پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور در مراسم فارق‌التحصيلي دانشجويان دانشگاه‌ هوايي‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا صبح‌ امروز در مراسم‌ ويژه‌ فارغ‌التحصيلي‌ دومين‌ و سومين‌ دوره‌ دانشگاه‌ هوايي‌ در پنج‌ رشته‌ كارشناسي‌ خلباني‌ و مهندسي‌ هوا ـ فضا، نگهداري‌ هواپيما، الكترونيك‌ و مهندسي‌ تكنولوژي‌ فرماندهي‌ و كنترل‌ هوائي‌ حضور يافتند و طي‌ آن‌ دانش‌ نامه‌ها، و جوايز و نشان‌ خلباني‌ را به‌ نمايندگان‌ برگزيده‌ اين‌ گروه‌ از فارغ‌التحصيلان‌ دانشگاه‌ هوايي‌ اعطا كردند.
فرمانده‌ كل‌ قوا صبح‌ امروز پس‌ از ورود به‌ ميدان‌ صبحگاه‌ اين‌ دانشگاه‌ از يگانهاي‌ مستقر در ميدان‌ سان‌ ديدند و سپس‌ در برابر يادواره‌ شهدا با قرائت‌ فاتحه‌ نسبت‌ به‌ مقام‌ رفيع‌ جان‌ باختگان‌ دفاع‌ از حريم‌ ميهن‌ اسلامي‌ اداي‌ احترام‌ كردند.
ميهمانان‌ و مدعوين‌ شركت‌كننده‌ در اين‌ مراسم‌ با سردادن‌ شعار "صل‌ علي‌ محمد رهبر ما خوش‌ آمد" مقدم‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را گرامي‌ داشتند.
پس‌ از استقرار فرمانده‌ كل‌ قوا در جايگاه‌ مخصوص‌، آياتي‌ چند از كلام‌ الله‌ مجيد تلاوت‌ شد و سپس‌ فرمانده‌ دانشگاه‌ هوايي‌ گزارش‌ جامعي‌ را در مورد روند فعاليتهاي‌ آموزشي‌ و پژوهشي‌ دانشجويان‌ اين‌ دانشگاه‌ به‌ استحضار رساند.
طي‌ اين‌ مراسم‌ همچنين‌ 30 نفر از فرماندهان‌ و پرسنل‌ ممتاز نيروي‌ هوايي‌ و فارغ‌التحصيلان‌ برتر و برجسته‌ اين‌ دانشگاه‌ به‌ افتخار دريافت‌ جوايزي‌ از دست‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ نايل‌ شدند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ سپس‌ طي‌ سخناني‌ كه‌ در اين‌ مراسم‌ ايراد كردند، از تربيت‌ نيروهاي‌ پاكدامن‌، با ايمان‌، كارامد و شجاع‌ در ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از افتخارات‌ بزرگ‌ نيروهاي‌ مسلح‌ نام‌ بردند و آن‌ را ضربه‌اي‌ مؤثر بر دشمنان‌ اسلام‌ دانستند.
فرمانده‌ كل‌ قوا با تأكيد بر وجود يك‌ رويارويي‌ دايمي‌ ميان‌ نيروهاي‌ حق‌ و باطل‌ فرمودند : زندگي‌ قدرتهاي‌ شيطاني‌ و استكباري‌ با فساد انسانها ادامه‌ مي‌يابد و نيروهاي‌ مستبد جهاني‌ همواره‌ در تلاش‌ هستند تا در سايه‌ توسعه‌ فساد در ميان‌ سران‌ دولتهاي‌ وابسته‌ كشورها و ملتها را تحت‌ تسلط و نفوذ خود داشته‌ باشند و بدون‌ ترديد امروز بزرگترين‌ دشمن‌ كشورها و ملتها فساد شخصي‌ و اخلاقي‌ افرادي‌ است‌ كه‌ بر زندگي‌ مردم‌ تأثير گذاري‌ بيشتري‌ را دارند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ پاك‌ زيستن‌ جوانان‌ و نيروهاي‌ كارامد كشور را مجاهدتي‌ در مقابل‌ سلطه‌ بيگانگان‌ دانستند و فرمودند: هر يك‌ از مسئولان‌ و مديران‌ جامعه‌ كه‌ موفق‌ به‌ تربيت‌ صحيح‌ مجموعه‌اي‌ انساني‌ شود يك‌ حركت‌ جهادي‌ را عليه‌ دشمنان‌ انسانيت‌ به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌ و هر ملتي‌ كه‌ بخواهد خود را نجات‌ دهد و حقيقتا بر سرنوشت‌ خويش‌ حاكم‌ شود راه‌ ديگري‌ جز حركت‌ به‌ سمت‌ پاكي‌ و صلاح‌ در پيش‌ روي‌ خود ندارد.
فرمانده‌ كل‌ قوا در پايان‌ سخنانشان‌ پارسايي‌ و پاكدامني‌ در كنار تكميل‌ آموزشها و پيشرفت‌ در رشته‌هاي‌ فني‌ و مديريت‌ را از خصوصيات‌ نيروهاي‌ مسلح‌ برشمردند و دستاوردهاي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ بويژه‌ نيروي‌ هوايي‌ را به‌ عنوان‌ يك‌ نيروي‌ امتحان‌ داده‌ نويد بخش‌ و اميدآفرين‌ خواندند.
پس‌ از بيانات‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، يگانهاي‌ مستقر در ميدان‌ از مقابل‌ كلام‌ الله‌ مجيد و فرمانده‌ كل‌ قوا رژه‌ رفتند.
در پايان‌ اين‌ مراسم‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از نمايشگاه‌ ويژه‌ دستاوردهاي‌ تحقيقاتي‌ نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ عملياتي‌ و علمي‌ كه‌ در آن‌ توان‌ نيروي‌ هوايي‌ در زمينه‌هاي‌ طراحي‌ و ساخت‌ جنگ‌ افزارهاي‌ عملياتي‌ به‌ نمايش‌ گذاشته‌ شده‌ است‌ بازديد كردند.
به‌ اعتقاد كارشناسان‌ نظامي‌ پيشرفتها و موفقيتهاي‌ شگرف‌ نيروي‌ هوايي‌ در كاهش‌ توان‌ عملياتي‌ دشمنان‌ بالقوه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ نقش‌ مؤثري‌ ايفا مي‌كند.
در پايان‌ اين‌ بازديد فرمانده‌ كل‌ قوا دفتر ياد بود نيروي‌ هوايي‌ را امضا كردند و با نوشتن‌ متني‌ نقش‌ مهم‌ پرسنل‌ با ايمان‌ نيروي‌ هوايي‌ در جهاد خودكفايي‌ و باور به‌ تواناييهاي‌ خود در تأمين‌ نيازهاي‌ فني‌ و تجهيزاتي‌ اين‌ نيرو را مورد تمجيد و ستايش‌ قرار دادند.
اين‌ گزارش‌ همچنين‌ حاكيست‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ سپس‌ در جمع‌ فرماندهان‌ عاليرتبه‌ نيروي‌ هوائي‌ حضور يافتند و طي‌ سخناني‌ ضمن‌ بزرگداشت‌ خدمات‌ ارزنده‌ اين‌ نيرو در دوران‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌، بر ضرورت‌ فراگير شدن‌ و تقويت‌ ويژگي‌ تقوا احساسات‌ و درك‌ انقلابي‌ و اسلامي‌ در تمامي‌ قسمتهاي‌ نيروي‌ هوايي‌ تأكيد كردند.
فرمانده‌ كل‌ قوا به‌ وجود افراد مؤمن‌، با اخلاق‌، متقي‌ و برخوردار از مايه‌هاي‌ عميق‌ جهاد و شهادت‌ در نيروي‌ هوايي‌ اشاره‌ كردند و با تأكيد بر نقش‌ ايمان‌ و تقوا در بي‌اثر شدن‌ توطئه‌هاي‌ دشمنان‌ اسلام‌ فرمودند: امروز آمريكا تمام‌ تواناييهاي‌ خود را عليه‌ ايران‌ در زمينه‌هاي‌ سياسي‌، اقتصادي‌ و تبليغاتي‌ به‌ كار گرفته‌ است‌ اما به‌ رغم‌ تمامي‌ اين‌ تلاشها پيوندهاي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ به‌ لحاظ فني‌، اقتصادي‌، ارتباطات‌ جهاني‌ و اقتصادي‌ مستحكم‌ مي‌شود و دشمنان‌ ما بخوبي‌ اين‌ واقعيت‌ را فهميده‌اند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بياناتشان‌ همچنين‌ پرسنل‌ نيروي‌ هوائي‌ را به‌ آموزش‌ و تربيت‌ نيروهاي‌ كارامد در تمامي‌ زمينه‌ها، بكارگيري‌ عناصر مؤمن‌ و دلسوز و علاقمند در مسئوليتهاي‌ حساس‌، تلاش‌ روزافزون‌ براي‌ تأثيرگذاري‌ هر چه‌ بيشتر در محيط كار و جديت‌ و قاطعيت‌ در بر طرف‌ كردن‌ نقاط ضعف‌ خود توصيه‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ را به‌ سبب‌ كسب‌ موفقيتهاي‌ بزرگ‌ در جهاد خودكفايي‌ و خدمات‌ ارزنده‌ به‌ اسلام‌ و انقلاب‌ مورد تقدير قرار دادند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /