پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير امور خارجه اتيوپي

حجةالاسلام والمسلمين سيدعلي خامنه اي رئيس جمهوري صبح امروز آقاي برهانو بايه وزير خارجه اتيوپي را به حضور پذيرفتند.
در اين ديدار ابتدا وزير خارجه اتيوپي با تقديم پيام دوستانه و درودهاي صميمانه آقاي منگيستو هايله ماريام رئيس جمهوري كشورش گفت: دولت و ملت اتيوپي احترام زيادي براي ملت ايران و انقلاب بزرگ اسلامي اين ملت قائل است و لذا همواره اهميت زيادي به مناسبات و همكاري هاي خود با دولت ايران مي دهد و اين روابط را روابطي استراتژيك مي داند. وي خطاب به رئيس جمهوري كشورمان و با اشاره به اينكه ديدار جنابعالي با رئيس جمهوري كشور ما در هراره تفاهم بيشتري را ميان دو كشور به وجود آورده و بنيان محكمتري را نيز در مناسبات وروابط دو كشور بنا نهاده است افزود: بر اساس مناسبات تاريخي دو كشور ما همچنان خواستار گسترش روابط في مابين در همه زمينه هاي مورد علاقه دو كشور هستيم.
وزيرخارجه اتپوپي در پايان سخنان خود با ابراز خوشحالي مقامات كشورش در برقراري آتش بس ميان دو كشور ايران و عراق اظهار اميدواري كرد كه ضمن رعايت كامل حقوق ملت ايران صلحي پايدار در منطقه ايجاد شود.
آنگاه آقاي خامنه اي رئيس جمهور با تشكر متقابل از پيام دوستانه و برادرانه رئيس جمهوري اتيوپي از تعميق و توسعه مناسبات دو كشور استقبال كردند و اظهار داشتند: ما نيز معتقديم كه روابط ميان دو كشور ايران و اتيوپي امري مفيد براي هر دو ملت است لذا همواره با علاقمندي در صدد گسترش اين مناسبات بوده ايم.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضع گيري هاي صحيح و منطقي دولت اتيوپي در طول جنگ تحميلي بر سياستهاي مشترك دوكشور در خصوص مقابله با سياست هاي استكباري تأكيد كردند و آن را وجه مشترك مناسبي براي نزديكي هر چه بيشتر ميان دو كشور توصيف نمودند.
بنابر همين گزارش در اين ديدار آقاي دكتر ولايتي وزير امور خارجه، وزير اقتصاد اتيوپي و نمايندگان سياسي دوكشور نيز حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /