پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي شوراي رهبري جنبش حماس از فلسطين

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز (يكشنبه)، اعضاي شوراي رهبري جنبش اسلامي حماس از فلسطين را به حضور پذيرفتند.
در اين ديدار كه آقاي دكتر ولايتي وزير امور خارجه و چند تن از مسئولين اين وزارتخانه نيز حضور داشتند دكتر موسي ابو مرزوق از اعضاي شوراي رهبري جنبش فلسطيني حماس گزارشي از آخرين تحولات در فلسطين اشغالي و قيام افتخار آميز ملت مسلمان فلسطين در داخل سرزمينهاي اشغالي را به استحضار مقام معظم رهبري رساند. و طي آن جنايات وحشيانه و روزمره رژيم صهيونيستي عليه ملت مظلوم فلسطين را بر شمرد.
وي در سخنان خود همچنين بر عزم و اراده راسخ ملت بپا خاسته فلسطين براي آزادسازي سرزمين اسلامي فلسطين از اشغال صهيونيستها تأكيد كرد.
بر پايه اين گزارش حضرت آيةالله خامنه اي در اين ديدار برحساسيت مسئله فلسطين از ديدگاه جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك مسئله اسلامي تأكيد كردند و فرمودند: قدرتهاي استكباري در تلاش هستند تا مسئله فلسطين را براي افكار عمومي جهان تمام شده و رژيم صهيونيستي را يك دولت قانوني و غيرقابل تغيير وانمود كنند اما به اعتقاد ما با اراده و خواست مسلمانان و فلسطينيها مسئله فلسطين همچنان زنده و پابرجا خواهد بود و ما با فعاليتهاي تبليغاتي و كارهاي عملي ميتوانيم مسلمانان را به آينده اي كه در آن يك دولت مسلمان جايگزين رژيم غاصب صهيونيستي خواهد شد، اميدوار كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي موضع جمهوري اسلامي ايران مبني بر لزوم از بين رفتن دولت صهيونيستي را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند:تحقق وعده الهي و تجربه تاريخ، تأثير مبارزه و امكان محو يك دولت بظاهر نيرومند و استقرار يافته را ثابت كرده است لذا مردم مظلوم و محروم فلسطين در سرزمينهاي اشغالي بايد با تكيه بر ايمان اسلامي حاكميت و اداره كشور خود را بدست گيرند و بيگانه هائي را كه از اروپا، آمريكا، استراليا و ديگر نقاط جهان در آنجا حكومت تشكيل داده اند اخراج كنند.
مقام معظم رهبري تمسك به اسلام و عمل به احكام اسلامي را نقطه مقابلِ خواست غربِ استعمارگر دانستند و فرمودند: تشكيل نظام اسلامي درايران ضربه محكمي بود بر دهان ياوه گوياني كه دين را امري زائل شده و زمان به سرآمده وانمود ميكردند و به رغم خواست استكبار كه همواره در تلاش تبليغاتي خود نظام اسلامي را با عناويني چون مرتجع، متحجر، واپس گرا و عقب افتاده مورد حمله قرارداده است، جمهوري اسلامي ايران روزبروز قويتر و ريشه دارتر شده و حُسن نام خود رابيش از پيش در سطح جهان منتشر كرده است.
حضرت آيةالله خامنه اي لزوم برنامه ريزي و اقدام هوشمندانه توأم با وحدت كلمه در برخورد با رژيم صهيونيستي را به رهبران قيام اسلامي فلسطيني خاطر نشان ساختند و در پايان سخنانشان فرمودند: ما به عنوان مسلمان مسئله فلسطين را متعلق به خود و دنياي اسلام مي دانيم و هيچ فرصتي را براي حمايت از قيام اسلامي مردم فلسطين از دست نخواهيم داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /