پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

سخنراني‌ در مسجد علي‌بن‌ابي‌طالب‌ شهر ايلام‌

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
الحمدلله‌ رب‌العالمين‌ الحمدلله‌ علي‌ علمه‌ بعد حلمه‌ الحمدلله‌ علي‌ حلمه‌ بعد علمه‌ و علي‌ عفوه‌ بعد قدرته‌ و علي‌ طول‌ اناته‌ في‌ غضبه‌ و هو قادر علي‌ ما يريد و الصلاه‌ والسلام‌ علي‌ سيدنا و نبينا ابي‌القاسم‌ محمد و علي‌ اله‌ الاطيبين‌ الاطهرين‌ المنتجبين‌ الهداه‌ المهديين‌ المعصومين‌
در ابتدا لازم‌ است‌ كه‌ از شما مردم‌ عزيز و مبارز و ايثارگر و مؤمن‌ و صادق‌ استان‌ ايلام‌ و شهر ايلام‌، به‌ خاطر فداكاريهايتان‌ در دوران‌ جنگ‌ تحميلي‌ و حتي‌ قبل‌ از آن‌، به‌ خاطر صبر و استقامت‌ انقلابيتان‌، به‌ خاطر آگاهيتان‌ از مسايل‌ كشور و خلوص‌ و وفاداريتان‌ نسبت‌ به‌ انقلاب‌ و نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌، صميمانه‌ تشكر كنم‌.
فرصتي‌ بود كه‌ من‌ در اين‌ ايام‌ هم‌ به‌ ديدار شما مردم‌ عزيز توفيق‌ پيدا كنم‌. ما در همه‌ي‌ دوران‌ جنگ‌، هميشه‌ خاطرات‌ خوبي‌ از شما مردم‌ داشتيم‌. هم‌ شما و هم‌ همه‌ي‌ ملت‌ ايران‌، بايد خدا را شاكر باشيد كه‌ مجاهدتهايتان‌ را مؤثر فرمود و شما و ملت‌ ايران‌ را عزيز كرد و اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامي‌ را در دنيا سربلند نمود و اين‌ نبود، مگر به‌ خاطر فداكاريها و مجاهدتهاي‌ شما.
امروز به‌ بركت‌ فداكاري‌ ملت‌ ايران‌، ملتهاي‌ ديگر بيدار شده‌اند و ملتهاي‌ مسلمان‌ به‌ خود آمده‌اند. آن‌ شعله‌ي‌ مقدس‌ و روحيه‌ي‌ انقلابي‌يي‌ كه‌ امام‌(رضوان‌الله‌ تعالي‌عليه‌) در اين‌ كشور به‌ وجود آوردند و شما مردم‌ لبيك‌ گفتيد و پاي‌ آن‌ ايستاديد، امروز در سرتاسر دنياي‌ اسلام‌، دلهاي‌ مسلمين‌ عالم‌ را گرم‌ كرده‌ و به‌ خود جذب‌ نموده‌ است‌. بحمدالله‌ انقلاب‌ نسبت‌ به‌ اولين‌ هدفهاي‌ خود كه‌ عبارت‌ از تثبيت‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و حركت‌ جدي‌ به‌ سمت‌ اسلام‌ و حاكميت‌ كامل‌ قرآن‌ و بيدار كردن‌ مسلمين‌ عالم‌ و ذليل‌ كردن‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ باشد، موفق‌ شد. اين‌، قدمهاي‌ اول‌ بود و با مجاهدت‌ شما، اين‌ قدمها به‌ هدف‌ رسيد.
هدفهاي‌ بعدي‌ هم‌ در پيش‌ روي‌ ملت‌ ايران‌ است‌ كه‌ باز مجاهدت‌ و تلاش‌ و وحدت‌ و صميميت‌ و همكاري‌ لازم‌ دارد. ان‌شاءالله‌ به‌ لطف‌ الهي‌ و با وحدت‌ و هماهنگي‌ و جديت‌ و تلاش‌ و مجاهدت‌ شما ملت‌ عزيز ايران‌ اسلامي‌ و پشت‌ سر مسؤولان‌ مخلص‌ و فداكار كشور، بايد تمام‌ مشكلاتي‌ كه‌ دشمنان‌ اسلام‌ و ايران‌، بر اين‌ ملت‌ تحميل‌ كرده‌اند و نيز نتايج‌ و عواقب‌ اين‌ مشكلات‌ برطرف‌ بشود و به‌ فضل‌ الهي‌ برطرف‌ هم‌ خواهد شد. ان‌شاءالله‌ ايران‌ اسلامي‌، بايد نمونه‌ي‌ كامل‌ يك‌ كشور و جامعه‌ي‌ آباد و سربلند و داراي‌ نشانه‌هاي‌ پيشرفت‌ مادي‌ و معنوي‌ بشود. امروز، مسؤولان‌ جمهوري‌ اسلامي‌، در اين‌ راه‌ مشغول‌ تلاشند و ملت‌ هم‌ از آنها حمايت‌ كرده‌اند و باز هم‌ حمايت‌ مي‌كنند.
شما مردم‌ عزيز، همان‌طور كه‌ توانستيد با توكل‌ به‌ خدا، سختيهاي‌ جنگ‌ و آن‌ بمبارانها و آن‌ فشارهاي‌ دشمن‌ را از سر بگذرانيد و پيروز بشويد، اين‌ مرحله‌ را هم‌ ان‌شاءالله‌ با صبر و استقامت‌ انقلابي‌ خواهيد گذراند و پيروز خواهيد شد. بدانيد كه‌ هيچكدام‌ از اين‌ قدرتهاي‌ متكبر و جابر عالم‌، قادر نيستند ملت‌ ايران‌ را از اين‌ راه‌ به‌ عقب‌ بنشانند. ملت‌ ايران‌، يك‌ ملت‌ قوي‌ و آبديده‌ شده‌ است‌. با تمسك‌ به‌ اسلام‌ و به‌ ذيل‌ عنايت‌ اهل‌بيت‌(عليهم‌السلام‌) و با وحدت‌ كلمه‌، ان‌شاءالله‌ الطاف‌ و تأييدات‌ الهي‌ و دعاي‌ حضرت‌ بقيه‌الله‌(ارواحنافداه‌) و روح‌ مطهر امام‌(ره‌) شامل‌ حال‌ شما ملت‌ عزيز خواهد بود.
ما مي‌خواستيم‌ با شما برادران‌ و خواهران‌ و عزيزان‌ ايلامي‌ كه‌ اين‌همه‌ مجاهدت‌ كرده‌ايد، ديداري‌ داشته‌ باشيم‌. بحمدالله‌ امروز اين‌ توفيق‌ به‌ دست‌ آمد. اميدواريم‌ هم‌ شما و هم‌ تمام‌ آحاد ملت‌ ايران‌ و هم‌ مسؤولان‌ و همه‌ي‌ ما، ان‌شاءالله‌ با توكل‌ به‌ خدا بتوانيم‌ به‌ وظايف‌ اسلاميمان‌ و به‌ آنچه‌ كه‌ خدا از ما خواسته‌ است‌، عمل‌ كنيم‌. اگر اين‌ بشود، بدانيد كه‌ هيچ‌ قدرتي‌ بر شما پيروز نخواهد شد و شما تمام‌ مشكلات‌ سر راه‌ را برطرف‌ خواهيد كرد و ان‌شاءالله‌ خداي‌ متعال‌، رفاه‌ مادي‌ و كمال‌ معنوي‌ را به‌ ملت‌ زبده‌ي‌ برگزيده‌يي‌ مثل‌ مردم‌ ايران‌ اسلامي‌، عنايت‌ خواهد فرمود.
خداوند ان‌شاءالله‌ شهداي‌ عزيز شما را با اوليايشان‌ محشور كند. خداوند ان‌شاءالله‌ جانبازان‌ و آزادگان‌ و خانواده‌هاي‌ شهدا و همه‌ي‌ شماها را مشمول‌ الطاف‌ و رحمت‌ خود قرار بدهد. خداوند ان‌شاءالله‌ از مفقودان‌ ما، خبر خوش‌ به‌ خانواده‌هايشان‌ برساند. خداوند اين‌ ملت‌ و كشور را همواره‌ مشمول‌ دعاي‌ حضرت‌ بقيه‌الله‌(ارواحنافداه‌) قرار بدهد. خداوند همه‌ي‌ ما را در راه‌ خود هدايت‌ و حمايت‌ بفرمايد و شما را مشمول‌ الطاف‌ بيكرانه‌ي‌ خود قرار بدهد.
والسلام‌ عليكم‌ و رحمه‌الله‌ و بركاته‌