پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات مقام معظم رهبري در جمع قاريان قرآن

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي شب گذشته در جمع قاريان برجسته قرآنكريم طي سخناني توجه روزافزون جوانان كشور به بهره گرفتن از انوار حياتبخش قرآنكريم را خاطرنشان ساختند و انس با قرآن، تلاوت دلنشين و توجه به معنا و مفهوم آيات الهي را در جامعه،‌ موجب نزديك شدن به هدفهاي قرآن مجيد توصيف كردند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار از صداي خوب و تلاوت مناسب آيات الهي به عنوان يك كار اصوليياد كردند و ضمن تقدير از قاريان و حافظان ممتاز ايراني در مسابقات بين المللي قرآن به سبب ارائه محصول پربركت انقلاب اسلامي به جهان فرمودند: توجه به معنا ومفهوم آيات قرآن كريم و تأثير پذيرفتن از آن به هنگام تلاوت اين آيات حائز اهميت بسياري است و قاريان ما بايد به اين مهم توجه كنند زيرا اين امر، لطف تلاوت را بهمراتب افزايش خواهدداد.
حضرت آيت الله خامنه اي حركت گروههاي همخواني به سمت خودگرايي در پردازش شعر و آهنگ را قابل تمجيد دانستند و فرمودند: حركت به سمت خودگرايي و استفاده از نيروها و استعدادهاي دروني براي رشد و تعالي بيشتر ضرورياست و ما بايد در تمامي مراحل بر علم،‌ادب، استعداد و توانايي خود تكيه كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان بياناتشان بر لزوم توجه مسئولين صدا و سيماي جمهوري اسلامي به عمل صحيح در تبليغات قرآني تأكيد كردند و فرمودند: برنامه هاي قرآني، مدايح و شعرهايي كه به صورت تواشيح از صداوسيما پخش مي شود بايد روز بروزاز لحاظ شكل پخته تر و برگزيده تر شود تا تمام مردم بتوانند از بركات عظيم قرآن بهره مند شوند.
اين گزارش حاكيست در اين مراسم كه 2ساعت بطول انجاميد تني چند ازقاريان برجسته قرآن كريم و گروههاي همخواني پيش از بيانات مقام معظم رهبري بهتلاوت قرآن كريم و اجراي تواشيح پرداختند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /