پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار شوراي مركزي كميته امداد امام خميني

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در سالروز تأسيس كميته امداد امام خميني در ديدار اعضاي شوراي مركزي و مسئولين كميته امداد امام در مراكز استانها با ايشان،‌ ضمن رهنمودهايي بر لزوم احياي روح انفاق و نيكوكاري در جامعه تأكيدكردند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار از كميته امداد به لحاظ محتواي كار آن،بعنوان يك دستگاه نمونه ياد كردند و با بيان حسن نيت و سلامت كار مسئولان اين كميته فرمودند: وجود محروميتها در جامعه و واردآمدن صدمه به افراد كم درآمد ومستضعف خلاف مقاصد و اهداف انقلاب ماست.
دولت و مسئولين بطور جدي براي ايجاد تعادل اقتصادي در كشور تلاش مي كنند. و ما بايد همّ خود را براي كوتاه كردن راه دستيابي به اين هدف بكار بنديم.
حضرت آيت الله خامنه اي كمك به ايتام و فقرا،انفاقات مستحبي و دستگيري از مستمندان را بعنوان وظيفه اسلامي مورد تأكيدقراردادند و فرمودند: حضور مردم در سيستم مالي جامعه يك انفاق واجب است. اما اين مسأله نبايد موجب قطع انفاقات مستحبي شود زيرا اين امر خلاف اراده ي الهي است.آگاهي از نيازها و احتياجات همسايگان و تلاش درجهت تأمين آنها وظيفه ي اسلامي هرفرد مسلمان است و در دوران حاكميت اسلامي ما بايد اينگونه ارتباطات را احياءكنيم.
رهبر انقلاب اسلامي توسعه انفاق و نيكوكاري در جامعه را جزو ايمان مردم دانستند و با تأكيد بر لزوم تبديل آن بعنوان يك فرهنگ فرمودند: جامعه ي اسلامي بايد پيوسته در حال تحول و دگرگوني بوده و رفتار و اخلاق اسلامي در آن عينيت داشته باشد كه در اين زمينه ارائه كمكهاي خداپسندانه و انسان دوستانه به همنوعان نيازمند، داراي اهميت زيادي است.
برپايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبري آقاي عسگر اولادي نماينده ولي فقيه در كميته امداد امام خميني گزارشي ازفعاليتهاي اين كميته را ارائه كرد و به تشريح اهداف و برنامه هاي كميته امداد براي تأمين نيازهاي افراد تحت پوشش اين كميته پرداخت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /