پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسئولان نهضت سوادآموزي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار مسئولان نهضت سوادآموزي سراسر كشور با ايشان از خدمات و تلاشهاي معلمان و دست اندركاران اين نهضت در كاهش قابل توجه شمار بي سوادان ايران بعنوان يك كار عظيم و پرفضيلت تمجيد كردند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار با اشاره به ويژگيهاي نهضت سوادآموزي در برقراري روابط صميمانه و اسلامي با بيسوادان فرمودند: آموزش افراد بي سواد و آشنا كردن آنان با علم و دانش حسنه ي بزرگي است و از اين رو نهضت سوادآموزي در كشور ما بر بخش عظيمي از مردم حق حيات دارد زيرا با خدمات ارزنده ي خود كليد تفكر و فراگيري را به آنان بخشيده است.
حضرت آيت الله خامنه اي ضرورت توجه بيش از پيش برنامه ريزان كشور را به امر سوادآموزي مورد تأكيد قراردادند و فرمودند: رشد و توسعه در يك كشور با استفاده از بازوهاي اجرايي با سواد و آگاه به مراتب سهلتر وسريعتر صورت مي گيرد. آگاهي روستائيان باسواد به توصيه هاي كشاورزي و بهداشتي تأثير مهمي در كار و زندگي آنان دارد و شكوفايي استعدادهاي درخشان موجود در روستاها و مناطق محروم كشور در سايه باسوادي و به بركت سواد ممكن خواهد شد.
برپايه همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري حجت الاسلام والمسلمين قرائتي طي سخنان كوتاهي به سالگرد نهضت سوادآموزي در روز هفتم ديماه اشاره كرد و ضمن برشمردن آمار فعاليتهاي اين نهضت گفت: آموزشياران نهضت سوادآموزي مرحله جديدي ازفعاليتهاي خود را با هدف پيشبرد اقتصاد كشور و افزودن بر آگاهيهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي افراد بي سواد آغاز كرده اند و براي اين منظور در زمينه علوم كاربردي نظير كشاورزي، خانه داري و بهداشت افراد بي سواد را تحت آموزشهاي مفيد خودقرارداده اند .
وي همچنين حضور نهضت سوادآموزي در 27 هزار روستاي كشور و تحت تعليم قراردادن 2 ميليون بيسواد را در سال جاري خاطرنشان ساخت و تصريح كرد كه شمار بيسوادان در كشور نسبت به آغاز انقلاب كاهش چشمگيري داشته است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /