پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌ سازمان‌ صدا و سيما و مسؤولان‌ بخشهاي‌ معاونت‌ سياسي‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، امروز در ديدار رئيس‌ سازمان‌ صدا و سيما و مسؤولان‌ بخشهاي‌ مختلف‌ معاونت‌ سياسي‌ اين‌ سازمان‌ با ايشان‌، ضرورت‌ برنامه‌ريزي‌ بلند مدت‌ و تلاش‌ مجدانه‌ صدا و سيما در تعميق‌ بينش‌ سياسي‌ و افزايش‌ قدرت‌ تحليل‌ در مردم‌ را مورد تأكيد قرار دادند و تحقق‌ اين‌ مهم‌ را موجب‌ بيمه‌ شدن‌ انقلاب‌ و مردم‌ در مواجهه‌ با القائات‌ و غرض‌ورزيهاي‌ راديوهاي‌ بيگانه‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ضمن‌ ابراز رضايت‌ از بخش‌هاي‌ سياسي‌ و خبري‌ سازمان‌ صدا و سيما، آنها را از مهمترين‌ بخشهاي‌ اين‌ سازمان‌ ياد كردند و پيشرفتهاي‌ خبري‌ و سياسي‌ صدا و سيما را در زمينه‌ طراحي‌ و اجرا، محسوس‌ و ارزنده‌ خواندند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ضرورت‌ بهره‌ گيري‌ از ادبيات‌ صحيح‌ زبان‌ فارسي‌ را در بخشهاي‌ مختلف‌ خبر صدا و سيما يادآور شدند و فرمودند: زبان‌، موجودي‌ زنده‌ است‌ كه‌ هيچگاه‌ در حالت‌ سكون‌ باقي‌ نمي‌ماند، بنا بر اين‌ صدا و سيما همواره‌ بايد آخرين‌ واژه‌هاي‌ كشف‌ شده‌، زيباترين‌ و پرمغزترين‌ جمله‌بنديها و تركيبات‌ را هنگام‌ اطلاع‌ رساني‌ و خبردهي‌ به‌ مردم‌، مورد استفاده‌ قرار دهد و به‌ اين‌ مهم‌ توجه‌ كند كه‌ براي‌ بسياري‌ از افراد، زبان‌ خبر، معيار حرف‌ زدن‌ و نوشتن‌ است‌.
مسؤولان‌ صدا و سيما به‌ هيچ‌ وجه‌ نبايد اجازه‌ دهند كه‌ غلطگويي‌ و يا سست‌گويي‌ در بيان‌ مطالب‌ از راديو و تلويزيون‌ بويژه‌ در مقوله‌ خبر و تفسير سياسي‌ راه‌ پيدا كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ بي‌اعتماد بودن‌ آحاد مردم‌ به‌ راديوهاي‌ بيگانه‌ را خاطرنشان‌ كردند و ضمن‌ تأكيد بر لزوم‌ تعميق‌ هر چه‌ بيشتر روح‌ اعتماد مردم‌ به‌ صدا و سيماي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ فرمودند: نقش‌ راديوهاي‌ بيگانه‌ در شعله‌ور كردن‌ جنگ‌ داخلي‌ افغانستان‌ و نيز نقش‌ صدا و تصوير در فروپاشي‌ بلوك‌ شرق‌ و جنگ‌ خليج‌ فارس‌ را نمي‌توان‌ انكار كرد. برخورد صدا و سيما با مقوله‌ خبر بايد بگونه‌اي‌ باشد كه‌ مردم‌ احساس‌ كنند آنچه‌ را مي‌شنوند، واقع‌ مطلب‌ و صادقانه‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ كم‌بودن‌ سابقه‌ سياسي‌گري‌ ملت‌ ايران‌ فرمودند: با وجود آن‌ كه‌ ملت‌ بزرگ‌ ايران‌ يكي‌ از ملتهاي‌ سياسي‌ دنيا محسوب‌ مي‌شود، اما سابقه‌ سياسي‌ بودن‌ مردم‌ ايران‌ بسيار كم‌ است‌. پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌، ناگهان‌ ذرات‌ سياسي‌گري‌ بر آحاد ملت‌ ايران‌ پاشيده‌ شد و امروز بايد مردم‌ ايران‌ عمق‌ سياسي‌ پيدا كنند و در اين‌ زمينه‌ صدا و سيما نقش‌ عمده‌اي‌ را بر عهده‌ دارد.
هدف‌ فعاليتهاي‌ سياسي‌ راديو و تلويزيون‌، بايد بر افزايش‌ قدرت‌ تحليل‌ و سياسي‌ كردن‌ مردم‌، متمركز باشد زيرا اين‌ مهم‌، انقلاب‌ و مردم‌ را در مواجهه‌ با القائات‌ و غرض‌ورزيهاي‌ دشمنان‌ بيمه‌ خواهد كرد.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، دكتر لاريجاني‌ رئيس‌ سازمان‌ صدا و سيما، گزارشي‌ از فعاليتها و ميزان‌ پيشرفتهاي‌ كيفي‌ و كمي‌ برنامه‌هاي‌ معاونت‌ سياسي‌ اين‌ سازمان‌ را به‌ استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /