پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

انتصاب امام جمعه جديد اراك

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي طي حكمي حجةالاسلام سيد ابوطالب محمودي گلپايگاني را به سمت نماينده ولي فقيه و امام جمعه اراك منصوب فرمودند:
بنابر همين گزارش مقام معظم رهبري در اين حكم همچنين از زحمات و خدمات آيةالله حاج شيخ ابوالفضل خوانساري امام جمعه سابق اراك تقدير و تشكر كردند.
متن حكم مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين والصلاة و السلام علي سيدنا محمد و آله الطاهرين سيما بقيةالله في الارضين ارواحنا فداه
و بعد نظر به اينكه آيةالله آقاي حاج شيخ ابوالفضل خوانساري دام بقائهالشريف از امامت جمعه اراك استعفاء و كناره گيري نموده اند ضمن تشكر و قدرداني نسبت به زحمات و خدمات ايشان چه در محراب و منبر جمعه و چه در امور مربوط به دوران جنگ تحميلي و چه در احداث بنيانهاي فرهنگي و درماني و غير ذلك، جناب حجةالاسلام آقاي حاج سيد ابوطالب محمودي گلپايگاني دامت افاضاته را به نمايندگي خود و امامت جمعه اراك منصوب مينمايم تا به فضل و توفيق الهي به وظائف مهم اسلامي و اجتماعي خود بپردازند. ايشان همچنين مجازند در تصدي امور حسبيه و اخذ وجوه شرعيه و صرف آن در مصارف مقرره و لازم است نصف سهمين مباركين را نزد اينجانب براي صرف در حوزه هاي مقدسه علميه ارسال كنند و در جميع موارد ايشان را توصيه ميكنم به آنچه سلف صالح ما بدان توصيه كرده اند يعني رعايت تقوي و اجتناب از هوي و تمسك به احتياط در امور دين و دنيا. والسلام عليه و علي اخواننا المؤمنين و رحمةالله وبركاته.
بتاريخ بيست و سوم ربيع المولود 1413
سيدعلي خامنه اي
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /