پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار و بيعت اقشار مختلف مردم كشور با معظم له

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
من‌ هم‌ متقابلا به‌ همه‌ي‌ شما برادران‌ و خواهران‌ عزيز، بخصوص‌ علماي‌ محترم‌ و روحانيت‌ معظم‌ و ائمه‌ي‌ محترم‌ جمعه‌ و خانواده‌هاي‌ عزيز شهيدان‌ گرامي‌ كه‌ با صفا و محبت‌ و اخلاص‌ طي‌ طريق‌ كرديد و از راههاي‌ دور تشريف‌ آورديد، و نيز كساني‌ كه‌ اين‌ راه‌ را با پاي‌ پياده‌ طي‌ كردند، تسليت‌ صميمانه‌ و برادرانه‌ي‌ خودم‌ را عرض‌ مي‌كنم‌.
شايسته‌ است‌ كه‌ به‌ مناسبت‌ امروز و براي‌ درس‌ گرفتن‌، اشاره‌ي‌ كوتاهي‌ به‌ زندگي‌ امام‌ باقر(عليه‌السلام‌) بشود. اين‌ بزرگوار كه‌ حدود هجده‌ سال‌ دوران‌ امامتشان‌ طول‌ كشيد، الگوي‌ كامل‌ تلاش‌ و مبارزه‌ و مجاهدت‌ خستگي‌ناپذير و پر از مشكلات‌ براي‌ اشاعه‌ي‌ دين‌ و كلمه‌ي‌ حق‌ و راه‌ انداختن‌ جريان‌ فكري‌ درست‌ در دنياي‌ آن‌ روز بودند. هدفي‌ كه‌ امروز ملت‌ ايران‌ براي‌ آن‌ تلاش‌ مي‌كند ـ يعني‌ زنده‌ كردن‌ سخن‌ حق‌ در دنياي‌ مادي‌ و منحط و گمراه‌ كننده‌ و غرق‌ در فساد ـ كاري‌ است‌ كه‌ امام‌ باقر(عليه‌السلام‌) يك‌تنه‌ به‌ كمك‌ معدودي‌ از اصحاب‌ خود، در دنياي‌ بزرگ‌ آن‌ روز اسلام‌ انجام‌ مي‌داد.
پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌، سردمداران‌ تبليغات‌ جهاني‌ روي‌ اشاعه‌ي‌ فرهنگ‌ انقلابي‌ اسلام‌ جنجال‌ راه‌ انداختند و آن‌ را به‌ عنوان‌ صدور انقلاب‌ ـ با معناي‌ غلطي‌ كه‌ از صدور انقلاب‌ مي‌كردند ـ مورد تهاجم‌ تبليغاتي‌ قرار دادند. همه‌ي‌ رسانه‌ها در سرتاسر عالم‌، روي‌ اين‌ نكته‌ و كلمه‌ تكيه‌ مي‌كنند كه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ درصدد صدور انقلاب‌ است‌! خباثت‌ آنها در اين‌جاست‌ كه‌ صدور انقلاب‌ را به‌ معناي‌ صدور مواد منفجره‌ و ايجاد درگيري‌ در گوشه‌ و كنار عالم‌ و از اين‌ قبيل‌ كارها معرفي‌ مي‌كنند! كه‌ اين‌ هم‌ مثل‌ بقيه‌ي‌ خباثتهاي‌ تبليغاتي‌ دنياي‌ غرب‌، يك‌ ترفند رذيلانه‌ است‌.
صدور انقلاب‌، يعني‌ صدور فرهنگ‌ انسان‌ساز اسلام‌ و صدور صفا و خلوص‌ و تكيه‌ و اصرار بر ارزشهاي‌ انساني‌. ما به‌ اين‌ كار و انجام‌ اين‌ وظيفه‌ افتخار مي‌كنيم‌. اين‌، راه‌ انبياست‌ و ما اين‌ راه‌ را بايد ادامه‌ دهيم‌.
