پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي ستاد پيگيري قطعنامه 598

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار اعضاي ستاد پيگيري اجراي قطعنامه 598 با ايشان، پيروزي هاي بزرگ بدست آمده در صحنه هاي نظامي،سياسي و اقتصادي را مرهون مكتب حياتبخش اسلام و اعتقاد و ايمان اسلامي ملت پرافتخار ايران دانستند و با استناد به روند تحولات جهاني از قرن حاضر به عنوان عصرگرايش بشريت به معنويت و دين ياد كردند.
مقام معظم رهبري در اين ديدار از ايمان مذهبي بعنوان معياري اساسي در اتخاذ سياستهاي مختلف ياد كردند و فرمودند:پيروزيهاي رزمندگان ما در جبهه هاي نظامي و سياسي مصاديق بارزي از تحقق وعده‌ي خداوند در ياري كردن بندگان صالح اوست. دستاوردهاي عظيم نظام اسلامي مرهون عمق ايمان اسلامي در دل ملت مسلمان ايران و استحكام و اقتدار معنوي امام عظيم الشأن است و همه ي تصميم گيريها، عملكردها و جهت گيريهاي ما بايد با معيار دين و حكم اسلامي و ايمان مذهبي سنجيده شود و اين امر ضامن پيشرفت نظام و دلگرمي مردم به مسئولين خواهد بود. حضرت آيت الله خامنه اي لزوم تبيين اهميت و عظمت پيروزيهاي اخير سياسي در عرصه ي بين المللي و پيگيري مراحل بعدي قطعنامه 598 را مورد تأكيد قراردادند و اين پيروزي بزرگ را تسلي بخش ملت ايران و بويژه كساني كه ضايعات جنگ تحميلي را متحمل شدند، دانستند.
مقام معظم رهبري به تلاش دست اندركاران پيگيري قطعنامه 598 كه به متجاوز شناخته شدن رسمي رژيم عراق در جنگ تحميلي انجاميد اشاره كردند و فرمودند: كساني كه در جبهه سياسي مسئول دفاع از انقلاب و نظام اسلامي بودند فضاي سرد سياسي و توطئه هاي گوناگون دشمنان اسلام در عرصه ي بين المللي رابيش از ديگران احساس كردند. آنان با فداكاريهاي خود در كنار ارتش، سپاه، بسيج و آحاد ملت ما دشمن را مبهوت كردند و من اين پيروزي بزرگ سياسي و بين المللي را به دست اندركاران پيگيري قطعنامه 598 كه تلاش قابل تحسيني را به انجام رساندند،تبريك مي گويم.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان انكار وجود خداوند و بي اعتقادي به معنويت را يكي از عوامل مؤثر و مهم در متلاشي شدن اتحاد جماهير شوروي و تحولات عميق در شرق اروپا توصيف كردند و فرمودند: تصور غربي ها بر اين است كه شكست سوسياليزم در شوروي از نادرست بودن مباني اقتصاد آنها ناشي مي شود و ازاينرو فروپاشي نظام سوسياليزم را بحساب استحكام اقتصاد جوامع سرمايه داري مي گذارند و اين محاسبه به هيچ وجه درست نيست و علت آن را بايد در دشمني با دين و فقدان ايمان معنوي جستجو كرد. قرن حاضر عصر گرايش عمومي بشريت به معنويت و دين است و تلاشي و نابودي در انتظار كشورهايي است كه به شكل هاي گوناگون به مقابله با دين برخاسته اند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان موفقيت رئيس جمهوركشورمان در سفر به سنگال و سودان را براي ملت ايران مسرت بخش و شادي آفرين توصيف كردند و فرمودند: هيچ كار خيري بالاتر از خوشحال كردن ملت بزرگوار ايران نيست و دستاوردهاي شركت رئيس جمهور محترم در كنفرانس اسلامي و سفر ايشان به سودان كه نتيجه تلاشها، زحمات و فداكاريهاي مسئولان سياسي كشور است، غمها را از دلها زدود و مردم ما را خوشحال كرد.
بر پايه ي همين گزارش پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، دكتر ولايتي وزير امور خارجه گزارشي از تلاشهاي بعمل آمده در جهت استفاي حقوق تضييع شده ملت ايران را به استحضار مقام معظم رهبري رساند و طي آن پيروزي اخير سياسي در صحنه ي بين المللي را محصول رهنمودها و حمايتهاي حضرت امام قدس سره الشريف و رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبر و پايداري مردم و همكاري و هماهنگي ارگانها و دستگاههاي گوناگون در ستاد پيگيري قطعنامه 598 ذكر كرد.
در اين ديدارحجةالاسلام والمسلمين روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي، حجةالاسلام والمسلمين فلاحيان وزير اطلاعات و آقاي عطاءالله مهاجراني معاون حقوقي رئيس جمهور بهمراه ديگر اعضاي ستاد پيگيري قطعنامه 598 مستقر در وزارت امور خارجه حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /