پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم اختتاميه سيزدهمين دوره مسابقات بزرگ بين‏المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در مراسم اختتاميه سيزدهمين دوره مسابقات بزرگ بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم طى سخنانى توسل به قرآن و آشنايى با احكام و رهنمودهاى آن را علاج مشكلات جهان اسلام دانستند و ضرورت تأمل و تدبر در مفاهيم قرآن كريم را به ملتهاى مسلمان جهان مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى با تمجيد از ايمان اسلامى ملتهاى مسلمان فرمودند: مسلمانان اگر مسأله اى را به اسلام مربوط بدانند، با جديت به دنبال آن مى روند، اما علت متفرق بودن امت اسلام و اسارت و ذلت ملتهاى مسلمان در دست استكبار و آمريكا در اين است كه مسلمانان نمى دانند وحدت و مقابله با سلطه دشمن كافر و طاغوت و همچنين تحصيل علم و دانش، از واجبات قرآن و اسلام است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى به آشنايى روزافزون ملت ايران با قرآن كريم و مفاهيم آن اشاره كردند و فرمودند: در دوران حاكميت طاغوت در اين كشور كه آمريكا مالك ارتش، نفت، حكومت و سياست داخلى و خارجى ايران بود، در تمام مدارس ايران حتى يك آيه قرآن كريم تلاوت نمى شد اما امروز مدرسه اى در اين كشور نيست كه روزانه، صوت و تلاوت آيات قرآن كريم در آن شنيده نشود. اين اول راه است و حركت به سمت قرآن بايد هر چه بيشتر گسترش يابد.
حضرت آيت الله خامنه اى تلاوت روزانه قرآن كريم و تدبر در مفاهيم آن را ضرورى خواندند و فرمودند: كسانى كه قر آن را تلاوت مى كنند بايد در ترجمه و معناى كلمات آن تدبر كنند و به اعماق سخن حق متعال بينديشند و از رهگذر تفكر در آيات پرحكمت الهى ، خود را به دريايى از نور پيوند زنند.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان از برگزار كنندگان اين دوره از مسابقات بين المللى، حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم تشكر كردند. در اين مراسم تعدادى از قراء برجسته و نفرات برتر قرائت قرآن كريم در اين دوره از مسابقات به تلاوت آياتى از قرآن كريم پرداختند و سپس، جوايز نفرات برتر رشته هاى مختلف اين مسابقات در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامى و از سوى حجت الاسلام والمسلمين امام جمارانى و آقاى ميرسليم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى اهداء شد.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين امام جمارانى نماينده ولى فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گزارشى از چگونگى برگزارى سيزدهمين دوره مسابقات بزرگ بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم ارائه كرد و طى آن گرايش روزافزون ملت ايران بويژه جوانان ميهن اسلامى را به سوى قرآن كريم و مفاهيم عميق آن يادآور شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /