پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات معظم له در اجتماع باشكوه عزاداران مراسم نهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى(ره)


بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم
الحمدللَّه ربّ العالمين. والصّلاة والسّلام على سيّدنا و نبيّنا و حبيب قلوبنا ابى القاسم المصطفى محمّد و على آله الاطيبين الاطهرين المنتجبين. سيما بقيةاللَّه فى الارضين.
قال اللَّه الحكيم فى كتابه: «بسم اللَّه الرحمن الرحيم. انا اعطيناك الكوثر. فصلّ لرّبك وانحر. ان شانئك هوالابتر.»
در زمان حيات بابركت امام بزرگوار، هنگامى كه وجود آن مرد بزرگ و رهنماييهاى او، مثل خورشيد عالمتابى بر تمام اجزاى اين نظام مى تابيد و به همه نور و گرما مى بخشيد، تصوّر اين كه يك روز اين نظام بتواند بدون اين خورشيد فروزان به حيات خود ادامه دهد، دشوار بود. دوستان به سختى باور مى كردند؛ دشمنان هم به چنان روزى اميد بسته بودند. اما به فضل الهى، خداى متعال نعمت خودش را بر اين مرد بزرگ، منحصر به دوران حيات او نكرد؛ بعد از وفات او هم، برّ الهى و نعمت الهى بر او جريان يافت و اين سرچشمه اى كه او با ايمان عظيم و با توكّل و اخلاص خود به جريان انداخته بود، همچنان جارى ماند و ثابت شد پايه اى كه امام در اين كشور چيده است، ماندگار است و به اشخاص وابسته نيست. اشخاص مى روند؛ اما جريان عظيم نهضت اسلامى ملت ايران و امام بزرگوارشان، باقى مى ماند. امروز بعد از گذشت نُه سال، هر كس كه به اين كشور نگاه كند، آثار حضور امام بزرگوار را مى بيند. امام در ميان ما حاضر است، افكار او زنده است، راه او ماندگار است و ادامه خواهد يافت. اين راه، به كمك الهى و به دعاى حضرت ولى اللَّه الاعظم، راه ماندگارى است و ملت ايران با همه وجود، راه امام را قبول دارد و به آن وفادار و در آن پايدار است.
دو نكته اساسى در حركت امام بزرگوار بود كه همين دو نكته، سرمايه ارزشمند اين انقلاب بود و هست: يكى اين است كه هدف اين انقلاب، اسلام است. دوم اين كه سربازان اين انقلاب و لشكر اين انقلاب، مستضعفان و پابرهنگان و همچنين قشر جوانند. اين انقلاب را، پابرهنگان به پيروزى رساندند. اين جنگ طولانىِ تحميلىِ هشت ساله را جوانان اين مملكت به نتيجه رساندند. امروز هم جوانان، در راه خدا و در راه اسلامند. امروز هم اگر خطرى اين انقلاب را تهديد كند، اوّلين كسانى كه به ميدان خواهند آمد، همين جوانانند؛ جوانان حوزه ها، دانشگاهها و جوانان سراسر كشور و قشرهاى مختلف.
امام بزرگوار، با همه وجود، از اسلام دم زد. امروز همه امام را با وجودشان و با دلشان قبول دارند. كلمات امام، كلمات واضحى است؛ محكمات و بيّنات است. فرمايشات امام، هنوز در فضا طنين افكن است. وصيتنامه امام، ميثاق هميشگى امام با امّت است. همه بايد اين كلمات را درست بفهميم و بر آن تدبّر كنيم، تا راه امام را اشتباه نكنيم. كسانى كه دم از امام مى زنند، اما حاضر نيستند فكر امام و راه امام را بپذيرند و به آن تن بدهند، اشتباه مى كنند. امروز ملت، دولت، رئيس جمهور، مجلس شوراى اسلامى، قوّه قضاييّه، همه مسؤولان بلندپايه نظام، آحاد مردم، دانشگاهها و حوزه هاى علميّه، دلشان براى اسلام مى تپد. دنيا هم كه براى انقلاب ما ارزش قائل است، به خاطر همين است كه پشتيبانى عظيم ميليونى از اين انقلاب را مى بيند. اسلام عزيز، اسلام ناب، اسلامى كه امام بزرگوار ما عمرش را وقف آن كرده بود و اين ملت در راهش اين همه فداكارى كرد، كارايى خود را نشان داده است. ملت ايران، هم در به وجود آوردن اين انقلاب، هم در جنگ تحميلى و دفاع از كشور در مقابل دشمنان متجاوز و هم در دوران سازندگى، نشان داد كه اين اسلام كارآمد است و مى تواند كشور ويرانه اى را بسازد؛ و ان شاءاللَّه در ميدانهاى ديگرى كه باقى است - در زمينه هاى مختلف اقتصادى و فرهنگى - اسلام عزيز كارايى خود را نشان خواهد داد.
ملت بايد از اسلام جدا نشود و نخواهد شد. همه مسؤولان، در خدمت اسلام و كمربسته اسلامند. دعاى حضرت بقيةاللَّه به اين مردم و اين ملت، همواره پايدار خواهد بود. اسلام از اين كشور دفاع خواهد كرد. دنيا و آخرت ملت ايران، به بركت اسلام تأمين خواهد شد. اين خيل عظيم ميليونى مردم، بخصوص جوانان عزيز، سربازان اسلام و در راه اسلامند. مادامى كه اسلام در ميان شما حاكم است و مادامى كه اين وحدت كلمه عظيم، بحمداللَّه بر شما حكمفرماست، آمريكا، صهيونيست و دشمنان شكست خورده و روسياه، نخواهد توانست با اين ملت كارى بكنند و خسارتى بزنند.
من امروز به همين اندازه اكتفا مى كنم؛ چون بيش از اين، دوستان و پزشكان به من اجازه نداده اند كه صحبت كنم. چند دعا مى كنم: پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، همه ما را تا لحظات آخر عمرمان، سرباز اسلام قرار بده؛ اسلام را در ايران و در دنيا پيروز كن و ملتهاى اسلامى را به پيروزى كامل برسان. پروردگارا! روح مطهّر امام و ارواح طيّبه شهيدان را با پيامبر محشور كن. پروردگارا! اتّحاد اين ملت را روزبه روز مستحكم تر كن. پروردگارا! اتّحاد ميان مردم و آحاد ملت با مسؤولان كشور، با دولت، با مجلس، با قوّه قضاييّه و ديگران را روزبه روز مستحكم تر كن. پروردگارا! همه توطئه هاى دشمنان اسلام را - چه دشمنان آشكار و چه دشمنان منافق - خنثى فرما. پروردگارا! ما را در راه خودت زنده بدار و در راه خودت بميران. پروردگارا! قلب مقدّس ولى عصر را از ما راضى و خشنود كن.
والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته