پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌ و نمايندگان‌ مجلس‌،در سالروز تشكيل‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي

رئيس‌ و نمايندگان‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ صبح‌ امروز در سالروز تشكيل‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌(ره‌) بحضور حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ رسيدند.
در اين‌ ديدار مقام‌ معظم‌ رهبري‌ قانون‌ گذاري‌ و نظارت‌ دقيق‌ بر اجراي‌ قوانين‌ را وظيفه‌ خطير و حساس‌ نمايندگان‌ دانستند و بر تقويت‌ و حفظ ارتباط با خدا و تلاش‌ در راه‌ خدمت‌ به‌ اهداف‌ انقلاب‌ و عموم‌ مردم‌ بويژه‌ قشر مستضعف‌ تاكيد كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تشكر و قدرداني‌ از مديريت‌ و نمايندگان‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ خطاب‌ به‌ آنان‌ فرمودند: مردم‌ ما ملتي‌ فداكار، مومن‌ و با درك‌ و شعور وافر در مسائل‌ جهاني‌ و سياسي‌ هستند و از اينرو نماينده‌ مجلس‌ در طول‌ فعاليت‌ چهارساله‌ خود در مجلس‌ بايد دائما خود را نماينده‌ مردم‌ بداند و حضوري‌ جدي‌ و فعال‌ در جلسات‌ عمومي‌ مجلس‌، كميسيونها و مراكز تحقيقي‌ و مطالعاتي‌ داشته‌ باشد. چرا كه‌ حسن‌ جريان‌ مجلس‌ در كيفيت‌ اداره‌ و جهت‌گيري‌ سياسي‌ كشور و روحيه‌ و شوق‌ مردم‌ نسبت‌ به‌ آينده‌ بسيار مؤثر است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اكثريت‌ ملت‌ ايران‌ را مردمي‌ مقدس‌ و نوراني‌ توصيف‌ كردند و از كرسي‌ نمايندگي‌ مردم‌ به‌ عنوان‌ جايگاه‌ شرف‌ و افتخار نام‌ بردند و فرمودند: ارزش‌ خدمت‌ به‌ مردم‌، اهداف‌ الهي‌ و اسلام‌، از برترين‌ عبادتهاست‌ و مسئولين‌ نظام‌ مقدس‌ اسلامي‌ نبايد به‌ ظواهر مادي‌ دلبسته‌ شوند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ نظامي‌ بي‌نظير در مقايسه‌ با ساير نظامهاي‌ جهان‌ و حكومت‌هاي‌ گذشته‌ در ايران‌ ياد كردند و با اشاره‌ به‌ خصوصيات‌ نمايندگان‌ مجلس‌ فرمودند: امروز حتي‌ يك‌ نفر از اعيان‌ و اشراف‌ و زمين‌دارها در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ نيست‌ هيچ‌ نماينده‌اي‌ را مردم‌ بدون‌ شناخت‌ انتخاب‌ نكرده‌اند و طبيعي‌ترين‌ شكل‌ انتخاب‌ در ايران‌ اسلامي‌ وجود داشته‌ است‌. انتخابات‌ ما در طول‌ سالهاي‌ بعد از انقلاب‌ تا امروز از تمامي‌ انتخابات‌ در سراسر جهان‌ سالمتر و حقيقي‌تر بوده‌ است‌ و مردم‌ با شور و شوق‌ و علاقه‌ و صفا در انتخابات‌ شركت‌ مي‌كنند و خدمتگزاري‌، پاسخ‌ به‌ اين‌ همه‌ شور و صفا و شكر نعمت‌ الهي‌ بشمار مي‌رود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از سرعت‌ و صراحت‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ در مسائل‌ سياسي‌ قدرداني‌ كردند و اظهار داشتند: مجلس‌ به‌ فرموده‌ حكيم‌ فرزانه‌ زمان‌ ما، امام‌ امت‌، عصاره‌ ملت‌ است‌ و موضعگيري‌ مجلس‌ در امور سياسي‌ حاكي‌ از موضع‌ ملت‌ است‌. اين‌ موضعگيري‌ هرچه‌ سريعتر، متين‌تر، حكيمانه‌تر و صريحتر باشد با شأن‌ مجلس‌ مناسب‌تر است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مسئوليت‌ در نظام‌ اسلامي‌ را عزت‌ و مايه‌ افتخار خواندند و با برشمردن‌ عواملي‌ همچون‌ هوشياري‌ و عدم‌ غفلت‌ به‌ عنوان‌ اساسي‌ترين‌ وظيفه‌ مسئولين‌، فرمودند: كوچكترين‌ غفلت‌ در انتخاب‌ مسير عمومي‌ انقلاب‌، خسارات‌ جبران‌ناپذيري‌ در پي‌ خواهد داشت‌ لذا بايد آنچه‌ كه‌ اسلام‌ و انقلاب‌ را در كشور رشد مي‌دهد، حفظ و تقويت‌ گردد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ادعاي‌ كم‌رنگ‌ شدن‌ ارزش‌هاي‌ انقلاب‌ و اهداف‌ امام‌ را القائات‌ بي‌اساس‌ رسانه‌هاي‌ بيگانه‌ در خارج‌ دانستند و تأكيد فرمودند: اصول‌ نظام‌ اسلامي‌ ايران‌، اصول‌ انقلاب‌ و اصول‌ تعيين‌ شده‌ بوسيله‌ امام‌ (رض‌) است‌ و ما در صدد هم‌رنگ‌ شدن‌ با نظامهاي‌ ديگر نيستيم‌ بلكه‌ تابع‌ اسلام‌ و انقلابيم‌ و اين‌ ارزشها هميشه‌ زنده‌ و باقي‌ خواهد ماند .چه‌ آنكه‌ پايبندي‌ به‌ ارزشهاي‌ اسلامي‌ و انقلابي‌، تنها چيزي‌ است‌ كه‌ قدرتمندي‌ نظام‌ اسلامي‌ ما را در برابر دشمنان‌ حفظ مي‌كند. امروز نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ بايد نشان‌ دهد كه‌ نسبت‌ به‌ اصول‌ و ارزشهاي‌ اسلامي‌ به‌ شدت‌ پايبند است‌ و حاضر نيست‌ از اين‌ اصول‌ يك‌ گام‌ عقب‌نشيني‌ كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌آي‌ ضرورت‌ توجه‌ به‌ اقشار مستضعف‌ و گسترش‌ عدالت‌ اجتماعي‌ بويژه‌ در زمينه‌ مسائل‌ اقتصادي‌ را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: قشرهاي‌ مستضعف‌ جامعه‌ بايد در درجه‌ اول‌ مورد توجه‌ باشند، رشد اقتصادي‌ تنها هدف‌ ما نيست‌ بلكه‌ هر برنامه‌ اقتصادي‌ زماني‌ معتبر است‌ كه‌ خود و يا اهداف‌ آن‌، جامعه‌ را به‌ عدالت‌ اجتماعي‌ نزديك‌ كند و مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ اين‌ مهم‌ را بايد مورد توجه‌ قرار دهد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تجليل‌ از امام‌ خميني‌(رض‌) بعنوان‌ سرمشق‌ و الگوي‌ مسلمانان‌ تأكيد كردند كه‌ بايد ياد و نام‌ امام‌ امت‌ و ذكر خصوصيات‌ آن‌ حضرت‌ هميشه‌ زنده‌ باشد و مورد تدبر قرار گيرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ نزديك‌ شدن‌ زمان‌ برگزاري‌ انتخابات‌ رياست‌ جمهوري‌ فرمودند: نمايندگان‌ مجلس‌ خود را موظف‌ بدانند كه‌ مردم‌ را نسبت‌ به‌ اهميت‌ و حساسيت‌ انتخابات‌ آتي‌ و اهميت‌ حضور مردم‌ در آن‌، آگاه‌ كنند.
براساس‌ اين‌ گزارش‌ پيش‌ از بيانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ ناطق‌ نوري‌ رئيس‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ گزارشي‌ از عملكرد مجلس‌ چهارم‌ طي‌ يكسال‌ گذشته‌ در ابعاد قانونگذاري‌ و نظارت‌ را ارائه‌ داد و بر تداوم‌ پيروي‌ از آرمان‌هاي‌ امام‌ راحل‌(رض‌) و رهنمودهاي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ادامه‌ راه‌ مجلس‌ تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /