پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور در مراسم صبحگاه‌ مشترك‌ نيروهاي‌ مسلح‌ در پادگان‌ لشگر 21 حمزه‌ آذربايجان

حضرت‌آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا صبح‌ امروز در صبحگاه‌ مشترك‌ نيروهاي‌ مسلح‌ كه‌ در پادگان‌ لشگر 21 حمزه‌ آذربايجان‌ برگزار شد شركت‌ كردند و طي‌ سخناني‌ بر ايمان‌ و لياقت‌ به‌ عنوان‌ دو معيار پيشرفت‌ و ارزش‌ در نيروهاي‌ مسلح‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ تأكيد كردند.
فرمانده‌ كل‌ قوا در بياناتشان‌ دفاع‌ از حقيقت‌ و استقلال‌ و تماميت‌ ارضي‌ ايران‌ اسلامي‌ را موجب‌ اميد و دلگرمي‌ آحاد نيروهاي‌ مسلح‌ خواندند و فرمودند: نيروهاي‌ مسلح‌ ما امروز در خدمت‌ دفاع‌ از سياست‌هاي‌ اسلامي‌ قرار دارند و به‌ آن‌ افتخار مي‌كنند. آنان‌ ميداني‌ باز در دفاع‌ حقيقي‌ از آرمان‌هاي‌ والاي‌ اسلامي‌ و انساني‌ فرا روي‌ خود دارند و خدمت‌ در اين‌ ميدان‌ را مجاهدت‌ در راه‌ خدا و انسانيت‌ مي‌دانند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ استفاده‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ از زرادخانه‌هاي‌ عظيم‌ خود براي‌ سركوب‌ احساسات‌ ملت‌ها، مسلمانان‌ و آرمانهاي‌ اسلامي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: در جهان‌ امروز برترين‌ تكنولوژي‌ها در زمينه‌ نظامي‌ و خدمات‌ جنبي‌ آن‌ نظير اطلاعات‌ در خدمت‌ اهداف‌ فاسد و پليد قرار دارند و ما امروز در لبنان‌ و فلسطين‌ اشغال‌ شده‌ شاهد اين‌ واقعيت‌ هستيم‌ كه‌ چگونه‌ ارتش‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ خانه‌ها /روستاها/ مساجد و كلبه‌هاي‌ مردم‌ مظلوم‌ را با استفاده‌ از تجهيزات‌ پيشرفته‌ نظامي‌ هدف‌ بمباران‌هاي‌ خود قرار مي‌دهد.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ دنياي‌ استكباري‌ را به‌ سبب‌ پشتيباني‌ از جنايات‌ و اقدامات‌ وقيحانه‌ صهيونيستها و يا سكوت‌ در برابر اين‌ جنايتها در فلسطين‌ و لبنان‌ مجرم‌ و گناهكار توصيف‌ كردند و فرمودند: در شرايطي‌ كه‌ ارزش‌هاي‌ طاغوتي‌ و معيارهاي‌ غلط حاكميت‌ خود را بر جهان‌ بشريت‌ امروز تحميل‌ كرده‌ است‌. آموزش‌ نظامي‌ جواناني‌ كه‌ خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ آرمانهاي‌ مقدس‌ الهي‌ و انساني‌ و دفاع‌ از حق‌ و حقيقت‌ و بزرگداشت‌ آزادي‌ و كرامت‌ انساني‌ كرده‌اند افتخار بزرگي‌ محسوب‌ مي‌شود و ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ / سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ / نيروهاي‌ انتظامي‌ /عزيزان‌ بسيجي‌ و جوانان‌ فداكار ما به‌ خود مي‌بالند كه‌ سربازان‌ راه‌ خدا و اسلام‌ ناب‌ محمدي‌ هستند.
فرمانده‌ كل‌ قوا استقرار لشكر 21 حمزه‌ سيدالشهدا را در استان‌ آذربايجان‌ شرقي‌ و شهر تبريز افتخارآميز خواندند و در پايان‌ سخنانشان‌ ضرروت‌ حداكثر همكاري‌ ميان‌ ارتش‌ و سپاه‌ را در جهت‌ جبران‌ سريع‌ كمبودها / استفاده‌ از تجربه‌هاي‌ ارزشمند براي‌ سازندگي‌/ تكامل‌/ آموزش‌ و تعمير و نگهداري‌ تجهيزات‌ و نيروها و حفظ آمادگي‌ هر چه‌ بيشتر مورد تأكيد قرار دادند. بر پايه‌ اين‌ گزارش‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در ساعت‌ 8 صبح‌ امروز وارد ميدان‌ صبحگاه‌ مشترك‌ نيروهاي‌ مسلح‌ در پادگان‌ لشگر 21 حمزه‌ سيدالشهدا شدند و پس‌ از نواخته‌ شدن‌ سرود جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ از يگان‌هاي‌ مستقر در اين‌ ميدان‌ سان‌ ديدند.
فرمانده‌ كل‌ قوا سپس‌ در مقابل‌ يادواره‌ شهداي‌ اين‌ لشگر با قرائت‌ فاتحه‌ به‌ روان‌ پاك‌ آنان‌ درود فرستادند و از مقام‌ شامخ‌ شهدا تجليل‌ به‌ عمل‌ آوردند.
پس‌ از استقرار رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در جايگاه‌ ويژه‌ آياتي‌ چند از كلام‌ الله‌ مجيد قرائت‌ شد و سپس‌ فرمانده‌ نيروي‌ زميني‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ مقدم‌ فرمانده‌ كل‌ قوا را گرامي‌ داشت‌ و فرمانده‌ لشگر 21 حمزه‌ آذربايجان‌ نيز گزارش‌ عملكرد اين‌ لشگر را طي‌ سالهاي‌ جنگ‌ تحميلي‌ به‌ استحضار رساند.
در اين‌ مراسم‌ 21 تن‌ از پرسنل‌ منتخب‌ لشگر 21 حمزه‌ به‌ دريافت‌ جوايزي‌ از دست‌ فرمانده‌ كل‌ قوا نايل‌ شدند و گروهي‌ از رزمي‌كاران‌ اين‌ لشگر نيز به‌ اجراي‌ عمليات‌ نمايشي‌ پرداختند.
پس‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ يگان‌هاي‌ مستقر در ميدان‌ از مقابل‌ كلام‌ الله‌ مجيد و فرمانده‌ كل‌ قوا رژه‌ رفتند.
در پايان‌ اين‌ مراسم‌ جمعي‌ از پرسنل‌ لشگر 21 حمزه‌ آذربايجان‌ عمليات‌ عبور از موانع‌ را به‌ اجرا در آوردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /