پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات در هشتمين سمينار ائمه جمعه سراسر كشور

ائمه جمعه سراسر كشور صبح امروز در آخرين روز از هشتمين گردهمايي خود با حضرت آيةالله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند. مقام معظم رهبري در اين ديدار طي سخناني به تشريح حركت منظم و تدوين شده قدرتهاي استكباري عليه اسلام وملت هاي مسلمان پرداختند و براي مقابله با آن بر ضرورت هوشياري، اتحاد و اتفاق امت اسلامي و پرهيز از اختلافات قومي و مذهبي تأكيد كردند.
مقام معظم رهبري بيداري مسلمانان را موجب تهديد منافع قدرتهاي جبار و سلطه گر در مناطق حساس جهان دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام به روشني دريافته اند كه ملت هاي مسلمان با تمام وجود تصميم دارند براي تحقق اصول و مباني اساسي خود در برابر دنياي زر و زور بايستند، لذا قدرتهاي استكباري امروز با استفاده از تبليغات پيچيده و روشهاي سياسي بسيار موذيانه اي در برابر اسلام صف آرائي كرده اند و در تلاش هستند تا با حفظ ظواهر و پرهيز از مخالفت علني با اسلام به اهداف خبيث خود دست يابند.
رهبر انقلاب اسلامي از سكوت قدرتهاي اروپايي در برابر قساوت ها و جنايات صربها عليه مسلمانان بوسني و هرزگوين به عنوان دليل روشني از وجود يك حركت مرموز و پيچيده براي مقابله با امت اسلامي ياد كردند و فرمودند: دهها هزار انسان بي گناه از جمله زنان، كودكان، پيران و افراد غير نظامي طي چند ماه در قلب اروپايِ به ظاهر متمدن، با استفاده از سلاحهاي مختلف، جان باخته اند و بي تفاوتي دولتهاي اروپايي در برابر اين نسل كشيِ آشكار، نشان از بغض و عناد اين كشورها نسبت به اسلام و مسلمانان دارد و در حقيقت مسلمان بودن و عشق به اسلام، تنها دليل كشتار مردم بوسني و هرزگوين است.
حضرت آيةالله خامنه اي اتكاء حكومت اسلامي بر مردم و برخورداري نظام اسلامي از اعتماد و اطمينان ملت را موجب درماندگي قدرتهاي طمع كار آمريكا و انگليس در تحقق اهداف شوم آنان دانستند و فرمودند: از آنجا كه مردم ما در كشور خود اسلام را حاكم مي بينند و حركت نظام را در مسير جلب رضايت خدا ميدانند، با عواطف، احساسات و افكار خود آن را مورد تأييد قرار مي دهند و همين مسئله مشكل بزرگي براي قدرتهاي استكباري محسوب ميشود زيرا به رغم استفاده از تمامي امكاناتشان عليه اين نظامِ مردمي، همواره در برابر آن ناكام شده اند و نتوانسته اند خواست خود را عملي كنند.
مقام معظم رهبري تمسك به ريسمان الهي، از بين بردن اختلافات و هوشياري و وحدت امت اسلامي را لازمه ايستادگي در برابر دسيسه ها و توطئه هاي دشمنان اسلام دانستند و افزودند: همه بايد در سخنراني ها، رفتارها، تعبيرات و بيانِ كلمات به اتحاد و دوستي ميان مسلمانان كمك كنند. امروز هوشياري، آگاهي و اتحاد ملت و استحكام هر چه بيشتر ارتباط ميان مردم و مسئولين و همكاري در جهت حفظ و تقويت نظام ضرورت دارد و براي اين منظور نمازهاي جمعه از اهميت بسيار زيادي برخور دارند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از بياناتشان از نماز جمعه به عنوان يك نعمت بزرگ الهي نامبردند و ضمن تأكيد بر لزوم عمق بخشيدن به معارف ديني و سياسيِ مردم، در مراسم نمازهاي جمعه فرمودند: جامعه ما بر خلاف بسياري از جوامع ديگر يك جامعه سياسي است كه در آن آحاد مردم از درك بالائي نسبت به مسائل سياسيِ بين المللي برخوردارند.ائمه جمعه بايد با دادن آگاهي هاي سياسي، قدرت تحليل سياسي را در مردم افزايش دهند. زيرا به اين ترتيب مردم خود، راه صحيح را خواهند يافت و دشمن نيز در اهدافش ناكام ميماند.
حضرت آيةالله خامنه اي همچنين نماز جمعه را محلي براي نمايش عزم سياسي جامعه، بروز احساس برادري و صميميت ميان مردم و جايگاهي براي حل برخي ازمشكلات اجتماعي و از بين بردن نگراني ها و اضطرابهاي ناشي از تبليغات مسموم و غيرواقعي دشمنان اسلام دانستند و در پايان سخنانشان با اشاره به يأس و اندوه دشمنان اسلام از برگزاري هر چه باشكوهتر مراسم نماز جمعه، خواستار حضور گسترده آحاد مسلمان و با ايمان كشورمان درمراسم نماز عبادي سياسي جمعه شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /