پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي‌ و مسؤولان‌ رايزني هاي‌ فرهنگي ‌خارج‌ از كشور

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار وزير فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي‌ و مسئولان‌ رايزنيهاي‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در خارج‌ از كشور با ايشان‌ ضمن‌ ارائه‌ رهنمودهايي‌ به‌ آنان‌ اهميت‌ فعاليتهاي‌ فرهنگي‌ در ميان‌ ملل‌ مختلف‌ جهان‌ را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بياناتشان‌ از توزيع‌ كتابهاي‌ با ارزش‌ و مفيد به‌ زبانهاي‌ مختلف‌ در خارج‌ از كشور بعنوان‌ يك‌ كار فرهنگي‌ لازم‌ و ضروري‌ نام‌ بردند و بر اهميت‌ استفاده‌ از مترجمين‌ زبردست‌ براي‌ ترجمه‌ صحيح‌ و دقيق‌ كتابهاي‌ مورد نظر تأكيد كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ استفاده‌ از روشهاي‌ جديد براي‌ انجام‌ فعاليتهاي‌ فرهنگي‌ و تبليغاتي‌ را ضروري‌ دانستند و فرمودند: مسئولين‌ فرهنگي‌ بايد عميق‌ترين‌ و بهترين‌ كارآيي‌ و صائب‌ترين‌ تدبير را داشته‌ باشند كه‌ ترويج‌ زبان‌ فارسي‌ يكي‌ از بهترين‌ كارهاست‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر لزوم‌ انتشار مواضع‌ رسمي‌ نظام‌ در زمينه‌ مسائل‌ جهاني‌ براي‌ ملتها فرمودند: كارشناسان‌ امور فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در خارج‌ از كشور بايد به‌ اقتضاي‌ زمان‌ عكس‌العمل‌ مناسب‌ و تبليغ‌ شايسته‌ داشته‌ باشند و اين‌ امر خود مستلزم‌ هوشمندي‌ و تعيين‌ نقاط سودمند و بدون‌ ضرر است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ برقراري‌ ارتباط با عناصر برخوردار از استعدادهاي‌ بالقوه‌ را مورد تأكيد قرار دادند و با اشاره‌ به‌ تلاش‌ هميشگي‌ دشمنان‌ انقلاب‌ براي‌ ايجاد غبارآلودگي‌ در فضاي‌ افكار عمومي‌ مردم‌ فرمودند: دستگاه‌ امپراتوري‌ خبري‌ دنيا سنگيني‌ خود را بر روي‌ ملت‌ ايران‌ انداخته‌ است‌ و قصد دارد با ايجاد فضاي‌ غبارآلود در ميان‌ افكار عمومي‌ راههاي‌ تنفس‌ ما را مسدود كند اما مردم‌ ايران‌ و مسئولان‌ نظام‌ بايد همت‌ كنند و اين‌ غبار آلودگي‌ را از بين‌ ببرند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ بياناتشان‌ بر ضرورت‌ ارتباط مستمر مسئولان‌ رايزنيهاي‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ با فضاي‌ داخلي‌ كشور تأكيد كردند.
بنابر همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ دكتر لاريجاني‌ وزير فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي‌ طي‌ گزارش‌ كوتاهي‌ هدف‌ از برپائي‌ سمينار مشترك‌ نمايندگان‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در خارج‌ از كشور رابرشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /