پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كاركنان‌ نهادها، ارگانهاي‌ انقلابي‌، ادارات‌ و دستگاههاي‌ دولتي‌ و پرسنل‌ نيروهاي‌ مسلح‌

در سالروز ولاديت‌ پربركت‌ مولي‌ الموحدين‌، اميرمؤمنان‌ علي‌(ع‌) صبح‌ امروز جمعي‌ زيادي‌ از كاركنان‌ نهادها، ارگانهاي‌ انقلابي‌، ادارات‌ و دستگاههاي‌ دولتي‌ و نيز جمعي‌ از پرسنل‌ نيروهاي‌ مسلح‌ در حسينه‌ امام‌ خميني‌(رض‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند.
در اين‌ ديدار مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ولادت‌ با سعادت‌ مولود كعبه‌ حضرت‌ علي‌(ع‌) را به‌ مسلمانان‌، آزاديخواهان‌ و عدالتجويان‌ جهان‌ و ملت‌ بزرگ‌ ايران‌ اسلامي‌ تبريك‌ گفتند و طي‌ سخناني‌ ضمن‌ تبيين‌ بخشي‌ از ابعاد شخصيت‌ عظيم‌ مولاي‌ متقيان‌ حضرت‌ علي‌(ع‌)، لازمه‌ شيعه‌ و پيرو آنحضرت‌ بودن‌ را، بكار بستن‌ مشي‌ زندگي‌ علي‌بن‌ابيطالب‌(ع‌) در تمامي‌ ابعاد توصيف‌ كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ جامعيت‌ اميرمؤمنان‌ علي‌ (ع‌) در تمامي‌ ابعاد يك‌ انسان‌ كامل‌، نمونه‌ و اعلا اشاره‌ كردند و فرمودند: انسان‌ جهت‌ راه‌ خود را با پيروي‌ از امام‌ خويش‌ مي‌يابد و امام‌ به‌ همان‌ اندازه‌ كه‌ با زبان‌ و امر و نهي‌ خويش‌ انسانها را هدايت‌ مي‌كند، با رفتار و منش‌ خود نيز به‌ انسانها جهت‌ مي‌دهد و براين‌ اساس‌ شيعيان‌ علي‌بن‌ ابيطالب‌ (ع‌) بايد تلاش‌ كنند كه‌ از لحاظ فردي‌ و اجتماعي‌ و نيز رفتار و ارتباط با خدا، مردم‌، جامعه‌ اسلامي‌، محرومين‌، بيت‌المال‌ و امكانات‌ و ابزاري‌ كه‌ به‌ امانت‌ نزد آنها سپرده‌ شده‌ است‌ و همچنين‌ نحوه‌ برخورد با دشمنان‌ خدا، شخصيت‌ خود را شبيه‌ آن‌ امام‌ بزرگوار بسازند و او را سرمشق‌ و الگوي‌ زندگي‌ خود قرار دهند.
رهبر انقلاب‌ اسلاي‌ به‌ ويژگي‌ برجسته‌ مولاي‌ متقيان‌ در عبادت‌ و ارتباط با خدا اشاره‌ كردند و فرمودند: اميرالمؤمنين‌ علي‌ (ع‌) در شادي‌ و عزا، در جنگ‌ و صلح‌، در مسجد، در مسند حكومت‌ و جايگاه‌ قضاوت‌ و داوري‌ پيوسته‌ در حال‌ ارتباط با خدا و تعبد نزد پروردگار و كار براي‌ خدا بود و در تمام‌ لحظات‌ قدرت‌، حكومت‌ و سلطه‌اي‌ كه‌ خداوند متعال‌ در اختيار او گذاشت‌، لحظه‌اي‌ از فكر ضعفا، يتيمان‌ و محرومان‌ و فقرا غفلت‌ نكرد و در راه‌ تبليغ‌ دين‌، كار براي‌ خدا و مبارزه‌ در برابر دشمنان‌ سر از پا نمي‌شناخت‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بيان‌ شرايط پيروي‌ از مولاي‌ متقيان‌ حضرت‌ علي‌(ع‌) فرمودند: كسي‌ كه‌ حاضر نيست‌ در راه‌ خدا و دفاع‌ از دين‌ برحق‌ او كمترين‌ ايستادگي‌ را بكند و به‌ بهانه‌ قدرت‌ دشمنان‌ خدا از مقابله‌ با استكبار و قدرتمندان‌ فاسد آمريكا طفره‌ برود، چگونه‌ مي‌تواند خود را شيعه‌ علي‌بن‌ابيطالب‌(ع‌) بداند و ادعا كند كه‌ آن‌ حضرت‌ امام‌ اوست‌. آن‌ امام‌ در قله‌ معرفت‌ الهي‌ است‌ و مهم‌ و شاخص‌ آن‌ است‌ كه‌ شيعيان‌ آن‌ حضرت‌ به‌ سمت‌ اين‌ قله‌ رفيع‌ حركت‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ضرورت‌ انجام‌ كار دلسوزانه‌ و بدون‌ منت‌ را به‌ مسئولان‌ در تمامي‌ بخش‌هاي‌ كوچك‌ و بزرگ‌ حكومت‌ اسلامي‌ گوشزد كردند و فرمودند: اميرالمؤمنين‌ علي‌(ع‌) الگويي‌ نمونه‌ براي‌ مسئولان‌ بخش‌هاي‌ مختلف‌ نظام‌ است‌ لذا آنان‌ بايد همچون‌ حضرت‌ علي‌(ع‌) كار مردم‌ را با دلسوزي‌، بدون‌ منت‌ و تحقير و توقع‌ و توأم‌ با احترام‌ و تكريم‌ مراجعه‌ كنندگان‌ و همراه‌ با سلامت‌ نفس‌، چشم‌، زبان‌ و سلامت‌ قلب‌ انجام‌ دهند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ از تعليم‌ و تعلم‌، خدمت‌ به‌ مردم‌، حفظ امانت‌ و پارسايي‌ و بيان‌ سخن‌ حق‌ به‌ عنوان‌ نشانه‌هاي‌ پيروي‌ از مولي‌ الموحدين‌ علي‌بن‌ابيطالب‌ نام‌ بردند و فرمودند: امروز پس‌ از گذشت‌ قرنها حكومت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ تنها حكومتي‌ است‌ كه‌ در راه‌ اميرالمؤمنين‌ علي‌ (ع‌) گام‌ برمي‌ دارد لذا بايد اين‌ حكومت‌ را كمك‌، همراهي‌ و تشويق‌ كرد و عيوب‌ آن‌ را برادرانه‌ و دوستانه‌ تذكر داد تا بتواند اين‌ صراط مستقيم‌ را حفظ كند. امروز نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و دولت‌ اسلامي‌ ايران‌ پيشاپيش‌ ملت‌ مسلمان‌ خود صادقانه‌ و قاطعانه‌ از حقوق‌ مسلمين‌ و مسئله‌ فلسطين‌ و لبنان‌ دفاع‌ مي‌كند و به‌ همين‌ دليل‌ تمام‌ كساني‌ كه‌ در توطئه‌ عليه‌ ملت‌ فلسطين‌ سهيم‌ هستند با حركت‌ دولت‌ و ملت‌ ايران‌ به‌ نفع‌ ملت‌ مظلوم‌ فلسطين‌، مخالفت‌ مي‌كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ صربها و كرواتها را اقوامي‌ متعصب‌، قوم‌ پرست‌، ضدانسان‌ و فاقد احساسات‌ بشري‌ توصيف‌ كردند و ضمن‌ ابراز انزجار از جنايات‌ آنها در تارومار كردن‌ زنان‌، مردان‌ و كودكان‌ مظلوم‌ بوسني‌ و هرزگوين‌ فرمودند: حكومت‌ و دولت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ مواضع‌ و نظرات‌ خود را همواره‌ صريح‌، علني‌ و با جديت‌ مطرح‌ مي‌كند و در عمل‌ نيز به‌ ملت‌ مظلوم‌ بوسني‌ كمك‌هاي‌ فراواني‌ كرده‌ است‌ كه‌ در آينده‌ ابعاد آن‌ بيشتر روشن‌ خواهد شد لذا امروز تمامي‌ جلاداني‌ كه‌ دستشان‌ تا مرفق‌ در خون‌ مردم‌ ستمديده‌ بوسني‌ و هرزگوين‌ فرو رفته‌ است‌ با اين‌ حكومت‌ و ملت‌ به‌ مخالفت‌ برخاسته‌اند و همزمان‌ در تلاش‌ هستند تا ملت‌ ايران‌ را از ادامه‌ راه‌ اسلام‌ و اميرالمؤمنين‌ علي‌(ع‌) مأيوس‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از ايجاد اميد نسبت‌ به‌ عاقبت‌ و فرجام‌ راه‌ حق‌ كه‌ فراروي‌ مردم‌ مسلمان‌ ايران‌ قرار گرفته‌ است‌ به‌ عنوان‌ بزرگترين‌ جهاد در صحنه‌ تبليغات‌ نام‌ بردند و فرمودند: هر كس‌ كه‌ مردم‌ را نااميد كند به‌ اين‌ ملت‌ و خون‌ شهدا خيانت‌ كرده‌ است‌. طي‌ 15 سال‌ گذشته‌ و امروز بيش‌ از هر زمان‌ ديگر بوق‌هاي‌ تبليغاتي‌ دنيا بطور مستمر و با روش‌هايي‌ بسيار زيركانه‌ تلاش‌ كرده‌اند تا به‌ يأس‌ و نااميدي‌ در دل‌ مردم‌ دامن‌ بزنند و آنها را از ادامه‌ راه‌ خود باز دارند. دشمنان‌ اسلام‌ براي‌ شكست‌ ملت‌ پرافتخار ايران‌ همه‌ راهها از جمله‌ جنگ‌ نظامي‌، محاصره‌ اقتصادي‌، تبليغات‌ مسموم‌، فحاشي‌ و تهمت‌ به‌ مسئولين‌ را امتحان‌ كرده‌اند اما همواره‌ با شكست‌ مواجه‌ شده‌اند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در بياناتشان‌ به‌ تلاش‌ دشمنان‌ براي‌ سوءاستفاده‌ از حادثه‌ فقدان‌ مرجع‌ تقليد بزرگ‌ شيعيان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ العظمي‌ گلپايگاني‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: در تمامي‌ زمانها در حوزه‌ علميه‌ قم‌ شخصيت‌ها و رجالي‌ وجود دارند كه‌ شيعيان‌ براي‌ تقليد از آنان‌ هيچ‌ مشكلي‌ را پيدا نخواهند كرد و امروز خداوند متعال‌ به‌ فضل‌ و لطف‌ خويش‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ العظمي‌ اراكي‌ را كه‌ از ذخاير الهي‌ در حوزه‌ علميه‌ قم‌ محسوب‌ مي‌شوند در معرض‌ تقليد مردم‌ قرار داده‌ است‌. اين‌ مرد كهن‌ و برخوردار از بنيه‌ نيرومند معنوي‌ و ديني‌، استوانه‌اي‌ مهم‌ و مستحكم‌ در فقه‌ و حوزه‌ هستند كه‌ در طول‌ عمر خود به‌ زهد و ورع‌ و تقوا معروف‌ بوده‌اند. خداي‌ متعال‌ ايشان‌ را عمر طولاني‌ داد، حواس‌ او را حفظ كرد و به‌ اين‌ ذخيره‌ الهي‌ قوت‌ معنوي‌، علمي‌ و روحي‌ بخشيد و امروز حوزه‌هاي‌ علميه‌ در نتيجه‌ كار فقهاي‌ بزرگ‌ سرشار از چنين‌ ذخايري‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ سخنانشان‌ مردم‌ را به‌ هوشياري‌ در برابر توطئه‌هاي‌ مأيوس‌ كننده‌ دشمنان‌، اتكا و توكل‌ بخدا، وحدت‌ كلمه‌ و نترسيدن‌ از دشمنان‌ فرا خواندند و براين‌ نكته‌ تأكيد كردند كه‌ دست‌ قدرتمند خداوند حامي‌ نهضت‌ اسلامي‌ و مجاهدان‌ راه‌ حق‌ است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /