پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ميهمانان خارجي شركت كننده در مراسم سالگرد امام(ره)

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار ميهمانان خارجي شركت كننده در مراسم سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه با ايشان، طي سخناني خط مشي امام را تنها راه نجات پيروان راستين اسلام در اقصي نقاط جهان دانستند و بر لزوم تقويت روح ايستادگي، عدم تسليم و سازش و انعطاف ناپذيري در مقابل سلطه ي جهاني استكبار و در رأس آن آمريكا تأكيد كردند.
در اين ديدار كه با ابراز احساسات شورانگيز ضد استكباري مسلمانان خارجي و شعارهايي در تبعيت و اطاعت از ولي امر مسلمين توأم بود، حضرت آيةالله خامنه اي در بياناتشان جريان امور عالم را خلاف ميل و تلاش و تدبير قدرتهاي مسلط جهان توصيف كردند و مقطع زمان حاضر را برهه اي عجيب و عبرت انگيز و آيتي از قدرت نمايي خداي متعال دانستند.
مقام معظم رهبري به بيان تلاش دستگاههاي تبليغاتي استكباري براي ضد ارزش تلقي شدن سبك ايران اسلامي و روش امام خميني قدس سره در نزد ملت هاي بپا خاسته و مسلمانان بيدار شده در سراسر جهان پرداختند و فرمودند: پيروان راستين اسلام براي دفع سلطه و فشار شيطان بزرگ آمريكا و پيمودن راه رستگاري چاره اي جز پيروي از خط ايران اسلامي و راه امام ندارند و اين همان راهي است كه ملت ايران توانست تحت رهبري امام بزرگوار خود از بركات و آثار آن برخوردار و بهره مند شود.
رهبرانقلاب اسلامي روح ايستادگي، عدم تسليم و سازش، انعطاف ناپذيري امام و ملت مسلمان ايران در برابر استكبار و سلطه جهاني آمريكا را مايه‌ي گسترش فكر و انديشه‌ياسلام ناب در سراسر جهان دانستند و فرمودند: رمز اساسي كار و پيشرفت امام و موفقيت هاي الهي آن رهبر استثنايي در اين بود كه دشمن را شناخت و با تمام قدرت در مقابل او ايستاد و به رغم همكاري جدي قدرتهاي جهاني در مقابله با اسلام حتي لحظه اي دچار ترديد نشد. زيرا به راه خود ايمان، به خدا اتكال و به پايمردي و مقاومت ملت بزرگ ايران اعتماد داشت و ملت نيز با شناخت و اعتقاد به امام خويش در اين راه ايستادگي و مقاومت كرد.
حضرت آيةالله خامنه اي از ايمان اسلامي به عنوان عامل وحدت مسلمانان با نظام ها، سنت ها و آداب مختلف ياد كردند و خطاب به آنان فرمودند: عدم تسليم در برابر قدرتهاي استكباري تجربه ي بزرگ ايران اسلامي و ميراث با ارزش امام براي ملت هاي مسلمان و تنها راه براي مصون ماندن از سلطه ي آمريكا و كاستن از فشار زورمداران جهاني است و بدون ترديد با شناخت روش هاي فشار استكبار و ايستادگي درمقابل آنها پيروزي مسلمانان تضمين شده و حتمي است.
مقام معظم رهبري به مرارت مجاهدت در راه خدا اشاره كردند و اظهار داشتند: هدف ما نجات انسانيت از ابتذالي است كه امروز دنياي استكبار براي ملتهاي جهان به همراه آورده است. لذا چنين اهداف عالي و مهمي، فداكاري و تحمل سختي ها را طلب ميكند. دولت ها بايد در راه تحقق خواست ملت ها حركت كنند و با عمل به قرآن و اسلام و نهراسيدن از تهديدهاي آمريكا و با توكل به خدا در برابر دشمنان اسلام ايستادگي كنند و در اين راه گامي به عقب برندارند.
رهبر انقلاب اسلامي به وضعيت دردناك مسلمانان در قفقاز، بوسني هرزگوين، الجزاير، كشمير، عراق، لبنان، فلسطين و موقعيت دولت انقلابي سودان اشاره كردند و فرمودند: استكبار بي رحم و بي عاطفه است، هيچ حدي را براي خود نمي شناسد و در پي هدفهاي پليد و خباثت آميز است و به مجرد احساس روح تسليم و عقب نشيني در يك ملت،فشار را مضاعف مي كند. ايستادگي، اتحاد مسلمين با يكديگر، بيداري جوامع اسلامي و استفاده از نيروي عظيم اسلام در سراسر جهان تنها راه مقابله با انواع خباثت هاي استكبار و دستگاه سلطه ي جهاني است كه امروز عليه ملتهاي مسلمان در نقاط مختلف دنيا به كار گرفته شده است.
حضرت آيةالله خامنه اي در پايان سخنانشان از اهداف ملي گرايانه، كفرآلود و غير اسلامي دولت ها به عنوان مانع موجود در راه تضمين اتحاد ميان ملت هاي مسلمان ياد كردند و ضمن تأكيد بر همدلي و همبستگي ملت ها با يكديگر، مسلمانان جهان را به شناخت هر چه بيشتر خط مشي امام كه همان راه اسلام ناب است، فرا خواندند.
بر پايه همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري، دكتر خاتمي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخنان كوتاهي از امام خميني رضوان الله تعالي عليه به عنوان برافروزنده ي چراغ توحيد در دل انسان ها، خصم ملحدان و مشركان و آموزگار محبت و عطوفت به مؤمنان و محرومان نام برد و حضور هزاران تن از مسلمانان و شخصيت ها و مقامات عاليرتبه ي سياسي، فرهنگي و ادبي از 38 كشور جهان در ايران اسلامي براي شركت در مراسم سومين سالگرد ارتحال امام عظيم الشأن و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را گرامي داشت.
اين گزارش همچنين حاكيست در اين ديدار كه در فضايي آكنده از معنويت برگزار شد، مسلمانان عزادار شيفته‌ي امام با چشماني اشكبار درحاليكه سينه ميزدند، در غم فقدان امام خويش به عزاداري پرداختند و با شعار «عزاعزاست امروز - روز عزاست امروز - خامنه اي رهبر صاحب عزاست امروز »ارتحال رهبر فقيد جهان اسلام را به حضرت آيةالله خامنه اي تسليت گفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /