پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مداحان اهل بيت (ع)

در سالروز ميلاد فرخنده دخت گرامي پيامبر اكرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار مداحان اهل بيت (ع) با ايشان در بيانات كوتاهي ولادت باسعادت بانوي بزرگ اسلام زهراي اطهر (س) را گرامي داشتند و عمل كردن به سيره ي آن بزرگوار را وظيفه محبان و شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) دانستند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار به بيان فضائل و مناقب حضرت فاطمه (س) پرداختند و فرمودند: خودسازي و تأثير سازنده در محيط زندگي انسانها راهي است كه فاطمه زهرا (س) پيمود و ما نيز به عنوان پيروان آن حضرت بايد در همين راه حركت كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي از حضرت زهرا (س) به عنوان منبع نور و فضيلت و يكي از برترينهاي تاريخ بشر ياد كردند و فرمودند: زهراي اطهر (س) در زندگي پيامبر اسلام و علي ابن ابيطالب به مانند نوري مي درخشد و زنان مسلمانان ما بايد با الگو قراردادن زندگي آن حضرت خود را از درياي معرفت و كرامت فاطمه زهرا (س) بهره مند سازند.
بر پايه همين گزارش پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي طبق مراسم همه ساله جمعي از شاعران و مداحان اهل بيت (ع) در وصف مقام و منزلت دخت گرامي رسول اكرم (ص) به شعرخواني و مديحه سرايي پرداختند و ميلاد آن بانوي بزرگ اسلام را گرامي داشتند.
اين گزارش همچنين حاكيست در اين ديدار جامعه مداح و مجمع الذاكرين تهران، مداحان آستان قدس رضوي و آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و جمعي از مداحانشهرهاي يزد، كرمان، شيراز، كاشان، اراك، قزوين، كرج، آمل، بابل، ورامين، بهشهر،آرانِ بيدگل، نائين و خمين حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /