پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات در استاديوم انقلاب شهركرد

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز پس از ورود به « شهركرد» مركز استان چهارمحال و بختياري با حضور در اجتماع با شكوه مردم اين شهر كه دراستاديوم انقلاب ترتيب يافته بود از نقش برجسته مردم با ايمان و سلحشور اين منطقه در صحنه هاي مختلف دفاع از اسلام و انقلاب تمجيد كردند.
مقام معظم رهبري دربياناتشان حضور مؤثر جوانان رزمنده استان چهارمحال و بختياري در جبهه هاي جنگ تحميلي را موجب افتخار و سرافرازي مردم اين استان دانستند و فرمودند: استان چهارمحال و بختياري از استعدادهاي طبيعي و فرهنگي ارزشمندي برخوردار است و به رغم محروميت هاي اين استان معادن متنوع زيرزميني، آب فراوان و امكانات دامداري و مراتع با ارزش همراه با استعدادهاي فرهنگي جوانان در ميادين علم و دانش، ادب و هنر از ويژگيهاي مهم استان چهار محال و بختياري هستند و عُمانِ ساماني و دهقانِ ساماني به عنوان دو شاعر صاحب نام اين منطقه نمونه اي از وجود استعدادهاي جوشان فرهنگي و ادبي در ميان مردم اين استان محسوب ميشوند.
حضرت آيةالله خامنه اي روحيه پرشور، محبت آميز و با نشاط مردم استان چهارمحال و بختياري را تحسين برانگيز خواندند و فرمودند: رژيم ستم شاهي از طريق خوانين و عناصر سرسپرده خود محروميت هاي زيادي را بر مردم اين منطقه تحميل كرد اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون تلاش زيادي براي رفع محروميت ها در اين استان صورت گرفته است و افزايش بودجه سال جاري استان چهارمحال و بختياري به ميزان پنج برابر سال گذشته نشانه روشني از تلاش مسئولان و اجراي طرحهاي متعدد در اين منطقه بدست ميدهد.
رهبر انقلاب اسلامي مردم اين استان به ويژه جوانان را به كمك و همكاري با مسئولان در جهت رفع محروميت ها توصيه كردند و افزودند: امروز در دنياي سرمايه داري و كشورهاي زير سلطه استكبار جهاني تمامي تلاش ها در جهت رشد سرمايه دارها و پولدارهاست و كمك به طبقات محروم مسئله فراموش شده اي است اما حركت كلي اديان الهي به ويژه اسلام در مسير زدودن محروميت و استضعاف از جوامع بشري به ويژه جوامع اسلامي دارد زيرا برخورداري از مواهب الهي لازمه تحقق كمال انساني در محيطي مناسب و مساعد است.
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنانشان استقرار عدل در جامعه را يك شعار عملي اسلام و جذاب براي توده هاي محروم و مظلوم دانستند و فرمودند: حكومت هائي كه بي ديني، الحاد، بي خدائي و تفكرات ماركسيستي را بر مردم خود تحميل كردند در نيمه راه از پاي در آمدند اما اسلام و انقلاب اسلامي حركتي پويا و دائمي است و به رغم دشمني روز افزون و توطئه هاي مختلف استكبار، ايمان اسلامي و روحيه اسلامي در دنيا روز به روز در حال گسترش است و اين مسئله همان چيزي است كه قدرت هاي جهاني از آن واهمه دارند.
حضرت آيةالله خامنه اي به وضعيت اسفبار مسلمانان در بوسني و هرزگوين اشاره كردند و با انتقاد شديد از بي تفاوتي دولتهاي اروپائي در برابر جنايات صربها فرمودند: دولت هاي غربي اگر خود مايل به جلوگيري از كشتار مسلمانان نيستند بايد راه را براي جوانان مسلمان و نيروهاي رزمنده ما باز كنند تا صربها را سر جاي خود بنشانند.
رهبر انقلاب اسلامي بي اعتنائي قدرتهاي استكباري نسبت به كشتار مسلمانان بوسني و هرزگوين را نمونه روشني از ادعاي دروغين آنان در دفاع از حقوق بشر توصيف كردند و فرمودند: اسلام در مقابل غارتگري ها و طمع ورزيهاي قدرتهاي استكباري يك مانع بزرگ محسوب مي شود و دشمني آنان با اسلام ناشي از همين مسئله است. امروز دلهاي مستكبرين بويژه آمريكا با ملت و دولت ايران مملو از عداوت و كينه است. اما در سايه اقتدار ملي، ايمان و تعبداسلامي، وحدت كلمه و همراهي، همدلي و مجاهدت مردم و مسئولين ايران اسلامي روزبه روز قوي تر و نيرومندتر مي شود.
مقام معظم رهبري در پايان سخنانشان مردم استان چهارمحال و بختياري را به پاي بندي هر چه بيشتر در مسائل ديني و تحكيم ايمان و عمل اسلامي فرا خواندند و پيروزي قطعي اسلام بر دشمنان كينه توز خود را نويد دادند.
بر پايه همين گزارش پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي حجةالاسلام والمسلمين ناصري نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهركرد طي سخنان كوتاهي مقدم رهبر انقلاب اسلامي را گرامي داشت و قابليت هاي طبيعي و انساني موجود براي رشد و پيشرفت استان چهارمحال و بختياري را برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /