پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي خبرگان-تبيين واقعيات موضوع هسته‌اي و تشريح علل جنجال سازي مستمر امريكا

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار اعضاي مجلس خبرگان، با تبيين واقعيات موضوع هسته‌اي كشورمان و تشريح دو علت اصلي جنجال سازي مستمر امريكا در قبال ايران، تأكيد كردند: در 27 سال اخير و در مقاطع مختلف، نظير اينگونه مسائل مطرح بوده است و اكنون نيز مردم و مسئولان جمهوري اسلامي ايران مقتدرتر از هر زمان ديگر، همچون فولاد آبديده، در مقابل هر فشار و توطئه‌اي پايداري مي‌كنند و با اتكال به خدا، «بكارگيري عقل و تدبير» و حفظ وحدت و همدلي، حركت به سمت فناوريهاي پيشرفته از جمله انرژي هسته‌اي را ادامه مي دهند.
ايشان داشتن بهانه براي ادامه جنگ رواني با نظام اسلامي و جلوگيري از پيشرفتهاي ايران در عرصه علم و فناوري را دو علت اصلي مخالفت امريكا با استفاده صلح‌آميز ملت ايران از انرژي هسته‌اي خواندند و افزودند: امريكاييها به خوبي مي‌دانند كه به علت عمق راهبردي نفوذ معنوي امام خميني و نظام پرجاذبه جمهوري اسلامي در جهان اسلام، امروز در هر كشور اسلامي انتخابات برگزار شود، رأي مردم همچون عراق و مصر، به نفع گروههاي اسلامي خواهد بود و همين واقعيات تحمل نظام اسلامي را براي آنها ناممكن كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي برخورداري از ملتي مؤمن، آگاه و با تجربه - پيشرفتهاي روزافزون، نظام مستحكم داخلي و نفوذ معنوي عميق در جهان اسلام را از مباني اقتدار نظام اسلامي برشمردند و خاطرنشان كردند: مقابله امريكاييها با جمهوري اسلامي ايران عملاً در استمرار جنگ رواني با نظام و ملت ايران، معنا پيدا مي كند و جنگ رواني هم نياز به بهانه دارد كه دولتمردان امريكايي امروز انرژي هسته اي را بهانه اين كار قرار داده‌اند.
ايشان با اشاره به بهانه‌هاي مختلفي كه امريكاييها در 27 سال گذشته براي استمرار جنگ رواني با ايران، مستمسك قرار داده‌اند، يادآوري كردند: در مقاطع مختلف هرگاه بهانه‌اي، به هر علت، عملاً پايان مي يافت، سلطه گران امريكايي بلافاصله بهانه ديگري طرح مي‌كردند، چرا كه آنان استمرار جنگ رواني با ملت ايران را راه اصلي مقابله با نظام اسلامي مي دانند و به همين دليل اگر امروز ملت و دولت ايران از حق خود درباره انرژي هسته اي عقب نشيني كنند، ماجرا پايان نمي يابد و امريكاييها بهانه ديگري مي تراشند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به همكاري مستمر ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در موضوع هسته اي افزودند: در 5/2 سال اخير، دولت ايران همه راهها را براي حل قضيه پيمود كه در نهايت اروپاييها گفتند براي اينكه به شما اعتماد كنيم بايد از هرگونه فعاليت دست برداريد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي درباره دومين علت جنجال‌آفريني امريكا يعني جلوگيري از پيشرفت علمي و فناوري ايران افزودند: در جهان امروز قدرت علمي مبنا و پايه قدرت اقتصادي و سياسي است و امريكاييها با درك اين نكته تلاش مي كنند روند تبديل ايران را به قدرتي علمي سد كنند.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش كشورهاي مختلف جهان براي توليد انرژي هسته‌اي تأكيد كردند: اگر كشور برق متكي به انرژي هسته‌اي نداشته باشد با مشكلات اساسي روبه‌رو مي شود به همين علت توليد انرژي هسته‌اي نيازي حقيقي است و مسؤولان موظفند بدون تسليم شدن در برابر فشارها، حركت ايران را به سمت فناوريهاي پيشرفته از جمله انرژي هسته‌اي ادامه دهند.
ايشان، تصريح كردند: توجه به مسير كلي حركت دشمن براي درك اهداف واقعي او، ضروري است و تجربه‌هاي مكرر ملت ايران و تأمل در اهداف كلي امريكا،‌نشان مي‌دهد اگر در مسئله انرژي هسته‌اي كوتاه بياييم فردا بحث تحقيقات دانشگاهي را پيش مي كشند بنابراين مسئله فقط انرژي هسته‌اي نيست بلكه «تلاش دنباله‌دار دشمن بهانه‌گير» براي جلوگيري از پيشرفت و اقتدار و رونق ايران است و همين واقعيات، موضوع را به مسئله‌اي سرنوشت ساز تبديل مي كند كه بايد با درك مصلحت عظيم كشور و آينده ايران برسر آن ايستاد و همچون ديگر مسائل مهم پس از پيروزي انقلاب، با تحمل مسائل و مشكلات احتمالي آن ايستادگي كرد و به پيروزي رسيد.
ايشان، برخورداري از انرژي هسته‌اي را براساس معاهده «ان پي تي» حق همه كشورها دانستند و با اشاره به گفته‌هاي برخي دولتهاي غربي مبني بر به رسميت شناختن حق استفاده ايران از انرژي هسته‌اي افزودند: به رسميت شناختن اين حق مسلم و قانوني،‌امتيازي ظاهري، پوچ و بي‌معناست چرا كه اين حق در معاهدات جهاني به رسميت شناخته شده است و براي استفاده از آن نيازي به اروپاييها براي به رسميت شناختن آن نداريم.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تقويت وحدت را راه اصلي مقابله با توطئه‌هاي دشمنان خواندند و با اشاره به استفاده امريكا از همه امكانات و طرحها براي نابودي نظام اسلامي در 27 سال گذشته افزودند: در مقابل اين دشمن، بايد شالوده مستحكم داخلي را تقويت كنيم كه شرط اول آن حفظ اتحاد و يگانگي و همدلي حول محورهايي است كه امام و قانون اساسي بر آن تأكيد كرده اند يعني «اسلاميت نظام، اصول قانون اساسي و ساختار نظام جمهوري اسلامي با همه اركان آن».
رهبر انقلاب اسلامي با تحسين همدلي و همفكري موجود در كشور افزودند: با نيرويي بيشتر از گذشته،‌توكل بر پروردگار، اتكا به ملت بزرگوار، بكارگيري عقل و تدبير و مشورت و حفظ و تقويت وحدت موجود،‌راه پايداري، پيشرفت و افتخار را ادامه مي دهيم و ترديدي نداريم كه نصرت و ياري خداوند همچون گذشته، شامل حال نظام اسلامي و ملت بزرگ ايران خواهد بود.
ايشان همچنين در بخش ديگري از سخنانشان، مجلس خبرگان را مظهر كامل مردمسالاري ديني و برگزيده‌اي از دانايان و علماي منتخب ملت برشمردند و افزودند: تبليغات منفي رسانه‌هاي غربي درباره مجلس خبرگان، نشان دهنده اهميت و حساسيت فراوان اين مجموعه بسيار مهم است.
در آغاز اين ديدار، آيت الله مشكيني رئيس مجلس خبرگان با تشريح گوشه‌هايي از مكارم و فضائل اخلاقي پيامبر عظيم الشأن اسلام خاطرنشان كرد: ملت ايران، پس از قرنها، توانسته است حكومتي مبتني بر مباني اسلام و افكار نبي مكرم اسلام تشكيل دهد كه تقويت آن در همه ابعاد ضروري است.
آيت الله مشكيني، تقوا، توكل و ايمان را عامل استمرار عنايت پروردگار و پيروزي در مقابل دشمنان اسلام برشمرد.
آيت الله اميني نايب رئيس مجلس خبرگان نيز در گزارشي از مسائل و موضوعات مطرح شده در اجلاس دوروزه اخير خبرگان، هوشياري مسؤولان، و حفظ وحدت ملي را عامل اصلي ادامه توفيقات نظام خواند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /