پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهور اندونزي:

دنیای اسلام با اتحاد و همکاری می‌تواند به یک قدرت در جهان تبدیل شود

حضرت آيت الله خامنه­ اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار يودهويونو رئيس جمهور اندونزي و هيأت همراه، به نگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران در همكاري و تفاهم با كشورهاي اسلامي اشاره و تصريح كردند: دنياي اسلام با اتحاد و گسترش همكاريهاي علمي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي مي تواند به يك قدرت در جهان تبديل شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه كشورهاي اسلامي بخش عظيمي از ثروت، جمعيت، سرزمينها و گذرگاههاي حساس دنيا را در اختيار دارند خاطرنشان كردند: سياست جمهوري اسلامي، اولويت دادن به همكاري و ارتباط هرچه نزديكتر ميان كشورهاي اسلامي است.

رهبر انقلاب اسلامي منطق امريكا را منطق زور دانستند و افزودند: تسليم شدن كشورها در مقابل زورگويي استكبار جهاني، موجب عقب ماندگي آنان مي شود.

ايشان حركت اندونزي را در قبال قطعنامه اخير شوراي امنيت، حركتي خوب و شجاعانه توصيف كردند و افزودند: به طور يقين اين نوع تصميم گيري بر اعتبار يك ملت و دولت مي افزايد.

حضرت آيت الله خامنه اي جنبش غيرمتعهدها را نمادي از استقلال كشورهاي دنيا دانستند و اظهار اميدواري كردند: اين جنبش بتواند با همان اهداف و جهت گيريهاي اوليه فعال شود.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش امريكا و رژيم صهيونيستي براي حذف و از بين بردن ملت فلسطين تصريح كردند: مقاومت ملت فلسطين نشان داد كه اين ملت، زنده و شجاع است و دنياي اسلام بايد پشتيبان آنان باشد.

ايشان با اشاره به روابط مستحكم دو كشور ايران و اندونزي ، بر اجرايي شدن توافقات دو جانبه تأكيد كردند.

در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان نيز حضور داشت يودهويونو رئيس جمهور اندونزي با اشاره به پيشينه فرهنگي و تمدن غني ايران گفت: آمادگي داريم همكاريهاي خود را در زمينه هاي گوناگون با ايران گسترش دهيم و از تجربيات ارزنده علمي ايران استفاده كنيم.

رئيس جمهور اندونزي موضع كشورش در شوراي امنيت را برگرفته از تفكر و انديشه قبلي دانست و افزود: مبارزه با يكجانبه گرايي و بي عدالتي در جهان و همچنين تقويت همكاري با كشورهاي اسلامي و اعضاي غيرمتعهدها از جمله سياستهاي اندونزي است.

يودهويونو آمادگي كشورش را براي اجرايي كردن موافقت نامه ها با ايران اعلام كرد.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /