پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

سخنراني‌ در ديدار با مردم‌ عزادار رفسنجان‌، در سالگرد ارتحال‌ امام‌ خميني‌(ره‌)

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
"عظم‌الله‌ اجوركم‌ ان‌شاءالله‌". اميدواريم‌ كه‌ روح‌ مطهر و منور آن‌ عبد صالح‌ و آن‌ انساني‌ كه‌ حقيقتا بندگي‌ خدا را مي‌كرد، كمك‌ بكند، تا همه‌ي‌ ما هرجا هستيم‌ و هركاري‌ مي‌كنيم‌، در اين‌ يادبود مصيبت‌ بزرگ‌ فقدان‌ او، به‌ او تشبه‌ كنيم‌; يعني‌ همچنان‌كه‌ او خودش‌ را ساخته‌ بود، خودمان‌ را تربيت‌ كنيم‌ و بسازيم‌. اصل‌ قضيه‌ اين‌ است‌.
شما برادران‌ مخلص‌ و بامعرفت‌، با اين‌ احساسات‌ پاك‌ و انگيزه‌ي‌ الهي‌، براي‌ اظهار ارادت‌ به‌ آن‌ مرد داراي‌ معنويت‌، اين‌ همه‌ راه‌ را از رفسنجان‌ آمده‌ايد. اگر معنويت‌ امام‌ نبود، اين‌ كشور تكان‌ نمي‌خورد، اين‌ حركت‌ به‌ وجود نمي‌آمد، انقلاب‌ هم‌ نمي‌شد، اين‌ حصار پولادين‌ در مقابل‌ قدرتها و ابرقدرتها هم‌ به‌ وجود نمي‌آمد، در رحلت‌ او هم‌ اين‌طور طوفان‌ برپا نمي‌شد. چه‌ شد كه‌ با درگذشت‌ يك‌ نفر، ميليونها نفر منقلب‌ شدند، ميليونها دل‌ شكست‌، ميليونها چشم‌ گريه‌ كرد، ميليونها انسان‌ در همه‌ جاي‌ دنيا عزادار شدند؟ علت‌ اين‌ بود كه‌ آن‌ بنده‌ي‌ صالح‌، در زندگيش‌ به‌ خدا متصل‌ شد، بنده‌ي‌ خدا بود، او را اطاعت‌ كرد و خود را از هواهاي‌ نفساني‌ دور نگهداشت‌. خدا هم‌ او را بالا برد و تالي‌تلو انبيا و اوليا كرد و در نفس‌ و بيان‌ او، آن‌ اثر را داد كه‌ دنيا را با زبان‌ بيان‌ و ارشاد و عمل‌ خود تكان‌ داد و هنوز كه‌ هنوز است‌، دنيا در پرتو رهنمودهاي‌ امام‌ حركت‌ مي‌كند و ان‌شاءالله‌ بعد از اين‌ هم‌ همين‌ خواهد بود.
خداوند ان‌شاءالله‌ به‌ همه‌ي‌ ما و شما برادران‌ عزيزي‌ كه‌ از رفسنجان‌ تشريف‌ آورده‌ايد، مخصوصا آقايان‌ علماي‌ محترم‌ و خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا و جانبازان‌ و اسرا و مفقودان‌ و ديگر قشرها توفيق‌ بدهد و اين‌ زحمت‌ را از شماها قبول‌ كند و روح‌ مقدس‌ امام‌ را از شماها راضي‌ و خشنود بدارد و به‌ همه‌ توفيق‌ حركت‌ در آن‌ راه‌ و جهت‌گيري‌ در جهت‌ آن‌ هدفها را عنايت‌ كند.
والسلام‌ عليكم‌ و رحمه‌الله‌ و بركاته‌