پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار از روستاي عشاير نشين لبدبازفت

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در سومين روز از سفرشان به استان چهارمحال و بختياري پيش از ظهر امروز از روستاي عشار نشين لبد بازفت بازديد كردند و از سوي عشاير اين روستا به گرمي مورد استقبال قرار گرفتند.
عشاير روستاي لبدبازفت و روستاهاي اطراف آن با سردادن هلهلهء شادي شعارهاي (صل علي محمد رهبر ما خوش آمد) و« خامنه اي رهبر است وارث پيغمبر است»، مقدم حضرت آيةالله خامنه اي رابه روستاي خودگرامي داشتند و با قرباني كردن گاو و گوسفند و دود كردن اسپند درحالي كه اشك شوق ميريختند مراتب خوشحالي عميق خود را از حضور مقام معظم رهبري دراين منطقه محروم ابراز كردند.
رهبر انقلاب اسلامي پس از ورود به اين روستا درچند سرپناه بنا شده از سنگ و چوب حضور يافتند و از نزديك با مشكلات و نيازهاي روستائيان آشنا شدند و دستورات لازم را براي حل مشكلات آنان صادر كردند.
حضرت آيةالله خامنه اي همچنين طي سخناني كه در جمع عشاير روستاي لبد بازفت ايراد كردند از عشاير به عنوان مردمي با ايمان، با صفا، شجاع و پاسداران حراست از ميهن اسلامي نام بردند و ضمن تأكيد بر نقش خائنانه خوانين در تحميل محروميت هاي فراوان بهاستان جهارمحال و بختياري فرمودند: به بركت انقلاب اسلامي بساط شوم سلطنت و خان و خانبازي از بين رفته است و مسئولان دلسوز نظام اسلامي مصمم هستند با اجراي طرح‌ها و برنامه هاي مهم خود زندگي عشاير را بهبود بخشند و امكانات مناسب زندگي را براي مناطق محروم فراهم آورند.
مقام معظم رهبري با اعلام تصميم مسئولان اجرائي جهت احداث جاده، مدرسه، حمام و تأمين نيازهاي بهداشتي روستاي لبد بازفت بر لزوم توجه جدي روستائيان به امر سوادآموزي تأكيد كردند و آنان را به همكاري، همراهي و حمايت از مسئولين اجرايي فرا خواندند.
حضرت آيةالله خامنه اي همچنين ضمن گفتگو با عشاير در مورد رسيدگي به مشكلات و نيازهاي مطرح شده آنان قول مساعد دادند و هدايائي شامل لباس، كفش و لوازم التحرير به دانش آموزان اين منطقه اهداء كردند.
ياد آور ميشود روستاي لبد بازفت در منطقه كوهستاني و در حدود 200كيلومتري«شهركرد» واقع است و به سبب فقدان راه مناسب ارتباطي از محرومترين مناطق عشايريبه شمار ميرود.
بنابر اين گزارش: مساحت كل مناطق استقرار عشاير بختياري كه اكثر روستائيان نيز در آن مناطق حضور دارند، بيش از 9 هزار كيلومتر مربع است. شمارجمعيت بختياري بالغ بر 200 هزار نفر برآورد شده است كه اين رقم 27 درصد جمعيت استان چهارمحال و بختياري را تشكيل ميدهد.
دامداري، كشاورزي وفعاليت هاي پراكنده توليدي و صنايع دستي منابع تأمين درآمد عشاير اين استان است.
اين گزارش همچنين حاكيست، حضرت آيةالله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در پايان اين بازديد، طي مصاحبه اي از استعدادهاي ارزشمند فرهنگي، فضائل اخلاقي و ويژگيهائي چون جوانمردي ،شجاعت، صراحت لهجه، صفاي روح و ميهمان نوازي مردم اين استان را ستودند و خدمات انقلاب اسلامي به اين منطقه محروم كشور را قابل توجه و تحسين برانگيز توصيف كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /