پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار با وزير، معاونين و مديران كل وزارت آموزش و پرورش

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار وزير، معاونين و مديران كل وزارت آموزش و پرورش در سراسر كشور با ايشان، طي بياناتي ازانتقال تفكر اسلامي بعنوان سرلوحه ي برنامه ها و محور كار آموزش و پرورش نام بردند و بر اهميت احياء و تقويت اعتقادات، عمل و اخلاق اسلامي در دانش آموزان تأكيد كردند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار دست اندركاران تعليم و تربيت فرزندان ايران اسلامي را خدمتگزاراني كم توقع، پركار و با مسئوليتي سنگين توصيف كردند وفرمودند: بهترين و آماده ترين نسلها براي تعلم و تربيت اسلامي در اختيار آموزش وپرورش و معلمين كشور قرار دارند و از آنجا كه بقاء و استمرار هر انقلابي بطورمستقيم به تربيت انسانهاي صالح و عالم ارتباط پيدا مي كند، ميتوان گفت كه فرهنگيان و معلمين ما آگاهانه مسئوليت بزرگي را نسبت به آينده ي كشور عهده دار هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم تربيت صحيح فرزندان كشور و احياء وتقويت اعتقادات و عمل اسلامي در آنان فرمودند: اخلاق اسلامي ركن اساسي براي تربيت انسانهاست و انسان مسلمان بايد در سه بعد تربيت، دانش و عمل اسلامي بارز باشد.بنابراين لازم است مدارس همت خود را بر پرورش كودكان و نوجوانان كشور در قلمرو اعتقاد، تربيت، اخلاق و تعبد عملي اسلامي و ايجاد روحيه ي دانش دوستي متمركز كنند و آن را اساس كار خود بدانند.
رهبر انقلاب اسلامي با بيان اين مطلب كه آموزش وپرورش در خط مقدم تهاجم فرهنگي دشمنان اسلام قرار دارد، فرمودند: هدف قدرتهاي استكباري از تهاجم فرهنگي عليه انقلاب اسلامي، بي اعتقاد كردن نسل نو به دين،اصول انقلابي و تفكر فعالي است كه دشمنان اسلام را به هراس انداخته و قلمرو قدرت آنان را در معرض خطر قرار داده است و ما امروز اين صف بندي واضح، خشن و خصمانه دربرابر اسلام را در الجزاير و ديگر مناطق اسلامي شاهد هستيم.
مقام معظم رهبري دربخش ديگري از بياناتشان با اشاره به گرايش و اشتياق ملتها به اسلام و زندگي اسلامي فرمودند: در هر نقطه اي از دنيا كه مردم علاقه ي خود را به اسلام ابرازمي كنند، قدرتهاي شيطاني به صف آرايي شديد عليه آنان مي پردازند و ما اعتقاد داريم كه سرانجام، مردم الجزاير به اسلام و مطلوب خود يعني حاكميت اسلام دست خواهنديافت و توطئه هايي كه تحت نظر استكبار و بويژه آمريكا برنامه ريزي ميشوند، خنثي خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر ناتواني دشمنان اسلام براي مقاومت در برابر اراده ي يك ملت فرمودند: ملتها با مقاومت خود، سرانجام اراده و خواست قلبي خود را حاكم خواهند كرد و ما عمق خصومت و آمادگي استكبار جهاني براي نابودي اسلام تبلور يافته در كشور اسلامي ايران را شاهد بوده ايم و اكنون نيز در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي با دشمنان اسلام درگير هستيم.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به برگزاري انتخابات چهارمين دوره ي مجلس شوراي اسلامي فرمودند:همه ي دستگاههاي نظام موظفند به سهم خود براي برگزاري انتخابات صحيح در كشور تلاش كنند. صحت انتخابات به آن است كه حقيقتاً از آراء و تشخيص قلبي مردم حكايت داشته باشد و براي اين منظور لازم است آگاهي مردم به حدي برسد كه اين تشخيص صحيح باشد.
مقام معظم رهبري نسبت به احتمال انجام برخي از وسوسه ها در دوران انتخابات براي ايجاد انحراف در افكار و آراء مردم هشدار دادند و فرمودند: مردم بايد واقعاً آگاهانه و با فكر، نمايندگان خود را انتخاب كنند و روند انتخابات نيز نبايد درمجراهاي رايج بين غربي ها كه با پول، تبليغات و خريدن افراد ضعيف النفس براي فرد،جناح و يا حزب خاصي رأي بدست ميآورند، قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي درپايان سخنانشان لزوم تقويت مدارس فني و حرفه اي را مورد تأكيد قرار دادند و ازتلاش براي پيشبرد آموزش و پرورش بر مبناي صحيح فرهنگي بعنوان يك عمل جهادي در راه خدا و رستگاري انسانها ياد كردند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، دكتر نجفي وزير آموزش و پرورش طي سخنان كوتاهي به معرفي ديدار كنندگان پرداخت و پيشرفتهاي وزارت آموزش و پرورش در زمينه هاي تعليم و تربيت اسلامي را يادآور شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /