پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دست اندر كاران انتخابات سراسر كشور

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز در آستانه ي ميلاد ثامن الحجج حضرت علي بن موسي الرضا(ع)، در ديدار مسئولان و برگزار كنندگان انتخابات چهارمين دوره ي مجلس شوراي اسلامي با ايشان، طي سخناني ضمن تبريك ولادت با سعادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) به مسلمانان و شيعيان جهان و به ويژه ملت بزرگ ايران، از مردم به خاطر حضور گسترده و جدي و از مسئولان و دست اندر كاران برگزاري انتخابات به خاطر برگزاري صحيح و سالم انتخابات تشكر كردند و نمايندگان منتخب مردم را به تلاش درجهت خدمت به طبقات مستضعف و تأمين مصالح اسلام و كشور موظف دانستند.
مقام معظم رهبري با اشاره به برگزاري انتخابات چهارمين دوره ي مجلس شوراي اسلامي و حضور مؤمنانه، جدي و همه گير مردم در مراحل اول و دوم انتخابات فرمودند: آحاد ملت عظيم الشأن ايران اسلامي به خوبي آگاهند كه حضور آنان با اين روحيه ي ايماني در صحنه هاي اساسي و حياتي كشور، اسلام، انقلاب، عزت، شرف و آبروي ملت ما را در دنيا حفظ كرده است و ادامه حضور جدي و فداكارانه مردم در صحنه هاي گوناگون همراه با ايمانِ روشن بينانه‌ي آنان، هر دشمن بدخواهي را در صدمه زدن به تداوم انقلاب اسلامي، حركت مردم و سازندگي كشور ناكام خواهد گذاشت.
حضرت آيةالله خامنه اي از برگزار كنندگان امر اجرا و نظارت انتخابات به عنوان افرادي زحمت كش و خدوم كه كار بزرگي را در عين صحت و سلامت به انجام رساندند ياد كردند و ضمن تشكر از آنان فرمودند: رسانه هاي ارتباط جمعي بيگانه، مخدوش جلوه دادن انتخابات و مأيوس كردن مردم را هدف كار خود قرارداده بودند ولي ملت شريف ايران با حضور گسترده ي خود در پاي صندوقهاي رأي و دست اندر كاران امر انتخابات با حَسن انجام وظايف خود،‌توطئه ي آنان را خنثي كردند. و من از وزارت كشور و شوراي نگهبان، نظار، نيروهاي اجرائي و پشتيباني كننده ي انتخابات تشكر مي كنم.
رهبر انقلاب اسلامي با استناد به روايتي از هشتمين اختر آسمان ولايت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) از كلمه ي «لا اله الا الله» به عنوان حصار حاكميت توحيدي و حاكميت انحصاري خداوند نام بردند و فرمودند:« لا اله الا الله» به معناي نفي شرك و نفي انواع بُتها از جمله بُت نفس است كه خطرناك ترين آنها محسوب مي شود.
اطاعت از منيت ها، هوي و هوسها و خواهش هاي نفساني مخالف حكم خدا، انسان را بنده و مطيع بت نفس كرده و او را از حصار توحيد الهي خارج مي سازد. انسان نمي تواند تنها با ذكر كلمه «لا اله الا الله» خود را در اين حصار قرار دهد. بلكه لازمه ي قرار گرفتن در حاكميت خدا، اطاعت از خدا و تمرد از فرمان شياطين، طاغوتها، حكام جائر و خواهش هاي نفساني است.
مقام معظم رهبري ناكامي ملتها در دست يابي به عزت و شرف شايسته را نتيجه ي ترويج فساد و كفر و مبارزه با احكام الهي از سوي رژيمهاي سرسپرده به بيگانگان توصيف كردند و افزودند: ملت بزرگ ايران از روزي كه وارد ميدان توحيد شد و تصميم گرفت كشور و دولت خود را بر اساس احكام الهي بنيانگذاري كند پاي در پلكان عزت و كرامت نهاد و امروز قدرتهاي بزرگ به رغم توطئه، تزوير، فشار و خصومت عليه ايران اسلامي، بر عزت، شرافت و كرامت ملت ايران اذعا ندارند و او را ملتي مستقل ميدانند كه حاكم بر سرنوشت خويش شده و براي رسيدن به اوج ترقي راه و هدف خود را از بيگانگان جدا كرده است.
حضرت آيةالله خامنه اي در بخش ديگري از بياناتشان همت مردم و حضور مستمر آنان در صحنه هاي گوناگون و نيز صدق وامانت مسئولين كشور را نويد بخش و ضامن زندگي بهتر مردم و آباداني كشور دانستند و فرمودند: ملت ايران بايد همواره خود را با دولت، مجلس و مسئولين در يك جبهه بداند و دولتمردان و مسئولان نيز ضمن ملاحظه ي مردم و طبقات ضعيف، حتي به قدر سر سوزني از راه خدا، اسلام و توحيد منحرف نشوند. نمايندگان مجلس بايد خود را وكيل مردم بدانند، به آنان بيانديشند و براي مردم حرف بزنند و كار كنند و پيوسته تأمين مصالح اسلام و كشور را در نظر داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامي اعتماد مردم را موهبتي الهي و امري مهم خواندند و ضمن تأكيد بر لزوم حفظ اعتماد عمومي از طريق رعايت خواست مردم فرمودند: رأي مردم مسأله مهم و محترمي است كه ملاك امور قرار مي گيرد و همه بايد تابع و تسليم آن باشند. خواست مردم، ايمان اسلامي و ميل به اصلاح امور كشور است و اين مسأله اساس جلب اعتماد مردم است و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد تنها براي اين مقصود حركت كنند.
مقام معظم رهبري نمايندگان منتخب مجلس چهارم و نامزدهاي اين دوره از انتخابات را به همدلي، همكاري و هماهنگي در جهت خدمت به ملت مسلمان ايران در دستگاه هاي مختلف اجرايي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي توصيه كردند و فرمودند: براي پيشبرد كشور همه بايد با يكديگر همكاري و همدلي داشته باشند. اصل، ميزان خدمتي است كه هر كس بايد در حد توان خود در قبال انقلاب و نظام اسلامي انجام دهد چه در غير اينصورت مقام ها و عناوين ظاهري فاقد اهميت هستند و ما اين درس را از امام بزرگوارمان به ياد داريم كه به عنوان رهبري حكيم و فرزانه مقام و عنوان را به چشم حقارت مي نگريست و اين در حالي بود كه دنيا در مقابل مقام عظيم آن حضرت همواره خضوع مي كرد.
حضرت آيةالله خامنه اي در پايان سخنانشان ضرورت شناخت وظيفه و عمل به آن را به نمايندگان منتخب مردم خاطرنشان ساختند و توفيق آنان درجهت كسب رضاي الهي و خدمت به ملت شريف ايران را از خداوند متعال مسئلت كردند.
برپايه همين گزارش پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، حجةالاسلام والمسلمين نوري وزير كشور گزارشي از روند برگزاري مراحل اول و دوم انتخابات چهارمين دوره ي مجلس شوراي اسلامي را به استحضار رساند و طي آن هماهنگي و همكاري ميان دستگاههاي دخيل در امر انتخابات را بسيار خوب و سازنده توصيف كرد. وي توفيق در صحت و سلامت انتخابات و نيز وجود امنيت كامل در سراسر كشور را نشانه ي بارزي از ثبات و استحكام نظام جمهوري اسلامي خواند و اظهار اميدواري كرد كه نمايندگان مردم درمجلس چهارم بتوانند گامهاي مؤثري را در جهت تحقق اهداف بلند اسلام و ايران به جلو بر دارند.
اين گزارش همچنين حاكيست در اين ديدار آيةالله جنتي عضو فقهاي شوراي نگهبان و هيئت مركزي نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات، دست اندر كاران برگزاري انتخابات از وزارت كشور و شوراي نگهبان، فرماندهان حفاظت و اطلاعات نيروي انتظامي، روحانيون و معاونين نظامي عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /