پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم اختتاميه مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم

مراسم اختتاميه مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم صبح امروز در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني رضوان الله تعالي عليه برگزارشد.
دراين مراسم كه ميهمانان خارجي شركت كننده در مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم و جمع كثيري از مشتاقان اين كتاب آسماني حضور داشتند مقام معظم رهبري طي سخناني خطاب به اساتيد، قاريان و حافظان قرآن كريم فرمودند: قرآن مشعل هدايت است و ملتي كه با قرآن ارتباط داشته باشد، مشي و حركت او با ديگران متفاوت است. امروز دشمنان اسلام سعي دارند با سوء استفاده ازفاصله ي ملتها با قرآن اصول و محكمات قرآن كريم را زير پا گذارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، با بيان اينكه در دوران طاغوت، رژيم ستمشاهي نگذاشت جوانان و نوجوانان ما با قرآن كريم انس گرفته و آشنا بشوند، تأكيد فرمودند: جوانان و نوجوانان عزيز بايد روز بروز رابطه و انس خود را با قرآن مجيد بيشتر كنند و خانواده ها عطرقرآن را در خانه ها بيفشانند. مردم ما بايد قرآن را بخوانند، بفهمند و به آن عمل كنند. قرآن درياي عميق و بحر واسعي است كه نهايت ندارد و هرچه در آن تعمق كنيم،امكان حركت بيشتر در اعماق آن وجوددارد.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان بياناتشان،‌ از دست اندركاران برگزاري مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم بويژه حجت الاسلام والمسلمين امام جماراني نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه،‌ سازمان تبليغات اسلامي و ديگر نهادهاي ذيربط تشكركردند.
برپايه همين گزارش در ابتداي اين مراسم، تعدادي از اساتيد، قاريان وحافظان ايراني و ميهمانان خارجي مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم،‌آياتي از كلام الله مجيد را قرائت كردند و ازسوي گروهي از قاريان برنامه ي تواشيح نيز اجرا شد. آنگاه حجت الاسلام و المسلمين امام جماراني نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گزارشي از برگزاري مسابقات بين المللي حفظ وقرائت قرآن كريم را كه با شركت ميهمانان خارجي از 40 كشور جهان برگزار شده بود به محضر رهبر انقلاب اسلامي ارائه كرد. سپس نفرات اول تا سوم رشته هاي حفظ و قرائت قرآن كريم جوايز خود را از دست حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي دريافت كردند.
در اين مراسم همچنين چند تن از نوجوانان حافظ و قاري قرآن،‌ ازسوي مقام معظم رهبري مورد تشويق و تفقد قرارگرفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /