پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

تحليف و اعطاي سردوشي به دانشجويان دانشگاه افسري

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا صبح امروز در مراسم پايان دوره اول تحصيلي دانشكده فرماندهي و ستاد و اعطاء ‌سردوشي به دانشجويان دوره بيست و ششم دانشگاه افسري نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران شركت كردند و طيسخناني قاطعيت انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران در دفاع از حقانيت ملت مظلوم فلسطين را مورد تأكيد قرار دادند.
در اين مراسم كه با نواختن سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد فرمانده كل قوا از يگانهاي مستقر در ميدان صبحگاه دانشگاه افسري سان ديدند و سپس ضمن حضور در برابر يادواره شهداي ارتش، با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهداي اسلام اداي احترام كردند.
آنگاه جانشين فرمانده دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران گزارش هاي تحصيلي دوره اول اين دانشكده و همچنين دوره بيست و پنجم دانشگاه افسري نيروي زميني را به استحضار فرمانده كل قوا رساند.سپس دانشجويان به قرائت متن سوگندنامه اي پرداختند كه در آن فداكاري و شهادت طلبي در راه پاسداري از استقلال و تماميت ارضي، انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران مورد تأكيد قرارگرفته است.
در ادامه اين مراسم سي و سه تن از پرسنل نمونه شامل معاون آموزشي و چند تن از استادان و فارغ التحصيلان ممتاز دانشكده فرماندهي و ستاد و همچنين فرماندهان، اساتيد، فارغ التحصيلان ممتاز پزشكي و دانشجويان رتبه هاي اول در دو دوره ي تكاوري و رزم كوهستاني و نيز دوره هاي عالي يازده رسته نيروي زميني تقديرنامه ها و جوايزي را به همراه يك جلد كلام الله مجيد از دست مقام معظم رهبري دريافت كردند و نماينده دانشجويان دوره ي بيست و ششم دانشگاه افسري نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران به اخذ سردوشي نايل شد.
در اين مراسم پس از قرائت دوخطابه توسط نمايندگان دانشجويان قديم و جديد، سرود وحدت به اجراء درآمد و بدنبال آن صدها تن از كاراته كاران ارتش جمهوري اسلامي ايران به اجراي عمليات نمايشي پرداختند.
اين گزارش حاكيست پيش از رژه يگانهاي مستقر در ميدان از مقابل كلام الله مجيد و فرمانده كل قوا، حضرت آيت الله خامنه اي طي سخناني كه خطاب به نيروهاي مسلح ايراد فرمودند، ورود به كسوت مقدس سربازي را يكي از باشكوه ترين مراسم نظامي توصيف كردند و افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران يك پايگاه مردمي است، در دلهاي مردم جاي دارد و از عواطف آحاد ملت برخوردار است لذا اين خصوصيت بزرگ مايه مباهات و افتخار ارتش ما محسوب مي شود.
فرمانده كل قوا به حركت ارتش جمهوري اسلامي ايران در جهت اهداف والاي انساني و الهي اشاره كردند و فرمودند: در دل يكايك جوانان با ايمان ما در نيروهاي مسلح عشق به ارزشها و آرزوهاي اسلامي و بغض و كينه نسبت به دشمنان اسلام موج مي زند، ميهن خونين و قهرمان ما كه نيروهاي مسلح و آحاد بسيج پرافتخار مردمي سالهاي متمادي از آن دفاع كردند امروز پايگاه افكار بلند الهي و ارزشهاي اسلامي است و لذا مسلمان بودن و ايراني بودن ما منطبق بر هم و مكمل يكديگر است.
مقام معظم رهبري تقويت بنيه ي ديني درارتش را موجب تضمين استحكام بنيه ي دفاعي و نظامي كشور دانستند و فرمودند: نيروهاي مسلح ما بازوان نيرومند و عضوي ازپيكره پر افتخار ملت بزرگ ايران هستند و دشمنان اسلام بدانند كه جمهوري اسلامي ايران همچنان قوي و پايدار باقي خواهند ماند زيرا به دلهاي آحاد مردم و جوانان غيور خود متكي است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از بياناتشان به برگزاري كنفرانس صلح آمريكايي در مادريد اشاره كردند و فرمودند: ‌اين كنفرانس يك زورگويي عليه ملتهاي مسلمان و ظلمي بزرگ نسبت به ملت مظلوم فلسطين است اما بر اساس فطرت الهي وسنت تاريخ تصميمات آنها نقش بر آب خواهد شد. ما اطمينان داريم كساني كه در اين كنفرانس شركت كنند مبغوض ملتها خواهند شد و عليرغم تبليغات پر حجم و انبوه وسايل ارتباط جمعي استكبار جهاني و صهيونيزم عليه جمهوري اسلامي ايران، ما در دفاع از آرزوي بزرگ و بر حق فلسطين ملاحظه هيچ كس را نخواهيم كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان از ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بعنوان دو نهال برومند و در حال باروري و رشد ياد كردند و ضرورت توجه نيروهاي مسلحبه انواع آموزشهاي جسمي،‌ روحي و استحكام بنيه ي ايماني را مورد تأكيد قرار دادند.
بر پايه همين گزارش در اين مراسم رئيس ستاد فرماندهي كل قوا، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي،‌ رئيس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران، رئيس گروه مشاوران نظامي فرمانده كل قوا، رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي كل قوا،فرماندهان نيروهاي سه گانه ي ارتش، فرمانده نيروي انتظامي و همچنين رئيس دفتر عمومي حفاظت اطلاعات فرماندهي كل قوا حضور داشتند .
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /