پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم صبحگاه پايگاه نيروي دريايي بوشهر

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي و فرمانده معظم كل قوا در دومين روز ازسفرشان به استان بوشهر صبح امروز در پايگاه هوا درياي منطقه دوم دريايي بوشهر حضور يافتند و طي سخناني كه در جمع يگانهاي نيروي دريايي ارتش و سپاه و نيروي هوايي ونيروي انتظامي ايراد كردند ضرورت حفظ آمادگي، افزايش روز افزون، همكاري، هماهنگي و همكاري ميان نيروهاي مسلح و همچنين توجه به امر بازسازي و تعمير و نگهداري تجهيزات نظامي را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبري در بياناتشان با استناد به تجربه هاي تاريخي، اهميت و حساسيت منطقه خليج فارس را خاطر نشان ساختند و فرمودند: امروز نيروهاي مسلح ما تنها به نيروي ذاتي، قدرت ملي و پشتوانه ايماني خود متكي هستند و به آن افتخار مي كنند. نيروهاي مسلح مدافعان از حريم حيثيت و عزت و نمايشگر قدرت ملت ايران هستند و بايد براي حفظ آمادگي، انسجام، هماهنگي و همكاري ميان خود اهميت زيادي قائل شوند.
فرمانده كل قوا كشورهاي حوزه خليج فارس را مسئول حفظ امنيت اين منطقه توصيف كردند و فرمودند: جمهوري اسلامي ايران كه داراي سواحل طولاني در خليج فارس است بدون ترديد نقش بسيار مهمي در حفظ امنيت خليج فارس است بدون ترديد نقش بسيار مهمي در حفظ امنيت خليج فارس بر عهده دارد و مصمم است به اين تكليف الهي و وظيفه جغرافيايي خود عمل كند.
رهبر انقلاب اسلامي توجه نيروهاي مسلح را به اهميت تعمير و نگهداري و بازسازي امكانات و تجهيزات نظامي جلب كردند و فرمودند: نيروهاي مسلح ما به عنوان انسانهاي مصمم، با اراده و انقلابي بايد همواره درس بازسازي و تعمير و نگهداري تجهيزات نظامي را بياد داشته باشند و با تكيه بر مغزهاي متفكر و فعال و ابتكار و امكانات، نيازهاي رزمي ودفاعي خود را تأمين كنند.
فرمانده كل قوا نيروهاي مسلح را به نمايش قدرت خود در دوران بازسازي توصيه كردند و فرمودند: سازندگي دروني به شكل جهادي و نيز سهيم شدن در سازندگي عمومي كشور جزو وظايف نيروهاي مسلح است و انجام اين امر مهم با تشريك مساعي، علاقمندي و خلاقيت ممكن خواهد بود. نيروهاي مسلح ما بايد همانند جنگ تحميلي در دروان بازسازي نيز پيشگام باشند و ملت ايران آن را احساس كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان پرسنل ارتش و سپاه را به تقويت روحيه معنوي وارتباط با منبع لايزال قدرت الهي براي در امان ماندن از آسيب دشمنان سفار ش كردند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سرود جمهوري اسلامي درميدان صبحگاه پايگاه هوا درياي منطقه دوم دريايي بوشهر نواخته شد و رهبر معظم انقلاب از يگانهاي مستقر در ميدان سان ديدند.
رهبر انقلاب همچنين در برابر يادواره شهداي اين پايگاه از مقام رفيع شهداي اسلام و انقلاب اسلامي تجليل كردند و آنگاه دريادار شمخاني فرمانده نيروي دريايي ارتش و سپاه به فرمانده كل قوا خيرمقدم گفت و گزارشي از فعاليت هاي اين نيرو را ارائه كرد.
در پايان اين مراسم كه رئيس ستاد فرماندهي كل قوا، رئيس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران، فرمانده كل سپاه پاسداران، رئيس مشاوران نظامي فرمانده كل قوا، نمايندگان ولي فقيه در ارتش و سپاه و فرماندهان نيروهاي سه گانه ارتش نيز حضور داشتند، يگانهاي مستقر درميدان از مقابل كلام الله مجيد و فرمانده كل قوا رژه رفتند.
اين گزارش حاكيست حضرت آيةالله خامنه اي سپس از نمايشگاه جهاد خودكفايي نيروي دريايي كه در آن يازده هزار قطعه از تجهيزات بازسازي شده ناوچه هاي نيروي دريايي به نمايش گذاشته شده بود بازديد كردند كه در هر قسمت مسئولان ذيربط توضيحاتي را به استحضارفرمانده كل قوا رساندند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان اين بازديد دفتر يادبودنمايشگاه را امضاء كردند و آن بهره گيري نيروهاي مسلح از استعدادها، خلاقيت ها وظرفيتهاي خود در جهت بازسازي را يكي از اساسي ترين وظايف آنان دانستند و مراتب خشنودي خود را از تلاش مبتكرانه پرسنل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ابراز داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /