پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حكم انتصاب اعضاى شوراى سياستگذارى صدا و سيما

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم

همان‌طور كه بارها گفته شده، نقش و مسئوليت صدا و سيما به عنوان عمده‌ترين وسيله‌ى ارتباط همگانى ايجاب مى‌كند كه در برنامه‌هاى آن اعم از فرهنگى، دينى، اجتماعى، آموزشى، سياسى، علمى و غيره، سياست و خط مشى سنجيده و درست و برخوردار از استحكام منطقى حاكم باشد تا صدا و سيما به معناى حقيقى كلمه،دانشگاه و وسيله‌ى رشد فكرى و علمى و هدايت دينى و عملى جامعه گردد.

بدين منظور لازم است جمعى متشكل از صاحبنظران برجسته و صلاحيت دار، كار تعيين سياستهاى كلى و ترسيم خط مشى عملى اين نهاد عظيم را عهده دار شوند. اكنون با تشكر از زحمات جناب حجةالاسلام آقاى دعاگو در طول نزديك به سه سال گذشته، اشخاص نامبرده در زير را به عنوان اعضاى شوراى سياستگذارى صدا و سيما تعيين مى‌كنم و اين مسئوليت مهم و خطير را به آنان محول مى‌سازم:

حجج اسلام و آقايان: محسن دعاگو، محمد هاشمى، محمود محمدى عراقى، محمدجواد لاريجانى، محمد حسن زورق، مسيح مهاجرى، عطاءاللَّه مهاجرانى، مجيد انصارى، غلامعلى حداد عادل، حسين شريعتمدارى، احمد پورنجاتى، مهدى ارگانى، محمدهاشم رهبرى، محمدعلى زم، ايرج شگرف نخعى، سيد محمد صدر، محمود عبداللهى، مهدى فريدزاده، مهدى كلهر.

وظايف رئيس شوراى سياستگذارى سابق كماكان بر عهده‌ى جناب آقاى دعاگو است. لازم است تأكيد شود كه شوراى مزبور در امور اجرايى سازمان دخالتى نخواهد داشت و امور مذكور كلاً در مسئوليت مدير سازمان است كه بايد طبق سياستها و خط مشى كلى ارائه شده از سوى شورى انجام گيرد. توفيقات همگى را از خداوند متعال خواستارم.

سيد على خامنه‌اى