دنياي‌ غرب‌ و سردمداران‌ فرهنگ‌ فاسد و منحط غربي‌، از اين‌كه‌ فساد و فحشا و اعتياد و انواع‌ و اقسام‌ بدبختيها و روسياهيها را به‌ سراسر عالم‌ صادر مي‌كنند، خجالت‌ نمي‌كشند؟! اين‌ فرهنگ‌ فحشايي‌ كه‌ امروز متأسفانه‌ سراسر دنيا و بيش‌ از همه‌، دنياي‌ فقير جهان‌ سوم‌ را فرا گرفته‌، از كجا آمده‌است‌؟ اين‌، يكي‌ از صادرات‌ فرهنگ‌ غربي‌ و تمدن‌ استعماري‌ و استكباري‌ است‌. انواع‌ و اقسام‌ فسادها و انحطاطهايي‌ كه‌ امروز بشريت‌ را در فشار گذاشته‌ و اعتيادهاي‌ خطرناكي‌ كه‌ گريبان‌ جوانها را در بسياري‌ از كشورهاي‌ فقير و عقب‌افتاده‌ گرفته‌، از كجاست‌؟ فرهنگ‌ مصرفي‌ غلط كه‌ بر بسياري‌ از كشورهاي‌ اسلامي‌ و غيراسلامي‌ جهان‌ سوم‌ تحميل‌ شده‌، از كجاست‌؟
اگر شما وارد بازار كشورهاي‌ فقير منطقه‌ي‌ خودمان‌ ـ نفت‌خيز و غيرنفت‌خيز ـ بشويد، خواهيد ديد پروپاگاند و تبليغات‌ اجناس‌ مصرفي‌ زايد و غير لازم‌ غربي‌، تمام‌ فضاي‌ زندگي‌ اينها را پر كرده‌ است‌. آيا بشر به‌ اين‌ چيزها احتياج‌ داشت‌؟! كشورهاي‌ توليد كننده‌ي‌ نفت‌، ثروت‌ خدادادي‌ متعلق‌ به‌ همه‌ي‌ مردم‌ را كه‌ بايد صرف‌ عمران‌ و آبادي‌ كشورشان‌ بشود، مي‌دهند و در مقابل‌ وسايلي‌ مي‌گيرند كه‌ جز انحطاط و فساد در زندگي‌، تأثير ديگري‌ ندارند. همه‌ي‌ اينها صادرات‌ فرهنگ‌ غربي‌ و امريكا و اروپا به‌ كشورهاي‌ جهان‌ سوم‌ است‌.
امريكا و اروپا و كشورهاي‌ غربي‌، در لابلاي‌ فرآورده‌هاي‌ خوب‌ تمدن‌ خود ـ مثل‌ صنعت‌ و علم‌ و تحقيق‌، كه‌ متعلق‌ به‌ همه‌ي‌ بشريت‌ است‌ و براي‌ گروه‌ خاصي‌ نيست‌ ـ انواع‌ و اقسام‌ بديها و فسادها و انحطاطها را وارد كشورهاي‌ جهان‌ سوم‌ كردند و مردم‌ و جوانها و دولتها و ملتها را مبتلا و ذليل‌ نمودند و به‌ خاك‌ سياه‌ نشاندند. آنها از كارهاي‌ خود شرم‌ نمي‌كنند و خجالت‌ نمي‌كشند و به‌ صادرات‌ پليد خودشان‌ به‌ كشورهاي‌ ديگر افتخار هم‌ مي‌كنند!
چرا ما بايد از صادر كردن‌ توحيد و اخلاق‌ انبيا و روح‌ فداكاري‌ و اخلاص‌ و تزكيه‌ي‌ اخلاقي‌ به‌ كشورهاي‌ ديگر خجالت‌ بكشيم‌؟! چرا بايد شرم‌ كنيم‌ از اين‌كه‌ غيرت‌ و حميت‌ صحيح‌ و ايستادگي‌ در مقابل‌ قدرتهاي‌ باطل‌ را به‌ صورت‌ درس‌ عملي‌ به‌ ملتهاي‌ ديگر ارايه‌ و تعليم‌ بدهيم‌؟
ملتها باور نمي‌كنند كه‌ بشود با عوامل‌ و مزدوران‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ درافتاد. ما درافتاديم‌ و پيروز هم‌ شديم‌. چرا اين‌ عمل‌ و تجربه‌ي‌ خودمان‌ را در اختيار افكار عمومي‌ ملتها نگذاريم‌؟ ما اين‌ انقلاب‌ را صادر مي‌كنيم‌. ما از اين‌كه‌ بتوانيم‌ توحيد و مكتب‌ انبيا و روشهاي‌ انساني‌ پاكيزه‌ و طيب‌ و طاهر و صبر و مقاومت‌ و ايثار را به‌ كشورهاي‌ ديگر صادر كنيم‌، هيچ‌ ابايي‌ نداريم‌. رسانه‌هاي‌ غربي‌ كه‌ با پول‌ صهيونيستها و با تدبير سياستمداران‌ خبيث‌ و ظالم‌ و فاسد اداره‌ مي‌شوند، مي‌خواهند جنجال‌ درست‌ كنند و ما را از اين‌ حرف‌ و عمل‌ كه‌ فرهنگ‌ و مفاهيم‌ انقلاب‌ بايد صادر شود، پشيمان‌ كنند.
اگر منظور اين‌ است‌ كه‌ ما مواد منفجره‌ صادر مي‌كنيم‌، اين‌ ادعا دروغ‌ است‌. اين‌ كار را خود دستگاههاي‌ پليد خبيث‌ استكباري‌ مي‌كنند. سازمان‌ جاسوسي‌ امريكاست‌ كه‌ براي‌ ساقط كردن‌ دولتها وارد صحنه‌ مي‌شود و اسلحه‌ و مواد منفجره‌ و نيرو مي‌برد و به‌ ضد انقلاب‌ در كشورهاي‌ انقلابي‌ كمك‌ مي‌كند. ما به‌ هيچ‌ كشوري‌ مواد منفجره‌ نمي‌بريم‌. خرابكاري‌ دور از شأن‌ ماست‌ و به‌هيچ‌وجه‌ به‌ ما نمي‌چسبد و هر كس‌ بگويد، خلاف‌ و دروغ‌ گفته‌ است‌. اين‌ تهمتهاي‌ ناشايست‌، باب‌ خود همان‌ كساني‌ است‌ كه‌ اينها را به‌ اسلام‌ و جمهوري‌ اسلامي‌ نسبت‌ مي‌دهند.
كيست‌ كه‌ امروز به‌ دولت‌ غيرقانوني‌ مستقر در شرق‌ بيروت‌ و همپيمان‌ با اسرائيل‌ و امريكا، براي‌ كوبيدن‌ مسلمانها سلاح‌ و مهمات‌ و موشك‌ مي‌دهد؟ تروريسم‌ كار امريكاست‌. دولت‌ امريكا كه‌ هواپيماي‌ مسافربري‌ را با صدها سرنشين‌ منهدم‌ مي‌كند، تروريست‌ است‌. دولت‌ سعودي‌ كه‌ صدها زن‌ و معلول‌ و بيمار را در مثل‌ چنين‌ روزي‌ در حريم‌ امن‌ الهي‌ با آن‌ وضعيت‌ رقت‌بار به‌ شهادت‌ مي‌رساند، تروريست‌ است‌. از شأن‌ انقلابي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و اسلام‌ و ملت‌ ايران‌، كارهاي‌ تروريستي‌ به‌ دور است‌. نامهايي‌ از قبيل‌ تروريست‌، شايسته‌ي‌ همان‌ آدمهاي‌ پست‌ است‌ كه‌ خودشان‌ بزرگترين‌ تروريستهاي‌ دنيا هستند.
صدور انقلاب‌، به‌ معناي‌ صادر كردن‌ ارزشهاي‌ انقلابي‌ و افشاگري‌ درباره‌ي‌ مستبدها و ظالمهاي‌ عالم‌، وظيفه‌ و تكليف‌ الهي‌ ماست‌. اگر اين‌ كار را نكنيم‌، كوتاهي‌ كرده‌ايم‌. جمهوري‌ اسلامي‌ و ملت‌ ايران‌ و آن‌ شخصيت‌ عظيم‌ و عالي‌قدري‌ كه‌ دنيا را در مقابل‌ عظمت‌ خودش‌ كوچك‌ و خاضع‌ كرد، نشان‌ دادند كه‌ همه‌ي‌ قدرتهاي‌ عالم‌ براي‌ مقابله‌ با چنين‌ عزم‌ و اراده‌ي‌ معظم‌ و پولاديني‌ ـ كه‌ اسلامي‌ است‌ و متعلق‌ به‌ عموم‌ ملت‌ است‌ ـ كوچكند.
بحمدالله‌ جمهوري‌ اسلامي‌ به‌ پايه‌هاي‌ راسخ‌ مستحكم‌ است‌، و مهمترين‌ پايه‌ي‌ اين‌ جمهوري‌ و راسخترين‌ عمود اين‌ خيمه‌، شما مردم‌ هستيد. هر دولتي‌ استحكام‌ و اراده‌ و آگاهي‌ و آمادگي‌ شما را داشته‌ باشد، آسيب‌ناپذير است‌. البته‌ اين‌ عامل‌ هم‌ آسان‌ به‌ دست‌ نمي‌آيد. تا نظام‌ بر اساس‌ عقيده‌يي‌ مستحكم‌ و ايماني‌ صادقانه‌ بنا نشده‌ باشد، مردم‌ اين‌گونه‌ دلهاشان‌ را به‌ نظام‌ نمي‌دهند. جلب‌ دلهاي‌ شما مردم‌، از عهده‌ي‌ انسان‌ خارج‌ است‌.
محبت‌ شما به‌ امام‌(ره‌) را كه‌ خودش‌ به‌ وجود نياورده‌ بود; بلكه‌ آن‌ را خدا ايجاد كرده‌ بود. اتحاد و همبستگي‌ و محبت‌ و خلوص‌ و ايستادگي‌ و وحدت‌ كلمه‌ي‌ شما و حضور قاطعي‌ كه‌ نشان‌ مي‌دهيد، كار كسي‌ جز خداوند نيست‌. هيچ‌كس‌ نمي‌تواند بگويد من‌ اين‌ كار را كردم‌. پيامبر خدا(صلي‌الله‌عليه‌واله‌وسلم‌) هم‌ نمي‌توانست‌ چنين‌ كارهايي‌ را بكند. خداي‌ متعال‌ به‌ پيامبرش‌ فرمود: "لو انفقت‌ ما في‌ الارض‌ جميعا ما الفت‌ بين‌ قلوبهم‌"; تو اگر همه‌ي‌ دنيا را هم‌ خرج‌ مي‌كردي‌، نمي‌توانستي‌ اين‌طور دلها را به‌ هم‌ كلاف‌ و آنها را با هم‌ متحد و متصل‌ كني‌; "ولكن‌ الله‌ الف‌ بينهم‌"; اين‌، كار خداست‌.
در دوران‌ اوج‌ نهضت‌ هم‌ كار خدا بود; در دوران‌ دهساله‌ي‌ درخشان‌ حيات‌ مبارك‌ امام‌ عزيزمان‌ هم‌ كار خدا بود; امروز هم‌ كار خداست‌ و خدا با اين‌ ملت‌ است‌. اگر شما مردم‌ اخلاص‌ و ايثار نداشتيد و فداكاري‌ نشان‌ نداده‌ بوديد، خدا اين‌گونه‌ از شما حمايت‌ نمي‌كرد. اين‌، هنر ايمان‌ و عمل‌ صالح‌ است‌. هرجا ايمان‌ و عمل‌ صالح‌ باشد، لطف‌ خدا وجود دارد; "من‌ كان‌ لله‌ كان‌ الله‌ له‌". اينها كه‌ دروغ‌ نيست‌; واقعيات‌ عالم‌ هستي‌ است‌. وقتي‌ ملتي‌ خودش‌ را در خدمت‌ خدا و اهداف‌ الهي‌ مي‌گذارد، خدا هم‌ تمام‌ نيروهاي‌ عالم‌ طبيعت‌ را در خدمت‌ آن‌ ملت‌ قرار مي‌دهد و لطف‌ خودش‌ را شامل‌ حال‌ آنها مي‌كند.
جنگ‌ را خوب‌ اداره‌ كرديد و خوب‌ به‌ پايان‌ برديد. از امامتان‌ خوب‌ پشتيباني‌ كرديد، به‌ حرف‌ او گوش‌ داديد و دل‌ او را شاد كرديد. امام‌(ره‌) از اين‌ ملت‌ راضي‌ از دنيا رفت‌ و به‌ جوار الهي‌ پيوست‌; اين‌ براي‌ يك‌ ملت‌ خيلي‌ مهم‌ است‌. مشكلات‌ را در دوران‌ دهساله‌ي‌ حساس‌ و مهم‌ اول‌ انقلاب‌ خوب‌ تحمل‌ كرديد. رشد و آگاهي‌ و معرفت‌ نشان‌ داديد و بعد از ارتحال‌ ملكوتي‌ آن‌ بزرگوار، خوب‌ وفاداري‌ نشان‌ داديد; الان‌ هم‌ با مشتهاي‌ پولادين‌ خود، خوب‌ به‌ دهان‌ دشمن‌ مي‌زنيد.
اينها كارهايي‌ است‌ كه‌ عمل‌ صالح‌ ملت‌ ما به‌ حساب‌ مي‌آيد و خداي‌ متعال‌ براي‌ آن‌، پاداش‌ خواهد داد. فقط فراموش‌ نكنيم‌ كه‌ بايد اينها را حفظ كنيم‌. نبايد يادمان‌ برود كه‌ دستگاه‌ الهي‌، دستگاه‌ بي‌حساب‌ و كتابي‌ نيست‌. با خدا باشيم‌، تا پيروزي‌ را همواره‌ داشته‌ باشيم‌ و ملت‌ سربلند و آبرومندي‌ در دنيا محسوب‌ شويم‌; "انتم‌ الاعلون‌ ان‌ كنتم‌ مؤمنين‌". بحمدالله‌ سربلند هستيد، و به‌ فضل‌ الهي‌ همواره‌ چنين‌ خواهيد بود.
برادران‌ و خواهران‌! اين‌ وحدت‌ كلمه‌ و محبت‌ و الفت‌ را حفظ كنيد. شما بحمدالله‌ ملت‌ بارشدي‌ هستيد. شايد كمتر ملتي‌ در دنيا پيدا شود كه‌ در مجموع‌ از لحاظ رشد سياسي‌، مثل‌ ملت‌ ما باشد. راههاي‌ از بين‌ بردن‌ وحدت‌ و چگونگي‌ ورود دشمن‌ را بشناسيد و با آن‌ مقابله‌ كنيد. حضور در صحنه‌هاي‌ انقلاب‌ و حمايت‌ از نظام‌ و احساس‌ صاحب‌ انقلاب‌ و كشور بودن‌ را كه‌ همه‌ي‌ ملت‌ ما دارند، حفظ كنيد; راز اصلي‌ اين‌ است‌. اگر اينها حفظ شد ـ كه‌ البته‌ به‌ فضل‌ الهي‌ خواهد شد ـ تمام‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌ و همه‌ي‌ توطئه‌گرها و حيله‌گرهاي‌ عالم‌، از اين‌كه‌ بتوانند به‌ شما ضربه‌ و خدشه‌ وارد آورند، ناتوان‌ و كوچكند.
ان‌شاءالله‌ تمام‌ خيرات‌ و بركات‌ عالم‌ به‌ سمت‌ شما و كشورتان‌ سرازير خواهد شد; اين‌ هم‌ وعده‌ي‌ الهي‌ است‌: "و لو ان‌ اهل‌ القري‌ امنوا و اتقوا لفتحنا عليهم‌ بركات‌ من‌ السماء". خداي‌ متعال‌، بركات‌ مادي‌ و معنويش‌ را خواهد فرستاد. انصافا ملت‌ ايران‌ شايسته‌ي‌ اين‌ است‌ كه‌ بركات‌ مادي‌ و معنوي‌ را به‌ عنوان‌ پاداش‌ با هم‌ از پروردگار عالم‌ بگيرد.
خداوند ان‌شاءالله‌ به‌ شما خير بدهد. من‌ از همه‌ي‌ برادران‌ و خواهران‌ عزيز مجددا تشكر مي‌كنم‌. ما به‌ همه‌ي‌ شما برادران‌ و عزيزاني‌ كه‌ با اين‌ اخلاص‌ تشريف‌ آورديد، ارادت‌ داريم‌ و افتخار مي‌كنيم‌ كه‌ در راه‌ رضاي‌ خدا و در كنار شما، به‌ سمت‌ هدفهاي‌ عالي‌ اسلامي‌ عمرمان‌ را سپري‌ كنيم‌ و پيش‌ برويم‌.
والسلام‌ عليكم‌ و رحمه‌الله‌ و بركاته‌