پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار شركت كنندگان در كنفرانس حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار شركت كنندگان در كنفرانس بين‌المللي حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين با ايشان، طي سخنان مهمي كه خطاب به آنان ايراد فرمودند؛ به تشريح اهداف توطئه ي استكبار جهاني بر عليه ملت مظلوم و مسلمان فلسطين پرداختند و ضرورت ارائه انواع كمكهاي لازم به قيام اسلامي مردم فلسطين را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبري از مسأله فلسطين بعنوان يكي از مصائب كم نظير تاريخ ياد كردند و فرمودند: قتل نفوس بي گناه،بي خانمان كردن و آواره ساختن انسانها، شكنجه، زجر، حبس و تبعيد، اهانت به كرامت انساني، نابود كردن سرمايه هاي بشري، ظلم و اختناق از جمله مصائبي هستند كه ملت فلسطين در طول 45 سال گذشته متحمل شده است و اين در حالي است كه هر يك از اين مصائب به تنهايي مي تواند بشريت را جريحه دار و دغدار كند. امروز هيچ ملتي را نمي توان يافت كه در اين مدت به اندازه ي ملت فلسطين شكنجه ديده، مصيبت تحمل كرده،عزيزانش را از دست داده و حقوقش ناديده گرفته شده باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي مدعيان طرفداري از حقوق بشر را بخاطر ناديده گرفتن مصائب مردم فلسطين مورد سئوال قراردادند و فرمودند: تلاش براي وارونه جلوه دادن حقيقت مسأله فلسطين توطئه بزرگي است كه امروز دستگاه تبليغاتي و مطبوعات وابسته به استكبار و صهيونيزم به اجراي آن پرداخته اند. آنها هر اقدامي را كه ملت فلسطين در وطن خود و براي احقاق حقوق انساني و ملي خود انجام مي دهد تروريسم معرفي مي كنند و آن را به تأييد دنياي به اصطلاح متمدن و طرفدار حقوق بشر مي رسانند. امروز آمريكا، بلندگوهاي استكباري و قدرتمندان جهان در مخالفت با ملت مظلوم فلسطين و همسويي با رژيم غاصب صهيونيستي موضع گرفته اند و دست بدست هم داده اند تا حقوق ملت فلسطين را تضييع كنند.
ولي امر مسلمين جهاد ملت فلسطين براي احياي حق مليت خود را مبارزه اي عادلانه توصيف كردند و با مورد سئوال قراردادن تلاشهايي كه براي محروم كردن ملت فلسطين از حق داشتن سرزمين، به انجام مي رسد، فرمودند: سرزمين فلسطين قلب جغرافيايي جهان اسلام است و دنياي استكباري قصد دارد تا از آنجا اسلام را بكوبد ملتهاي مسلمان را تحت فشار قراردهد و از حركتهاي اسلامي ممانعت كند. رژيم صهيونيستي قائم مقام حضور استكبار و تأمين كننده منافع آمريكا در اين نقطه از جهان اسلام است و تبليغات دروغين و خباثت آميز آنها قادر به فريب ملتها نخواهد بود.
مقام معظم رهبري ضمن مردود دانستن مذاكره با رژيم غاصب صهيونيستي به عنوان يك راه حل براي مسئله فلسطين فرمودند: كساني كه بدنبال تأمين صلح در اين منطقه از جهان هستند بايد فلسطين رابه صاحبان واقعي آن بازگردانند. فلسطين متعلق به ملت فلسطين است و كساني كه بامليتهاي روسي، انگليسي، آمريكايي، آفريقايي، آسيايي و از ديگر كشورها درسرزمينهاي اشغالي جمع شده اند، بايد فلسطين را ترك كرده و به كشور خود بازگردانده شوند. چه درغير اين صورت مسئله فلسطين حل نمي شود و مبارزات مردم فلسطين خاموش نخواهدشد.
حضرت آيت الله خامنه اي به قدرت عظيم ملتهاي مسلمان اشاره كردند و فرمودند: امروز دنيا به نفت و منطقه حساس زندگي مسلمانان محتاج است. امت اسلامي يك چهارم جمعيت جهان را تشكيل مي دهد و بزرگترين ابزارهاي قدرت را نيز در اختيار خود دارد لذا مسلمانان نبايد به آنچه كه آمريكا مي خواهد تحميل كند،‌تن در دهند و آن را بپذيرند. اين يك واقعيت قابل تحقق و عمل است و ما بايد همت كرده و با اين تكليف عظيم الهي و اسلامي صادقانه برخورد كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد برلزوم كمك به مبارزه ملت مسلمان فلسطين در سرزمينهاي اشغالي فرمودند: ما سازماني را نماينده واقعي مردم فلسطين مي دانيم كه در راه آرمان فلسطين مبارزه كند. عناصر سازشكاري كه نگران منافع شخصي خود هستند و بر سر آرمان فلسطين با دشمن معامله مي كنند. از حمايتها و كمكهاي مسلمانان محرومند و ملتهاي مسلمان بايد ارائه انواع كمك به انتفاضه و قيام اسلامي مردم مبارز در داخل فلسطين اشغالي را براي خود يك تكليف شرعي، الهي و انساني بدانند.
مقام معظم رهبري دربخش ديگري از بياناتشان با پايان ناپذير خواندن خواسته هاي استكبار و تأكيد بر استمرار دشمني آمريكا واسرائيل با امت اسلام فرمودند: اگر امروز مسلمانان عقب بنشينند، دشمن يك سنگر جلو خواهد آمد. امروز زمان تصميم گيري قطعي و انجام يك حركت قاطع است. مجالس اسلامي بايد در مورد سرنوشت فلسطين تصميم گيري كنند و آنرا به اجراء درآورند و روشنفكرانو نويسندگان افكار عمومي را بيدار كنند. ملت بزرگ و پر افتخار ايران نيز عليرغمدشمني ها و تهديدهاي استكبار در حد توان و قدرت خود همچون گذشته به اين تكليف الهي عمل خواهد كرد. حمايت از ملت مظلوم فلسطين وظيفه ي ماست و در اين راه انجام آن از هيچ تهديدي نمي هراسيم.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان از مجلس شوراي اسلامي به خاطر برگزاري اين كنفرانس مهم بين المللي تشكر كردند و ضمن مبارك خواندن اين كنفرانس از شركت كنندگان خواستند تا به هر طريق ممكن قيام اسلامي مردم فلسطين را مورد حمايت قرار دهند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين كروبي رئيس مجلس شوراي اسلامي طي سخنان كوتاهي به بيان اهداف كنفرانس پرداخت و گفت: برگزاري كنفرانس بين المللي حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين در تهران نقطه ي عطف و حركت مقدسي در جهت خنثي كردن توطئه ي بزرگ آمريكا برعليه ملت فلسطين خواهد بود.
وي در سخنان خود همچنين ياد شهداي فلسطين را گرامي داشت و اظهار اميدواري كرد كه كمكهاي همه جانبه ي ملتهاي مسلمان به مبارزات اسلامي ملت فلسطين تا آزادي سرزمين مقدس فلسطين ادامه يابد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /