پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هيئت امناء مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي حوزه علميه قم

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار با اعضاي هيئت امناء و دست‌ اندكاران مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي حوزه علميه قم با ايشان، استفاده از آخرين پديده هاي علمي در مراكز علمي و تحقيقي بويژه درحوزه هاي علميه را امري ضروري و مفيد دانستند و بر استفاده از علوم كامپيوتري درتسهيل امر تحقيقات و پژوهش به ويژه در علوم اسلامي تأكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي پيشرفت بشريت در علم و دانش را ناشي از تعاليم انبياء الهي و اديان توحيدي دانستند و فرمودند: كاربرد دانش جديد و پيشرفتهاي علمي بايد در ابعاد گسترده تري در خدمت دانشمندان، محققين و فضلاي حوزه علميه قرار گيرد تا آنان بتوانند با بهره گيري از دانش و صنعت جديد مانند كامپيوتر، به سرعت و سهولت به ميراث علمي گذشتگان دست يابند. از اينرو تشكيل مركز تحقيقات كامپيوتري گامي مثبت درخصوص آشنا شدن حوزههاي علميه با پيشرفتهاي جديد علمي و استفاده از كاربردهاي سودمند آن در جهت بالابردن كيفيت كارهاي علمي و تحقيقاتي است.
مقام معظم رهبري در پايان سخنانشان بر ضرورت هماهنگي ميان مراكز گوناگوني كه در راه بهره گيري از كاربردهاي كامپيوتر در علوم اسلامي فعاليت مي كنند، براي جلوگيري از انجام كارهاي موازي و تكراري تأكيد كردند.
بنا بر همين گزارش در اين ديدار كه اعضاي هيئت امناء ، هيئت مديره و مدير عامل مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي حوزه علميه قم نيز حضور داشتند،حجت الاسلام والمسلمين محقق رئيس هيئت امناء‌ اين مركز گزارشي از چگونگي تشكيل وراه اندازي اين مركز را به استحضار رهبر انقلاب اسلامي رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /