پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دانشجويان و دانش آموزان نقاط مختلف كشور

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و در ديدار جمع زيادي از دانشجويان و دانش آموزان نقاط مختلف كشوربا ايشان، طي بيانات بسيار مهمي، حاكميت استبدادي و ديكتاتوري قدرتهاي مستكبر جهاني و در رأس آنها ايالات متحده آمريكا را بر جهان يك بيماري مهلك و بلاي بزرگ براي جوامع بشري توصيف كردند و در اين زمينه بي تفاوتي روشنفكران، نويسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان جهان را متمم اين ديكتاتوري بين المللي دانستند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار كه با شعارهاي كوبنده ي حاضرين عليه آمريكاي جهانخوار توأم بود، به تبيين ماهيت استبداد جهاني پرداختند و فرمودند: قدرتهاي استكباري و در رأس آنها آمريكا در حاكميت ديكتاتوري خود بر جهان، براي ملتها حق اظهار نظركردن قائل نيستند و هر آنچه را كه در جهت سياستهاي خود مفيد و لازم بدانند، اگرچه به زيان ملتهاي ديگر نيز باشد انجام ميدهند.
امروز با اشاره و كمك آنها انواع فجايع و جنايات در مناطق مختلف جهان بوقوع مي پيوندد و اگر ملت و يا دولتي بر خلاف خواست آنان اظهار نظر كند، با استبداد و ديكتاتوري كامل، او را هدف اتهامات گوناگون قرار ميدهند و در اين راه با بهره گرفتن از ابزارهايي چون راديوها، خبرگزاري ها و وسايل سريع السير خبر رساني سعي مي كنند خود را محق جلوه دهند.
حضرت آيةالله خامنه اي از ناديده گرفته شدن حقوق ملت مسلمان الجزاير و سكوت و بي تفاوتي قدرتهاي جهاني در برابرفاجعه آفريني صربها در بوسني و هرزگوين بعنوان موارد روشني از وضعيت استبدادي حاكم بر دنياي امروز نام بردند و فرمودند: قدرتهاي استكباري در تقسيم دنيا، اعمال فشار بر اكثريت مردم جهان و غارت منابع جهان سوم و كشورهاي فقير هيچ اختلافي با يكديگر ندارند. وضع دنياي امروز بگونه اي است كه دريك طرف ملتهاي مستضعف، ناراضي، خشمگين و فاقد امكانات قرار دارند و در طرف ديگر، اقليتي حاكم و مقتدر؛ امكانات، پول و تبليغات را در انحصار خود در آورده است و اين همان استبداد بين المللي حاكم بر جوامع بشري است.
رهبر انقلاب اسلامي بي توجهي روشنفكران جهان در برابر استبداد بين المللي را مورد سؤال قرار دادند و فرمودند: روشنفكران، هنرمندان، نويسندگان، روزنامه نگاران و مطبوعات جهان دربرابر حادثه ي عظيمي چون ديكتاتوري يك مجموعه كوچك اما بر خوردار از ثروت،تكنولوژي و ابزار پيشرفته نسبت به اكثريت عظيم انسانها، دم فرو بسته اند و اين بي تفاوتي آشكار جزء متمم اين استبداد بين المللي كه بيماري مهلك و بلاي بزرگ بشريت امروز است، محسوب ميشود.
مقام معظم رهبري مجاهدت ها و مبارزات ملت ها را تنها راه مقابله با نظامِ استبدادي حاكم بر جهان امروز دانستند و فرمودند: دستگاه تبليغات جهاني، مبارزه ي ملتهايي را كه به رويارويي با موج عظيم ديكتاتوري برخاسته اند مورد ملامت و انواع تهمت ها قرار ميدهند تا به اين ترتيب نيروهايي را كه در اين ميدان مقاومت ميكنند، از صحنه خارج سازند. امروز مسأله حقوق بشر بصورت حربه و ابزاري در دست قدرتهاي جهاني در آمده است تا دولتها و ملتهاي مخالف خود را به اتهام نقض حقوق بشر و طرفداري از تروريسم هدف حمله و تهاجم قرار دهند.
حضرت آيةالله خامنه اي اتهام نقض حقوق بشر به جمهوري اسلامي ايران را ساخته و پرداخته ي مغزهاي تحليل گران خبيث و فعالان سياسي نظام استبداد جهاني توصيف كردند و فرمودند: اتهاماتي كه استكبار جهاني تاكنون به ملتها وارد كرده است كمتر از آنچه كه به دولتها نسبت داده شده، نيست. آمريكا و هم پيمانانش نه تنها با دولتمردان جمهوري اسلامي ايران، بلكه با ملت مسلمان و انقلابي ما نيز مخالف است. آنها در تبليغات خود ملت ايران را كهنه پرست، متعبد به امور غير منطقي و دگم معرفي ميكنند و اينها اهانت به ملتي است كه تنها جرمش انتخاب راه مبارزه و رويارويي با استبداد بين المللي حاكم بر جهان امروز است.
رهبر انقلاب اسلامي طرفداري رؤساي جمهوري آمريكا از حقوق بشر را يك ادعاي مفتضح خواندند و فرمودند: دنيا شاهد تكرار اين صحنه ي مفتضح خواهد بود كه رئيس جمهور جديد آمريكا به فاصله چند روز، ديگران رابه نقض حقوق بشر متهم كند. آنچه كه امروز در فلسطين اشغالي و بوسني هرزگوين ميگذرد، بزرگترين، شنيع ترين و فجيع ترين نمونه ي نقض حقوق بشر است و كساني كه ازاسرائيل غاصب و صربها حمايت ميكنند، ناقضين واقعي حقوق بشر هستند. در ماجراي كويت، جايي كه تنها منافع مستكبرين مطرح بود قدرتهاي جهاني به سركردگي آمريكا با خرج ديگران لشگر كشي كردند و وارد كشور ديگري شدند. چون انهدام عراق و كويت و تخريب محيط زيست اين منطقه با آنهمه ادعاي طرفداري از محيط زيست به زيان آنها نبود. آيا آنها فاجعه اي را كه در منطقه خليج فارس به راه انداختند در ايالتها، مرزها و كشورهاي خود نيز تحمل خواهند كرد؟ آنها دشمنان و ناقضين حقوق بشرند و بهتر است به اين ادعاي مفتضح خود پايان دهند زيرا ديگر گوش شنوايي براي آن وجود ندارد.
مقام معظم رهبري از ايران اسلامي بعنوان تنها نقطه اي كه ملت و دولت آن متحد و متفق در مقابل سياستهاي استبدادي جهاني ايستاده اند ياد كردند و فرمودند: ملت ما امروز يگانه نقطه ي اميدي است كه براي ملتهاي تحت ستم به مانند ستاره اي ميدرخشد و ما بعنوان يك وظيفه ي تاريخي بايد تلاش كنيم تا اين ستاره ي درخشان روزبه روز نور اميد را به دل ملتها بيشتر بتاباند. عزت، رفاه، آزادي و استقلال اين كشور در سايه ي ايستادگي در مقابل استكبار جهاني بدست آمده است و در اين مبارزه كه مبارزه ي نسلهاست، جوانان از جمله دانشجويان و دانش آموزان وظايف سنگيني را برعهده دارند.
حضرت آيةالله خامنه اي ضمن تأكيد بر لزوم رشد روحيه اسلامي وانقلابي در محيط دبيرستان ها و دانشگاه ها فرمودند: نسلي كه از مبدأ و آغاز انقلاب اسلامي فاصله دارد، براي آنكه بتواند عزت و عظمت ايران را حفظ كند و الگوي زندهاي را در مقابل ملتهاي ديگر قرار دهد و بيني استكبار را بخاك بمالد، بايد روحيه ي اسلامي و انقلابي را در خود احياء كند و آن را رشد دهد. و از آنجا كه دشمن بيشترين توجه خود را به سوي محيطهاي تحصيلي دانشجويان و دانش آموزان ما معطوف داشته است، جوانان انقلابي و مسلمان ما در دانشگاهها بايد مانند يك دست، يك تن و با يك فكر كه همان فكر اسلام و انقلاب است حركت كنند و محيط را اسلامي و انقلابي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي به نقش جوانان و دانش آموزان مسلمان و با ايمان در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: انقلاب و عزت و استقلال ايران اسلامي پايدار و ماندني است و جوانان ما بايد با خودسازي و عزم و اراده اي قوي توطئه ها و خباثت هاي دشمنان خود را بي اثر كنند. ما ميتوانيم با تلاش و استمرار مبارزه از نفوذ استبداد جهاني ممانعت كنيم و دژ استكبار را در سطح بين المللي در هم كوبيم. اقدام ملتها، اقدامي شكننده است و دشمنان مستبد قادر به هيچ پاسخي براي آن نيستند.
بنا بر همين گزارش در پايان اين ديدار در مراسم روزملي مبارزه با استكبار عازم محل برگزاري اين مراسم شدند.
اين گزارش همچنين حاكيست در اين ديدار جمعي از فرهنگيان و دانشجويان جامعةالامام الصادق، دانشگاهآزاد اسلامي و همچنين شهرهاي بروجرد، آبيك قزوين و بادرود، اتحاديه انجمنهاياسلامي دانشجويان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي سراسر كشور، اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويي و فارغ التحصيلان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي، اتحاديه انجمنهاي اسلامي داشن آموزان، جامعه اسلامي دانشجويان، تربيت معلم شهرستان اراك واصفهان، جمعي از دانش آموزان و معلمان شهرستان هاي گلپايگان، قم، تنكابن، همدان،سمنان، اراك، كيار چهارمحال و بختياري و امام رود خلخال، دانش آموزان مدارس شاهد شهرستان هاي بابل، پاوه و روشنگر، بسيج دانش آموزان نيروي مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از پرستاران بيمارستان ها حضور داشتند.
بنابر همين گزارش درپايان اين ديدار شركت كنندگان جهت حضور در مراسم روز ملي مبارزه با استكبار، عازم محل برگزاري اين مراسم شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /