پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مسيحيان‌،به‌ مناسبت‌ فرا رسيدن‌ سالروز ولادت‌ حضرت‌ عيسي‌ مسيح‌(ع‌)

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز به‌ مناسبت‌ فرا رسيدن‌ سالروز ولادت‌ حضرت‌ عيسي‌ مسيح‌(ع‌) پيامي‌ به‌ اين‌ شرح‌ خطاب‌ به‌ مسيحيان‌ و معتقدان‌ آن‌ حضرت‌ صادر فرمودند:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
سالروز عيد ولادت‌ حضرت‌ مسيح‌ عيسي‌بن‌مريم‌، كلمه‌ي‌ خداوند و بنده‌ي‌ برگزيده‌ و پيامبر بزرگ‌ او را به‌ عموم‌ مسيحيان‌ و مسلمانان‌ و معتقدان‌ آن‌ حضرت‌، بويژه‌ به‌ هم‌ ميهنان‌، مسيحي‌ تبريك‌ مي‌گويم‌.
عيسي‌ مسيح‌ مجهز به‌ معجزه‌ و دعوت‌ الهي‌ براي‌ نجات‌ بشر از ظلمات‌ شرك‌ و كفر و جهل‌ و ظلم‌ و رسانيدن‌ وي‌ به‌ نور معرفت‌ و عدل‌ و عبوديت‌ پروردگار مبعوث‌ گشت‌ و در همه‌ي‌ مدت‌ اقامت‌ خود در ميان‌ انسانها لحظه‌اي‌ در مبارزه‌ با بدي‌ و دعوت‌ به‌ نيكي‌ درنگ‌ نفرمود.
و اين‌ درسي‌ است‌ كه‌ مسيحيان‌ و مسلمانان‌ كه‌ معتقدان‌ به‌ نبوت‌ آن‌ بزرگوارند بايد فراگيرند.
امروز بشر بيش‌ از هميشه‌ نيازمند آن‌ تعاليم‌ است‌ و اسلام‌ كه‌ مكمل‌ آئين‌ مسيح‌ است‌ دعوت‌ به‌ خير و صلاح‌ و كمال‌ را سرلوحه‌ي‌ برنامه‌ي‌ خود قرار داده‌ است‌.
بشر گمراه‌ با برخورداري‌ از قدرت‌ بيكرانه‌ي‌ طبيعت‌ كه‌ به‌ بركت‌ علم‌ خداداده‌، بدان‌ دست‌ يافته‌، در جهت‌ مقابل‌ آن‌ هدفها گام‌ برمي‌دارد و وظيفه‌ي‌ پيروان‌ اديان‌ الهي‌ را سنگين‌تر مي‌كند.
قدرتها و دولتهاي‌ مسلط عالم‌ كه‌ در زير نام‌ و پوشش‌ مسيحيت‌ در واقع‌ مادي‌ و بي‌خبر از رفتار و تعليم‌ حضرت‌ مسيح‌اند فضاي‌ زيست‌ را بر ملتها و افراد مظلوم‌ تنگ‌ كرده‌اند و از هيچ‌ ستمي‌ بر آنها فروگذار نمي‌كنند. مصيبت‌بارترين‌ نمونه‌ها را در وضعيت‌ فعلي‌ دنيا مي‌توان‌ جست‌.
ظلم‌ و تعدي‌ كم‌نظير صربها و كرواتها به‌ مسلمانان‌ بوسني‌ و هرزگوين‌ و تجاوزهاي‌ مكرر دولت‌ ارمنستان‌ به‌ جمهوري‌ آذربايجان‌، از اين‌ قبيل‌اند و بيشك‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌ به‌ دلايل‌ متعدد در گناه‌ اين‌ حوادث‌ تلخ‌ و اسف‌بار شريك‌اند.
اين‌ جانب‌ از خداوند متعال‌ درخواست‌ مي‌كنم‌ كه‌ نور هدايت‌ خود را بر بشريت‌ فرو بتابد و نيروهاي‌ نيكي‌ و صلاح‌ و عدل‌ را بر نيازهاي‌ شر و زشتي‌ و ستم‌ پيروز فرمايد.
و لازم‌ مي‌دانم‌ قدرداني‌ خود را از موضع‌گيريهاي‌ هم‌ ميهنان‌ عزيز مسيحي‌ درباره‌ي‌ قضاياي‌ جاري‌ منطقه‌ و جهان‌، ابراز دارم‌.
سيدعلي‌ خامنه‌اي‌
13/10/72
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /