پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اختتاميه نهمين دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي پيش ازظهر امروز در مراسم اختتاميه نهمين دوره مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم كه در حسينيه امام خميني ودر محظر معظم له برگزار شد، طي سخناني اهميت فهم معاني آيات قرآن كريم را به قاريان قرآن خاطرنشان ساختند و هدايت صحيح و استوار بشريت را تنها در سايه قرآن مجيد ممكن دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي دراين مراسم كه نزديك به سه ساعت بطول انجاميد، مسلمان بودن يك ملت را منوط به آميخته شدن با قرآن و معارف قرآنيدانستند و فرمودند: امروز ادعاي مسلماني و تفاخر به اسلام كم نيست. اما مسلمان واقعي بودن نيازمند آميخته شدن با معارف و مفاهيم حياتبخش قرآن كريم است وبرگزاركنندگان مراسم و مسابقات مرتبط با قرآن كريم،‌ بايد آشناكردن ملتهاي مسلمان با قرآن و استفاده از رهنمودهاي الهي را هدف اين كار ارزشمند خودقراردهند.
رهبرانقلاب اسلامي آشنايي يك ملت مسلمان را با قرآن كريم و معارف الهي موجب عزت و عظمت آن ملت توصيف كردند و افزودند: مسلمانان به بركت قرآن،‌ تاريخ را عوض كردند و سازنده تاريخ بشر شدند، بزرگترين تمدنها را بوجود آوردند ، علم،فلسفه، اخلاق و بسياري از دانشهاي بشري را به پيش بردند و امروز اگر مسلمانان باقرآن انس بگيرند، سيادت دنيا در دست آنان قرارخواهدگرفت.
مقام معظم رهبري دورياز قرآن كريم را عامل ضعف و سستي دولتهاي اسلامي دربرابر كفار دانستند و ضمن اظهار تأسف از اسلامي نبودن قوانين اقتصادي، سياسي، اجتماعي و خانوادگي حاكم بركشورهاي اسلامي فرمودند: درهاي قرآن كريم به بركت انقلاب اسلامي به روي ملت مسلمان ايران گشوده شد و امروز مردم ما در مسير آشناشدن با قرآن كريم گام نهادهاند و همين امر ملت ما را در برابر قدرتهاي استكباري سرفراز و اراده و ايمان اورا قوي و نيرومند كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي ضرورت تدبر و انديشه در آيات الهي را براي فهم قرآن كريم مورد تأكيد قراردادند و افزودند: بايد تدبيريانديشيده شود كه مردم بتوانند همزمان با شنيدن آيات الهي با معاني و مفاهيم آننيز آشنا شوند و كلمات خدا را كه رساترين و گوياترين موعظه هاست در دستور كار وزندگي خود قراردهند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان ادعاهاي سران قدرتهاي استكباري را براي رهبري جهان به سبب دوربودن آنان از ارزشهاي انساني، غاصبانه ومردود دانستند و بر اين نكته تأكيد كردند كه رهبري واقعي بشر تنها در سايه قرآن كريم بعنوان نجاتبخش انسانها از ظلالت و گمراهي عملي و ممكن خواهدبود.
برپايه همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري،‌حجت الاسلام والمسلمين امام جماراني نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه گزارشي را از چگونگي برگزاري نهمين دوره مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم ارائه كرد و طي آن تصميماين سازمان را براي برگزاري مسابقاتي در زمينه تفسير و بيان موضوعات قرآني با هدف اشاعه ي فرهنگ قرآن در جامعه اسلامي يادآورشد.
خاطرنشان مي سازد دراين مراسم تعدادي از قاريان برجسته قرآن كريم به تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيدپرداختند و نفرات برتر اين دوره از مسابقات و نيز نفرات اول مسابقات شكوفه هاي انقلاب جوائز خود را از دست رهبر انقلاب اسلامي دريافت كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /