پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات مقام معظم رهبرى در سالروز ميلاد خجسته امام زمان (عج)

بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم
اوّلاً روز مسعود اين ميلاد بزرگ را به همه تبريك عرض مى كنم. ان شاءاللَّه كه خداوند متعال اين عيد را بر همه آحاد ملت ايران، بر يكايك شما حضّار عزيزى كه در اين جا تشريف داريد و بر همه آزادگان عالم مبارك و ميمون فرمايد.
ثانياً از عزيزانى كه برنامه اجرا كردند و جلسه را به نام و ياد ولى اعظم الهى، حضرت بقيةاللَّه ارواحناله الفداء معطّر كردند، تشكّر مى كنم. همچنين از شما برادران و خواهرانى كه احساسات و شور و ايمان قلبى خودتان را به انواع مختلفى ابراز فرموديد، صميمانه متشكّرم و اميدوارم خداوند متعال نظر لطف و عنايت ويژه خود را بر شما جوانان عزيز، مردان و زنان مؤمن و باصفا، مبذول كند و دلهايتان را از آنچه كه هست، نورانى تر و شفّافتر فرمايد.
اين ميلاد و اين ياد بزرگ بايد به ما درس بدهد. احساسات، بسيار خوب است؛ عواطف، پشتوانه بسيارى از اعمال نيكوى انسانهاست؛ ايمان و عقيده قلبى به وجود اين منجى عظيم عالم، شفابخش بسيارى از بيماريها و دردهاى معنوى و روحى و اجتماعى است؛ ولى فراتر از همه اينها، ما بايد از اين ياد، از اين خاطره و از اين حادثه عظيم، درس بگيريم. هر سال اين جشنها برپا مى شود و دلها را معطّر مى كند. اگر درسهاى عميقى كه در تجديد اين خاطره وجود دارد، براى رفتار ما و عمل ما بتواند يك آموزنده و معلّم به حساب آيد، يقيناً پيشرفت جامعه ما به سمت كمال، روانتر و سريعتر خواهد شد.
يك درس از اين درسها اين است كه همه بدانند و همه اذعان و باور كنند كه حركت عالم به سمت صلاح و به سمت آفاق روشن است. مستكبران عالم هرچه مى خواهند، بگويند؛ تظاهر به قدرت نمايى بكنند؛ اما لشكر حق و حقيقت و كاروانى كه بشريت را به سمت سرمنزل عدل و داد پيش مى برد، روزبه روز در حال افزايش يافتن است. گذشتِ سالها نمى تواند اين اميد را در دلها از بين ببرد يا كم فروغ كند كه در آينده - كه اميدواريم آن آينده چندان دور نباشد - همه آحاد بشر طعم عدالت را به معناى واقعى كلمه خواهند چشيد. حقّانيت آن دولت الهى و حكومت ربوبى در زمين در اين است كه همه آحاد بشر سهم خود را از معرفت حقيقت و عمل به حقيقت خواهند گرفت. قدرتمندان و مستكبران و زورگويان و زراندوزان و زورمداران عالم هرچه تلاش كرده اند و بكنند، نخواهند توانست اين حركت و اين رفتار طبيعى بشر را به سمت صلاح متوقّف كنند. البته در كار خدا در زمين طفره نيست و كارها بر طبق روال طبيعى انجام مى گيرد؛ اما طبيعت و فطرت عالم اين است؛ كه به سمت كمال برود و مى رود.
شعارهايى كه امام زمان عليه الصّلاةوالسّلام وعجّل اللَّه تعالى فرجه بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد كرد، امروز شعارهاى مردم ماست؛ شعارهاى يك كشور و يك دولت است. اين خودش يك گام بسيار بلندى به سوى اهداف امام زمان است. روزى شعار توحيد، شعار معنويت و شعار ديندارى، در دنيا منسوخ شده بود؛ سعى كرده بودند به طور كلّى آن را به دست فراموشى بسپارند؛ اما امروز در اين منطقه عالم، اين شعارها، شعارهاى رسمى حكومت است؛ شعارهاى رسمى اداره كشور و آحاد ملت است؛ علاوه بر اين، اين شعارها آرزوى ملتهاى مسلمان در بسيارى از كشورهاى دنياست؛ و اين شعارها يك روز تحقّق پيدا خواهد كرد.
اين زمينه ها وقتى آماده شد؛ آن وقت كه معلوم شد در مقابل قدرت مادّى مستكبران عالم، زمينه اين وجود دارد كه آحاد بشر بتوانند بر روى حرف حق خود بايستند، آن روز، روز ظهور امام زمان است؛ آن روز، روزى است كه منجى عالم بشريت به فضل پروردگار ظهور كند و پيام او همه دلهاى مستعد را كه در همه جاى جهان هستند، به خود جذب كند و آن وقت ديگر قدرتهاى ستمگر، قدرتهاى زورگو، قدرتهاى متّكى به زر و زور نتوانند حقيقت را - آن چنانى كه قبل از آن هميشه كرده اند - با فشار زر و زور خود به عقب بنشانند يا مكتوم نگه دارند.
شما مردم عزيز - بخصوص شما جوانان - هرچه كه در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و كسب صلاحيتها در وجود خودتان بيشتر تلاش كنيد، اين آينده را نزديكتر خواهيد كرد. اينها دست خود ماست. اگر ما خودمان را به صلاح نزديك كنيم، آن روز نزديك خواهد شد؛ همچنان كه شهداى ما با فدا كردن جانِ خودشان آن روز را نزديك كردند. نسلى كه براى انقلاب آن فداكاريها را كردند، با فداكاريهاى خودشان آن آينده را نزديكتر كردند. هرچه ما كار خير و اصلاح درونى و تلاش براى اصلاح جامعه انجام دهيم، آن عاقبت را دائماً نزديكتر مى كنيم.
اميدواريم خداى متعال ادعيه زاكّيه و توجّهات حضرت ولى عصر را در حقّ ملت ايران و در حقّ شما عزيزان، هميشگى قرار دهد؛ دعاهاى آن بزرگوار را در حقّ همه ما مستجاب كند؛ ديدار آن بزرگوار را نصيب اين دلها و چشمها فرمايد؛ ما را جزو ياران و همراهان و دوستداران و شيعيان واقعى آن بزرگوار قرار دهد؛ ما را در دنيا با آل محمّد، و در آخرت با آن بزرگواران محشور فرمايد؛ ما را مسلمان و مؤمن واقعى زنده بدارد و بميراند.
والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته