پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مردم قم

به مناسبت 19 ديماه سالروز قيام خونين مردم قم، حضرت آيت الله خامنه اي رهبرانقلاب اسلامي در ديدار جمع زيادي از طلاب، روحانيون و مردم شهر قم با ايشان طي بياناتي از اين روز بعنوان سرآغاز دوره مهمي از تاريخ انقلاب اسلامي در ايران نامبردند و عامل دين و رهبري ديني را موجب پيروزي و بقاء نظام جمهوري اسلامي وپيشگيري از انحراف انقلاب و سازش آن با ابرقدرتها دانستند.
مقام معظم رهبري دراين ديدار ياد قهرمان حماسه كربلا حضرت زينب كبري سلام الله عليها را گرامي داشتند و در تمجيد از قيام سرنوشت ساز مردم قم در 19 ديماه سال 1356 از اين شهر به عنوان مركز قيام و كانون جوش و خروش انقلابي ملت مسلمان ايران ياد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي پيوستگي انقلاب با دين،‌معارف اسلامي و روحانيت را پديده اي مهم توصيف كردند و فرمودند: تجربه تاريخي ايران نشان داده است كه اگر انقلاب ما با دين آميخته نبود و علماي دين پيشاپيش اين نهضت حركت نمي كردند انقلاب به پيروزي نمي‌رسيد و تداوم نمي يافت و نمي توانست به حركت مستقيم خود بدون انحراف و لغزيدن در دامان ابرقدرتها ادامه دهد. دشمنان انقلاب در داخل و خارج به اين حقيقت پي برده‌اند كه دين و رهبري ديني نيروي پيش برنده و دفاع كننده انقلاب است لذا مجدانه تلاش مي كنند اين عنصر با بركت را از انقلاب بگيرند.
رهبر انقلاب اسلامي هدف آمريكا، قدرتهاي استكباري و هم پيمانان آنان در مبارزه با انقلاب را ضديت با اسلام دانستند و فرمودند: اسلام پرچمدار دفاع از حقوق بشر است اما دشمنان ما براي مخدوش جلوه دادن اسلام در چشم مردم دنيا آن را ضد حقوق بشر معرفي ميكنند و اين درحالي است كه برخورد مدعيان دروغين حقوق بشر با فلسطيني هاي رانده شده از وطن و زادگاهشان كه جرمي جز طرفداري از اسلام ندارند و نيز ترفند خباثت آميز قدرتهاي شيطاني در جلوگيري از رسيدن امكانات دفاعي به مردم مظلوم و مسلمان بوسني وهرزگوين اين يقين را براي مسلمانان جهان بوجود آورده است كه امروز ابرقدرتها درسياستهاي مستكبرانه خود هدفي جز مخالفت و مبارزه با اسلام را دنبال نميكنند.
مقام معظم رهبري اخراج جوانان مؤمن فلسطيني از خانه و موطنشان را مغاير با منشور عمومي اعلاميه جهاني حقوق بشر دانستند و در بخش ديگري از سخنانشان ضمن تقبيح اقدام قدرتهاي جهاني در جلوگيري از ارسال اسلحه براي مردم بي دفاع و مظلوم بوسني و هرزگوين فرمودند: مدعيان صاحب اختياريِ دنيا به بهانه پيشگيري از مشتعل شدن جنگ سخن بي معني، بي منطق و غلطي را درمورد ممنوعيت ارسال اسلحه به منطقه درگيري تصويب كرده اند اما آنها گزارشهاي مكرر ارسال اسلحه به صربها براي كشتار مسلمانان را ناديده مي گيرند و تا اين حد عليه مسلمانان حق كشي و زورگويي مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبري ديني و حاكميت اسلام بر ايران را مانع چپاولگري آمريكا وانگليس براي غارت ثروت و خزائن كشور توصيف كردند و افزودند: ملت ايران قدرتمند وغالب است و بطور قطع و مسلم آمريكا، اروپا و اجتماع مستكبرين قادر نيستند برخلاف اراده ملت مسلمان ايران گامي به جلو بردارند. مردم مسلمان و انقلابي ايران به رغم خواست دشمن با درهم كوبيدن توطئه ها از اسلام و جمهوري اسلامي دفاع و حراست كرده و با هوشياري و آگاهي دستاوردهاي مبارزات خود را حفظ خواهدكرد.
رهبر انقلاب اسلامي ضرورت شناخت توطئه دشمنان معارض اسلام عليه دين، تعاليم ديني و علماي اسلام را مورد تأكيد قراردادند و در پايان سخنانشان لزوم پيوند ميان آحاد مردم ومسئولين احترام به خدمتگذاران دين و كشور،‌تلاش براي عمق بخشيدن به معارف اسلامي و به عمل در آوردن امكانات سرشار موجود ر ابا هدف مأيوس كردن دشمنان اسلام وبازكردن راه پيشرفت كشور خاطرنشان ساختند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /