پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

سخنراني‌ در مراسم‌ بيعت‌ گروه‌ كثيري‌ از خواهران‌ شهرهاي‌ مختلف‌ كشور

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
از همه‌ي‌ خواهران‌ عزيز كه‌ از راههاي‌ دور و نزديك‌ تشريف‌ آوردند، صميمانه‌ تشكر مي‌كنم‌ و مصيبت‌ جانگداز ارتحال‌ امام‌ عزيزمان‌ را به‌ شما تسليت‌ مي‌گويم‌.
حضور خانمها در همه‌ي‌ مراحل‌ انقلاب‌، حضوري‌ زنده‌ و نيرومند و قوي‌ بود و توانستند بارهاي‌ سنگين‌ را تحمل‌ كنند و مصيبتهاي‌ بزرگ‌ را از سر بگذرانند. در طول‌ تاريخ‌ اسلام‌، مانند زنهاي‌ ما، نادر و كمياب‌ بوده‌ است‌. يقينا اگر پشتيباني‌ و حمايت‌ بانوان‌ كشورمان‌ نمي‌بود، در دوران‌ جنگ‌ و پيش‌ از آن‌ در همه‌ي‌ مراحل‌ انقلاب‌، اين‌ پيروزيها به‌ دست‌ نمي‌آمد.
چه‌قدر مادران‌ و همسران‌ و خواهران‌ شهدا و ساير بازماندگان‌ آنها در دوران‌ جنگ‌ و قبل‌ از آن‌ استقامت‌ و ثبات‌ از خود نشان‌ دادند كه‌ گاهي‌ موجب‌ تعجب‌ انسان‌ مي‌شود; زيرا نمونه‌ي‌ آن‌ را در تاريخ‌ اسلام‌ كم‌ مي‌بينم‌. در مراحل‌ ديگر هم‌ حضور خواهران‌، حضور نيرومندي‌ بود. در بسيج‌ و نهادهاي‌ انقلابي‌ ديگر، خواهراني‌ را مي‌شناسيم‌ كه‌ وظايف‌ سنگيني‌ را برعهده‌ دارند و مشغول‌ كار هستند.
زنان‌ كشور ما در طول‌ مدت‌ انقلاب‌، پشتوانه‌ي‌ حركت‌ مردها بودند. اگر احساسات‌ و ايمان‌ قوي‌ زنها نبود، شايد بسياري‌ از مردهاي‌ ما اين‌ قدرت‌ را پيدا نمي‌كردند كه‌ در ميدانهاي‌ سخت‌ مبارزات‌ گوناگون‌ حضور داشته‌ باشند. امروز هم‌ همان‌ مسؤوليت‌ بر دوش‌ خانمهاست‌.
شما كه‌ مي‌دانيد دشمنان‌ ما درصددند به‌ انقلاب‌ ضربه‌ بزنند و اطلاع‌ داريد كه‌ وحدت‌ به‌ وجود آمده‌ در كشور ما چه‌قدر باارزش‌ است‌ و حضور مردم‌ ما در صحنه‌هاي‌ انقلاب‌ تا چه‌ اندازه‌ اهميت‌ دارد، بايد اين‌ حضور را حفظ كنيد و مردها و فرزندان‌ و شوهران‌ و برادرانتان‌ را به‌ حضور قوي‌ در همه‌ي‌ صحنه‌ها و حفظ وحدت‌ و پشتيباني‌ از آرمانهاي‌ عزيز انقلاب‌ ـ كه‌ امام‌ بزرگوارمان‌ تأمين‌ آنها را از ما انتظار داشتند ـ وادار كنيد.
من‌ براي‌ همه‌ي‌ شما خواهران‌ دعا مي‌كنم‌. اميدوارم‌ خداوند لطف‌ خودش‌ را نازل‌ كند و به‌ شما توفيق‌ دهد و ان‌شاءالله‌ اين‌ زحمات‌ را از همه‌ي‌ شما قبول‌ فرمايد و روح‌ مقدس‌ اماممان‌ را شاد و خوشحال‌ و راضي‌ بدارد.
والسلام‌ عليكم‌ و رحمه‌الله‌ و بركاته‌