پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

نامه حجج اسلام قمی و ابوترابی

حجت الاسلام والمسلمین قمى مسؤول نهاد نمایندگى ولى فقیه در دانشگاهها و حجت الاسلام والسلمین ابوترابى مسؤول نهاد نمایندگى ولى فقیه در دانشگاه تهران در نامه اى به مقام معظم رهبرى با اشاره به اغتشاشات خردادماه و بازداشت شمارى از دانشجویان در این اغتشاشات، خواستار عطوفت و رأفت اسلامى نسبت به دانشجویانى که از اصحاب فتنه متمایز بودند، شدند.
در این نامه آمده است: در صورت صلاحدید دستور فرمایید نسبت به تعداد اندک دانشجویانى که به دلیل کنجکاوى یا تعرض به حریم یکى از خوابگاهها یا مطالبات صنفى و سیاسى دیگر اما متفاوت با اصحاب فتنه، یا غفلت، یا نداشتن تحلیل نسبت به مجموع وقایع و ظرف زمانى آن گرفتار تبعات سیاسى یا امنیتى یا انتظامى حوادث اخیر شده و از فتنه گران و آشوب طلبان برائت جسته و وفادارى خود را به نظام جمهورى اسلامى اعلام کرده اند، مشمول عطوفت و رأفت اسلامى قرار گیرند.
حضرت آیت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در پاسخ به این نامه ضمن موافقت با کلیات این پیشنهاد، تأکید کردند: چگونگى اجراى آن بر عهده مراکز مسؤول است.
متن نامه حجج اسلام والمسلمین قمى و ابوترابى به رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت الله خامنه اى بدین شرح است:

بسمه تعالى
محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه اى )دامت برکاته(
رهبر معظم انقلاب اسلامى
با سلام و تقدیم ادب و احترام
ودیعه گرانسنگ انقلاب اسلامى با توجه به دستاوردهاى تعیین کننده سیاسى، اجتماعى و فرهنگى آن همواره هدف کینه و عداوت قدرتهاى شرک آلود و ضد بشرى بوده است به رغم پرشمارى دسیسه ها بمدد بى نهایت خداوندى کشتى پولادین انقلاب از دریاى متلاطم حوادث به سلامت عبور و ناخداى خدامحور آن امت عدل و امامت را به مقصد رهنمون گشته است.
حوادث اخیر خرداد و تیرماه را نیز باید در شمار همین فتنه گرى ها ارزیابى و تحلیل کرد فتنه اى که با پیش بینى نادرست از رفتار و عکس العمل مردم بویژه دانشجویان برنامه ریزى و اجرا گردید.
گرچه تلاش تبلیغاتى و عزم برخى دولتمردان آمریکایى و غربى دمیدن بر آتش فتنه بود اما این تجربه بار دیگر اثبات نمود عِدّه و عُدّه آنان در سرزمین شهیدان از عمق و گستردگى توهّم آلودشان برخوردار نیست و سالها فتنه انگیزى منطقه اى و داخلى جز بى حاصلى و یأس و ناامیدى رهآوردى براى آنان نداشته است.
در این میان دانشجویان، دانشگاهیان، تشکّلهاى دانشجویى و مردمِ کوچه و خیابان و جوانان حزب اللهى هر کدام نقش سترگ ایفا کردند و چون دامن از فتنه برچیدند در میدان، جز معدودى متهتّک مزدور و یا جاهل و خودسر کسى باقى نماند. مسؤولان ذیربط نیز با کلیّت ماجرا حتى همین جمع محدود برخوردى دقیق، دوراندیشانه، واقع بینانه و در عین حال قاطع و ارشادى اتخاذ کردند که نتیجه آن مهار و کنترل آشوب با کمترین هزینه و رسوایى و بى فرجامى ارباب و اصحاب فتنه با بیشترین خفت و خوارى بود و این خود برگ زرینى از افتخارات انقلاب اسلامى است که مدیون هوشیارى ملت و هماهنگى و همدلى مسؤولین مى باشد. اینک که به لطف خداى متعال غبار فتنه فرو نشسته، خواهشمند است در صورت صلاحدید دستور فرمایید نسبت به تعداد اندک دانشجویانى که به دلیل کنجکاوى یا تعرّض به حریم یک از خوابگاهها یا مطالبات صنفى و سیاسى دیگر اما متفاوت با اصحاب فتنه یا غفلت یا نداشتن تحلیل نسبت به مجموع وقایع و ظرف زمانى آن گرفتار تبعات سیاسى یا امنیتى یا انتظامىِ حوادث اخیر شده و از فتنه گران و آشوب طلبان برائت جسته و وفادارى خود را به نظام مقدس جمهورى اسلامى اعلام مى دارند همانگونه که سیره همیشگى حضرتعالى بوده است با عطوفت و رأفت اسلامى رفتار و زمینه آزادى آنان فراهم گردد.

سیدمحمدحسن ابوترابى ، محسن قمى

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /