پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاي نبيه بري رئيس مجلس ملي لبنان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز آقاي نبيه بري رئيس مجلس ملي لبنان و هيأت همراه وي را به حضور پذيرفتند و طي آن اقدام آمريكا و همدستانش رادر ارتكاب جنايت عليه مردم و كشور عراق شرم آور توصيف كردند
مقام معظم رهبري دراين ديدار با اشاره به حملات اخير آمريكا و هم پيمانان غربي اش عليه مردم و كشور عراق فرمودند: ما صدام و رژيم بعثي را مردود مي دانيم اما نمي توانيم در برابر سرنوشت مردم مسلمان عراق بي تفاوت باشيم. آمريكا و همدستانش عليه عراق مرتكب جنايت شده‌اند و دست مسئولين اين كشورها آغشته به خون مردم عراق شده است. آنها تااين حد بي شرم هستند كه به بهانه اي موهوم وارد يك كشور شده و آن را تحت فشارشديد قرارداده‌اند.
حضرت آيت الله خامنه اي غرب را به دليل بكارنگرفتن زور عليه صربها و رژيم صهيونيستي مورد سئوال قراردادند و افزودند: آمريكا در منطقه خليج فارس مطامعِ شيطاني خود را دنبال مي كند و ترديدي نيست كه پايش در گل فرو خواهدرفت و قطعاً مكافات گناهي را كه مرتكب شده است پس خواهدداد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از بياناتشان از لبنان به عنوان خط مقدم جبهه اسلامي در مقابل صهيونيستها ياد كردند و با تأكيد بر لزوم حمايت كشورهاي اسلامي از مردم لبنان فرمودند: ملتهاي مسلمان نمي توانند اشغال روستاها و خاك لبنان و تعرض مستمر رژيم صهيونيستي را به فضاي اين كشور اسلامي ناديده بگيرند. در شرايطي كه صهيونيستها ازحمايت بدون قيد و شرط استكبار جهاني برخوردار هستند ما نمي توانيم در برابر بيرون رانده شدن فلسطيني هاي مظلوم از خانه و مرزهاي زادگاه خود، بي تفاوت بمانيم.
مقام معظم رهبري همچنين استمرار فشار بر مردم مظلوم فلسطين در سرزمينهاي اشغالي را جزئي از جرايم آمريكا دانستند و جهان عرب و كشورهاي اسلامي را به سبب بي تفاوتي در برابر جنايت صهيونيستها عليه مردم مظلوم و مسلمان فلسطين و نيزاخراج فلسطيني ها از سرزمين اشغال شده آنان مورد انتقاد و سرزنش قراردادند.
رهبرانقلاب اسلامي در پايان سخنانشان حفظ يكپارچگي و وحدت ملي لبنان را در سايه همبستگي و محبت و دوستي ميان آحاد مردم اين كشور و نيز تأمين عدالت واقعي در زندگي و سازمان سياسي لبنان مورد تأكيد قراردادند.
بر پايه همين گزارش در اين ديدار كه حجةالاسلام والمسلمين ناطق نوري رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت پيش از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي، آقاي نبيه بري رئيس مجلس ملي لبنان گزارش كوتاهي را از اوضاع جاري كشورش و نيز دخالتهاي رژيم صهيونيستي در امور داخلي لبنان به استحضار مقام معظم رهبري رساند و طي آن كمكهاي جمهوري اسلامي ايران درامر بازسازي ويرانه هاي به جاي مانده از نبردهاي هفده ساله لبنان را حائز اهميت دانست.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /