پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

سخنراني‌ در ديدار با اولين‌ گروه‌ از ميهمانان‌ خارجي‌ مراسم‌ دومين‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خميني‌(ره‌)

بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم

هنر بزرگ امام اين بود كه اسلام را از غربت درآورد

به همه ى شما برادران و خواهران عزيز كه به اين مناسبت بزرگ و دردناك به تهران تشريف آورده ايد - چه برادران و خواهرانى كه از خارج كشور به ايران آمده اند، چه برادران و خواهرانى كه از مشهد يا ساير شهرها آمده اند - خوش آمد عرض مى كنم. براى امت اسلام شايسته است كه بدين مناسبت بزرگ و حادثه ى غم انگيز، عزادارى كند. اميدوارم كه خداوند متعال، به همه ى شما اجر وافرى عنايت بفرمايد.

هنر بزرگ و خدمت بى بديل امام بزرگوارمان اين بود كه اسلام را از غربت درآورد. مسلمانان، حتّى در خانه ها و شهرهاى خودشان غريب بودند. اسلام، حتّى در مواطن اصلى خود غريب بود. دشمنان اسلام، با فرهنگ الحاد و فساد و نظامهاى طاغوتى، فرصت به خودانديشيدن را هم از مسلمانان گرفته بودند. در چنين شرايطى، امام بزرگوار ما، آن سلاله ى پيامبران و دست قدرت خدا در اين روزگار، اين گرد غربت را از چهره ى اسلام زدود و سترد.

دشمنى استكبار با ايران به خاطر اسلام است

آنچه بايد ملت ايران و بقيه ى مسلمين عالم به آن توجه بكنند، اين است كه امروز دشمنى اردوگاه استكبار با ايران اسلامى، به خاطر اسلام است. با اسلام دشمنند كه بر جمهورى اسلامى فشار وارد مى كنند. با زنده شدن قرآن دشمنند كه با ملت ايران دشمنى مى كنند. همه ى ملتهاى مسلمانى كه در راه اسلام مايل به فداكارى و حركتند، بايد براى مقابله ى با دشمنيهاى دشمنان اسلام، خود را آماده كنند.

ما ملت ايران، از اين حقيقت به خود مى باليم كه به خاطر خدا و اسلام و قرآن، مورد كينه و عداوت مستكبران و گردنكشان عالم قرار گرفته ايم. جوانان ما به خود مى بالند كه در جبهه هاى گوناگون، به خاطر اسلام جنگيدند و محنت كشيدند. هر رنجى در راه خدا و براى دفاع از ارزشهاى اسلامى و از قرآن، يك حسنه است؛ «ذلك بانّهم لايصيبهم ظمأ و لانصب و لامخمصة فى سبيل اللَّه و لايطؤن موطئا يغيظ الكفّار و لاينالون من عدوّ نيلا الّا كتب لهم به عمل صالح»(1). اين، شعار ماست. ملت ايران هر سختى يى كه كشيده اند، براى خدا كشيده اند و به آن افتخار مى كنند.

اما حقيقت روشن ديگر اين است كه آنچه بالاخره پيروز خواهد شد، راه خداست. تاريخ اين را بر ما ثابت كرده، و سرگذشت دوران معاصر بشريت هم اين را به اثبات رسانده است. ما براى خدا صبر و مقاومت مى كنيم و مى دانيم كه نصرت هم پشت سر اين صبر و مقاومت هست؛ «ولينصرنّ اللَّه من ينصره»(2).

برادران غيرايرانى بايد در بازگشت به اوطان خودشان، پيام اسلام و پيام امام و پيام اين ملت را براى مردم و كسان خود ببرند. اين، همان پيام قرآن است. از خداوند متعال مسألت مى كنم كه روزبه روز بر قدرت و عزت و پيشرفت ملتهاى مسلمان بيفزايد و از اسلام و مسلمين، به روح مقدس امام عزيزمان پاداش خير عنايت كند.

والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته