پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ستاد برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار اعضاي ستاد برگزاري مراسم سومين سالگرد ارتحال حضرت امام رضوان الله تعالي عليه با ايشان، به بيان عظمت شخصيت قائد عظيم الشأن و فقيد جهان اسلام حضرت امام خميني رضوان الله عليه پرداختند و بزرگداشت ياد و نام امام را جزئي از شعائر پراهميت اسلامي توصيف كردند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار سازماندهي، پايداري و ريشه دار شدن نظام جمهوري اسلامي ايران و پيشرفت حركت عظيم اسلامي در جهان را مرهون درايت و رهبري بي نظيرحضرت امام دانستند و فرمودند: شكوه و عظمت امام و تأثير عميقي كه ايشان بر جهان اسلام گذاشتند به سهولت قابل درك و ارزيابي نيست. وجود حجم عظيم تبليغاتِ خصمانه و استكباري عليه جمهوري اسلامي ايران، ملتها را براي آشنايي با افكار و ايده هاي درخشنده در آفاق معرفت بشري، با دشواري مواجه ساخته است. اما در عين حال عظمت خيره كننده ي امام، انقلاب و جمهوري اسلامي ايران همچنان توجه مردم دنيا را به سوي خود جلب كرده است.
حضرت آيةالله خامنه اي پيروي از امام راحل امت اسلام توأم با شناخت و تحكيم ارتباط با افكار و انديشه هاي بلند آن حضرت را براي قدرداني از نعمت هاي بزرگ الهي ضروري خواندند و فرمودند: برگزاري مراسم سالگرد حضرت امام قدس سره الشريف مسأله مهم و لازمي است و در حقيقت جزء شعائر اسلامي نظام محسوب مي شود. لذا بايد با مشخص كردن اهدافِ مرحله اي اين مراسم، پيام متناسب با اقتضاي زمان از انديشه هاي ناب امام به مسلمانان و ميهمانان شركت كننده در مراسم سالگرد امام ارائه شود.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان از امام خميني رضوان الله تعالي عليه به عنوان انساني پيوسته نوراني و فيض دهنده ياد كردند و فعاليت در جهت بزرگداشت ياد و نام آن حضرت را يك كار حسنه و تلاشي در جهت ترويج دين خدا ، اسلام و اهداف بلند امام دانستند.
بر پايه همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم هبري آقاي محمدعلي انصاري مسئول ستاد برگزاري مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام رضوان الله تعالي عليه طي سخنان كوتاهي به بيان فعاليتهاي كميته هاي چند گانه اين ستاد پرداخت و هفته برگزاري مراسم سومين سالگرد ارتحال حضرت امام را فرصتي براي تلاش در جهت خنثي كردن توطئه ها و ترفندهاي استكبار جهاني در القاء بدبيني و ايجاد شبهه در اذهان مردم ذكر كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /