پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ورود رهبر معظم انقلاب به شهر تبريز

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز پس‌ از ورود به‌ شهر قهرمان‌ پرور تبريز در اجتماع‌ عظيم‌ مردم‌ اين‌ شهر حضور يافتند و طي‌ سخناني‌ از نقش‌ مردم‌ مسلمان‌ و انقلابي‌ آذربايجان‌ و بويژه‌ تبريز در مجاهدتهاي‌ تاريخي‌ و بزرگ‌ ايران‌ اسلامي‌ تجليل‌ بعمل‌ آوردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در سخنانشان‌ كه‌ با ابراز احساسات‌ شورانگيز و زايدالوصف‌ اجتماع‌ كنندگان‌ توام‌ بود از خطه‌ آذربايجان‌ به‌ عنوان‌ خط مقدم‌ جبهه‌ ملت‌ ايران‌ در مقابل‌ متجاوزين‌ و متجاسرين‌ طي‌ چند قرن‌ گذشته‌ ياد كردند و فرمودند: نتيجه‌ ضعف‌ پادشاهان‌ قاجار و بي‌لياقتي‌ رجال‌ نظامي‌ و سياسي‌ آن‌ زمان‌، گرجستان‌ و 17 شهر قفقاز از ايران‌ جدا شد و اين‌ در حالي‌ بود كه‌ در آن‌ هنگام‌ مردم‌ غيور و دلاور در مقابل‌ لشكر مهاجم‌ ايستادند و اين‌ منطقه‌ از ايران‌ عزيز را نجات‌ دادند.
حضرت‌آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ تبريز را شهري‌ آكنده‌ از خاطرات‌ مجاهدت‌، فداكاريها توصيف‌ كردند و با تجليل‌ از قهرمانان‌ بزرگي‌ همچون‌ شيخ‌ محمد خياباني‌ /شهداي‌ محراب‌/ستارخان‌/باقرخان‌ و نيز شهريار به‌ عنوان‌ زبان‌ گوياي‌ مردم‌ آذربايجان‌ فرمودند: فرزندان‌ قرآن‌ و امام‌ در تبريز با بر افراشتن‌ پرچم‌ مبارزه‌ اسلامي‌ تمامي‌ آذربايجان‌ را در خدمت‌ انقلاب‌ و اسلام‌ قرار دادند. عملكرد انقلابي‌ اين‌ مردم‌ طي‌ 14 سال‌ گذشته‌ اثبات‌ كننده‌ شعار هميشگي‌ اين‌ خطه‌ حماسه‌ساز است‌. كه‌ آذربايجان‌ بيدار است‌ و از انقلاب‌ و اسلام‌ حمايت‌ مي‌كند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در ادامه‌ بياناتشان‌ ايمان‌ ديني‌ مردم‌ مسلمان‌ ايران‌ را مقدم‌ بر هر انگيزه‌ ديگري‌ دانستند و فرمودند: آحاد ملت‌ ايران‌ از تمامي‌ اقوام‌ شامل‌ ترك‌ / فارس‌/عرب‌/كرد/لر/ بلوچ‌ و تركمن‌ و ديگر اقوام‌ ايراني‌ قبل‌ از هر چيز مسلمان‌ هستند و كساني‌ كه‌ در سالهاي‌ گذشته‌ تلاش‌ كردند انگيزه‌هاي‌ قومي‌ را در ايران‌ رو در روي‌ اسلام‌ و قرآن‌ قرار دهند اكنون‌ به‌ اشتباه‌ خود پي‌ برده‌اند زيرا ما در جاي‌ جاي‌ ميهن‌ اسلامي‌ اين‌ درس‌ بزرگ‌ را فراگرفته‌اند كه‌ برادري‌ اسلامي‌ و ايمان‌ بر هر انگيزه‌ ديگر ترجيح‌ دارد و مقدم‌ بر همه‌ آنهاست‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ تماميت‌ ارضي‌ ايران‌ اسلامي‌ و بزرگ‌ را يكي‌ از مقدس‌ترين‌ آرزوهاي‌ مردم‌ ايران‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: مردم‌ تبريز و آذربايجان‌ با ايستادگي‌ خود در برابر مهاجمين‌ در قبل‌ و بعد از انقلاب‌ و نيز جوانان‌ بسيجي‌/سپاهي‌ و ارتشي‌ سرزمين‌ قهرمانپرور آذربايجان‌ با حضور خود در جبهه‌هاي‌ مختلف‌ جنگ‌ تحميلي‌ به‌ دفاع‌ از تماميت‌ ارضي‌ ايران‌ اسلامي‌ پرداختند و با قرباني‌ كردن‌ خود نشان‌ دادند كه‌ حفظ تماميت‌ ارضي‌ اين‌ كشور بزرگ‌ يكي‌ از آرزوهاي‌ مقدس‌ آنان‌ است‌.
حضرت‌آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از خطه‌ آذربايجان‌ و شهر تبريز به‌ عنوان‌ صحنه‌ روشني‌ از پيوند ناگسستني‌ مردم‌ ايران‌ با انقلاب‌ و اسلام‌ نام‌ بردند و ضمن‌ تأكيد بر لزوم‌ استفاده‌ از تمامي‌ نيروهاي‌ توانمند در صحنه‌ سازندگي‌ براي‌ سرفراز كردن‌ ملت‌ ايران‌ در برابر دشمنان‌ فرمودند: رئيس‌ جمهور امريكا صريحا اعلام‌ كرده‌ كه‌ تلاش‌ خود را براي‌ مواجه‌ كردن‌ مردم‌ ايران‌ با مشكلات‌ اقتصادي‌ بكار گرفته‌ است‌ و اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ آنها در 14 سال‌ گذشته‌ نيز تلاش‌ زيادي‌ را بعمل‌ آوردند تا ايران‌ را در محاصره‌ اقتصادي‌ قرار دهند. آنها اگر مي‌توانستند در سرنوشت‌ ملت‌ ايران‌ تأثير منفي‌ بگذارند لحظه‌اي‌ درنگ‌ نمي‌كردند اما شجاعت‌/ هوشياري‌ و وحدت‌ كلمه‌ اين‌ ملت‌ همواره‌ دشمنان‌ اسلام‌ را ناكام‌ كرده‌ است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ توجه‌ مردم‌ ايران‌ را به‌ لزوم‌ حفظ وحدت‌ و يكپارچگي‌ و پرهيز از هرگونه‌ اختلاف‌ و جدايي‌ جلب‌ كردند و فرمودند: تلاش‌ براي‌ سازندگي‌/ تربيت‌ مديران‌ متخصص‌ و كار آمد ور دانشگاهها و تربيت‌ شايسته‌ كودكان‌/نوجوانان‌ و جوانان‌ اين‌ سرزمين‌ همراه‌ با بكارگيري‌ استعدادها و توانايي‌هاي‌ مردم‌ لازمه‌ سرعت‌ بخشيدن‌ به‌ حركت‌ صنعتي‌ و علمي‌ در كشور است‌. امروز در دوران‌ آزادي‌ و اسلام‌ و انقلاب‌ بايد عقب‌ ماندگي‌هاي‌ ناشي‌ از دوران‌ حاكميت‌ ننگين‌ پهلوي‌ و قاجار را جبران‌ كنيم‌ و بديهي‌ است‌ كه‌ ملت‌ ايران‌ در سايه‌ تلاش‌ و مجاهدت‌ خود قدرت‌ ايجاد چنين‌ تحولي‌ را دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ هرگونه‌ تلاش‌ را در راه‌ پيشرفت‌ علمي‌ و اقتصادي‌ كشور/ جهاد در راه‌ خدا دانستند و در بخش‌ ديگري‌ از بياناتشان‌ با اشاره‌ به‌ ظلم‌ و ستم‌ تحميل‌ شده‌ بر مسلمانان‌ در بوسني‌ و هرزگوين‌/تاجيكستان‌ و قره‌ باغ‌ فرمودند: دولت‌ ارمنستان‌ و ارامنه‌ قره‌باغ‌ به‌ مسلمانان‌ اين‌ منطقه‌ ستم‌ مي‌كنند و ما اقدامات‌ اخير ارامنه‌ قره‌ باغ‌ را به‌ پشتيباني‌ دولت‌ ارمنستان‌ صورت‌ گرفته‌ است‌ محكوم‌ مي‌كنيم‌ و انتظار داريم‌ ارامنه‌ داخل‌ كشور ما نيز رفتار ارامنه‌ آن‌ منطقه‌ را محكوم‌ كنند.
حضرت‌آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اين‌ اقدام‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ در بمباران‌ روستاها/ مساجد و خانه‌هاي‌ مردم‌ مظلوم‌ لبنان‌ طي‌ چند روز گذشته‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: فلسطين‌ خونين‌ و لبنان‌ مظلوم‌ مظهر ظلم‌ ستم‌ استكبار جهاني‌ هستند رژيم‌ صهيونيستي‌ تحت‌ حمايت‌ آمريكا مردم‌ بي‌دفاع‌ فلسطين‌ و لبنان‌ را هدف‌ تهاجم‌ وحشيانه‌ خود قرار داده‌ است‌ و لذا ما بدون‌ هيچ‌ ترديدي‌/ادعاي‌ امريكا را در طرفداري‌ از حقوق‌ بشر حركتي‌ وقيحانه‌ و شرم‌آور مي‌دانيم‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ خداوند متعال‌ را تنها تكيه‌ گاه‌ حقيقي‌ ملت‌ ايران‌ دانستند و از جوانان‌ خونگرم‌ / شجاع‌/ فداكار و علاقه‌مند آذربايجان‌ و بويژه‌ تبريز خواستند تا بيش‌ از پيش‌ بر تلاش‌ و مجاهدت‌ خود براي‌ حفظ استقلال‌ / آزادي‌ و پيشرفت‌ كشور ايران‌ بيافزايند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از بيانات‌ رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ آيت‌الله‌ ملكوتي‌ نماينده‌ ولي‌ فقيه‌ در آذربايجان‌ شرقي‌ و امام‌ جمعه‌ تبريز در سخنان‌ كوتاهي‌ به‌ نمايندگي‌ از سوي‌ مردم‌ آذربايجان‌ حضور مقام‌ معظم‌ رهبري‌ را در اين‌ خطه‌ قهرمان‌ پرور خوش‌ آمد گفت‌ و مراتب‌ شور و شعف‌ مردم‌ اين‌ منطقه‌ را از امكان‌ ديدار با حضرت‌آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ابراز داشت‌. وي‌ گفت‌: ما مقدم‌ تداوم‌ دهنده‌ راه‌ امام‌ عظيم‌ الشأن‌ و امامت‌ اسلام‌ را كه‌ چشم‌ مظلومان‌ جهان‌ به‌ اوست‌ گرامي‌ داريم‌ و حضور مبارك‌ ايشان‌ را در خطه‌ تاريخ‌ساز آذربايجان‌ موجب‌ جان‌ تازه‌اي‌ در انقلاب‌ و انقلابيون‌ در اين‌ سرزمين‌ شهيدپرور مي‌دانيم‌.
اين‌ گزارش‌ همچنين‌ حاكيست‌ كه‌ در طول‌ اين‌ مراسم‌ جمعيت‌ عظيم‌ اجتماع‌ كننده‌ در استاديوم‌ ورزشي‌ تختي‌ يكپارچه‌ به‌ زبان‌ آذري‌ شعار مي‌دادند: آذربايجان‌ جان‌ مي‌بازد اما از خامنه‌اي‌ دست‌ بر نخواهد داشت‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /