پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسئولان‌ ستاد برگزاري‌ مراسم‌ بزرگداشت‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار مسئولان‌ ستاد برگزاري‌ مراسم‌ بزرگداشت‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ با ايشان‌، ضرورت‌ تجليل‌ و تكريم‌ شايسته‌ از دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ ايران‌ از آرمانهاي‌ خود را در برابر تهاجم‌ بين‌المللي‌ مورد تأكيد قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار از دوران‌ جنگ‌ تحميلي‌ بعنوان‌ اوج‌ افتخارات‌ ملت‌ ايران‌ نام‌ بردند و فرمودند: در مقايسه‌ با جنگ‌هايي‌ كه‌ در دنيا جنبه‌ ملي‌ و ميهني‌ دارد، هنوز قدرشناسي‌ لازم‌ و شايسته‌اي‌ از 8 سال‌ دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ ما صورت‌ نگرفته‌ است‌. واقعيت‌ جنگ‌ تحميلي‌ تنها به‌ حمله‌ يك‌ كشور عليه‌ كشوري‌ ديگر خلاصه‌ نمي‌شد بلكه‌ مساله‌ اصلي‌، تحميل‌ يك‌ جنگ‌ بين‌المللي‌ عليه‌ ملتي‌ بود كه‌ از يك‌ آرمان‌ و حقيقت‌ مقدس‌ دفاع‌ مي‌كرد و دليل‌ آن‌ هم‌ در اين‌ است‌ كه‌ عارف‌ترين‌، الهي‌ترين‌، معنوي‌ترين‌ و محبوب‌ترين‌ فرد در كشور ما يعني‌ امام‌ راحل‌ و عظيم‌الشأن‌، فرمانده‌ اين‌ جنگ‌ بود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ هدف‌ از گزارش‌ جنگهاي‌ ملي‌ و ميهني‌ را معرفي‌ سيرت‌، مفهوم‌، حقيقت‌ و تاريخ‌ يك‌ ملت‌ دانستند و فرمودند: گزارش‌هاي‌ خوب‌ جنگهاي‌ ملي‌ و ميهني‌ يكي‌ از گوياترين‌ بخش‌هاي‌ تاريخ‌ هر ملت‌ محسوب‌ مي‌شود زيرا حقايق‌ و ماهيت‌ آن‌ ملت‌ را بيان‌ مي‌كند و براي‌ گزارش‌ خصوصيات‌ يك‌ ملت‌ هيچ‌ صحنه‌اي‌ بهتر از صحنه‌ جنگ‌ نيست‌ و هر هدفي‌ از گزارش‌ تاريخ‌ را مي‌توان‌ در گزارش‌ ميدان‌ جنگ‌ بدست‌ آورد.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ بروز و رشد استعدادهاي‌ مردم‌ در ميدان‌ جنگ‌ اشاره‌ كردند و ضمن‌ تأكيد بر ضرورت‌ انعكاس‌ حقايق‌ معنوي‌ در گزارش‌ جنگ‌ فرمودند: روح‌ شجاعت‌، فداكاري‌، تضرع‌ به‌ درگاه‌ پروردگار و روح‌ مناعت‌ در مقابل‌ ديگران‌ از خصوصيات‌ بارز ملت‌ ماست‌ كه‌ بايد در گزارش‌ جنگي‌ مطرح‌ شود و هنرمنداني‌ كه‌ بتوانند حقايق‌ و ريزه‌كاريهاي‌ ميدان‌ جنگ‌ را با قلم‌ هنرمندانه‌ خود گزارش‌ كنند كار فوق‌العاده‌اي‌ را انجام‌ داده‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ رهنمودهايشان‌ ستاد برگزاري‌ مراسم‌ بزرگداشت‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ را از پرداختن‌ به‌ امور تكراري‌ و ظاهري‌ برحذر داشتند و انتشار كتاب‌ و توليد فيلم‌هاي‌ مناسب‌ در زمينه‌ جنگ‌ و ارائه‌ آمار صحيح‌ و روشن‌ از عمليات‌ جنگي‌ در هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ را حائز اهميت‌ توصيف‌ كردند.
بنابر همين‌ گزارش‌ پيش‌ از بيانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ آقاي‌ مهندس‌ چمران‌ رئيس‌ بنياد حفظ آثار و ارزشهاي‌ دفاع‌ مقدس‌ گزارش‌ مختصري‌ از نحوه‌ فعاليتهاي‌ ستاد برگزاري‌ مراسم‌ بزرگداشت‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ را به‌ استحضار مقام‌ معظم‌ رهبري‌ رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /