پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حكم انتصاب نمايندگي ولي فقيه در مؤسسه كيهان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي استعفاي حجت الاسلام والمسلمين خاتمي، ضمن تقدير از زحمات ايشان ، طي حكمي آقاي سيد محمود اصغري را به سمت نماينده خود در‌ مؤسسه‌ي‌ كيهان‌ منصوب فرمودند. متن حكم رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
جناب‌ آقاي‌ سيد محمد اصغري‌دامت‌ تأييداته‌
با توجه‌ به‌ استعفاي‌ جناب‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ آقاي‌خاتمي‌ و ضمن‌ تقدير از زحمات‌ چندساله‌ي‌ ايشان‌ كه‌ از چهره‌هاي‌ شايسته‌ي‌فرهنگي‌ كشور مي‌باشند بدين‌ وسيله‌ جناب‌عالي‌ را كه‌ از شخصيتهاي‌ متعهد و برخوردار از صلاحيتها و سوابق‌ روشن‌ فرهنگي‌ و علمي‌ مي‌باشيد و از نزديك‌ با مسائل‌ مؤسسه‌ي‌ كيهان‌ آشنايي‌ داريد به‌ عنوان‌ نماينده‌ي‌ خود در‌ آن‌ مؤسسه‌ به مدت سه سال منصوب‌ مي‌نمايم‌.
نقش‌ رسانه‌هاي‌ عمومي‌ و بويژه‌ مطبوعات‌ در دنياي‌ امروز بر كسي‌ پوشيده‌ نيست‌; ولي‌ افزون‌ بر اين‌، مطبوعات‌ در نظام‌اسلامي‌ ـ انقلابي ما‌، به‌ خاطر مسؤوليتهاي‌ خطير انقلابي‌، شأن‌ و منزلت‌ويژه‌يي‌ يافته‌اند. صفحات‌ مطبوعات‌ مسؤوليت‌شناس ما‌، در اين‌ چند سال‌ همواره‌عرصه‌‌ رويارويي‌ هوشمندانه‌‌ قلمهاي‌ متعهد و دردآشنا با تهاجمات‌ ضد فرهنگي‌استكبار و عناصر مسخ ‌شده‌ و بي‌هويت‌ بوده‌ است‌.
اينك‌ توجه‌ جناب‌عالي‌ را به‌نكات‌ زير جلب‌ مي‌كنم‌:
1) مؤسسه‌ي‌ كيهان‌ يك‌ مجموعه‌ي‌ كامل‌ فرهنگي‌ است ‌كه‌ مي‌بايد از ظرفيتهاي‌ وسيع‌ آن‌ بخوبي‌ استفاده‌ شود. برنامه‌ريزي‌ جهت‌توسعه‌ و رشد همه‌جانبه‌ي‌ آن‌ مؤسسه‌ در ابعاد مختلف‌ با توجه‌ به‌ مخاطبين ‌متنوعي‌ كه‌ دارد بايد مورد نظر جدي‌ قرار گيرد.
ضروري‌ است‌ با همكاري‌ و مشاركت‌ صميمانه‌‌ نيروهاي‌ مسلمان‌ و متعهد و خوش فكر از داخل‌ و خارج‌ اين ‌مجموعه‌ كه‌ خوشبختانه‌ كم‌ هم‌ نيستند فارغ‌ از گرايشات‌ سليقه‌يي‌، چهارچوب ‌مناسبي‌ براي‌ سياستها و برنامه‌هاي‌ كوتاه‌مدت‌ و درازمدت‌ اين‌ مؤسسه‌ي‌ عظيم‌فرهنگي‌ تدوين‌ شود.
از رموز موفقيت‌ در اين‌ راه‌، اعتماد بر نيروهاي‌ مؤمن‌ و كارآمد و بهره‌مندي‌ از آنان‌، حفظ يكپارچگي‌ و وحدت‌، سعه‌ي‌ صدر در مديريت ‌امور فرهنگي‌ و از همه‌ مهمتر توكل‌ بر قدرت‌ لايزال‌ الهي‌ است‌.
2) مهمترين ‌وظيفه‌ي‌ مطبوعات‌ در نظام‌ اسلامي‌، نقش‌ فرهنگي‌ آنان‌ در معرفي‌ و دفاع‌ از ارزشها و آرمانهاي‌ مورد قبول‌ اين‌ امت‌ انقلابي،‌ و بالا بردن‌ سطح‌ آگاهي‌ و معرفت‌ آنان‌ است‌.
در حال‌ حاضر و بخصوص‌ پس‌ از شكست‌ كامل‌ ماركسيزم‌،استكبار غرب‌ براي‌ گسترش‌ سيطره‌ي‌ سياسي، الحادي‌ خود بر ملتهاي‌ انقلابي‌،عمدتاً از محورها و شيوه‌هاي‌ فرهنگي‌ بهره‌ مي‌گيرد. معارضه‌ي‌ شايسته‌ با تهاجم‌ فرهنگي‌ غرب‌ در ابعاد مختلف‌ بايد در صدر برنامه‌هاي‌ رسانه‌هاي‌ عمومي ‌قرار گيرد. بي‌تفاوتي‌ و مسامحه‌ در برابر اين‌ تهاجم‌ فرهنگي‌ كه‌ گاه‌ با قلم ‌عناصر مطرود و خودباخته‌ي‌ داخلي‌ صورت‌ مي‌گيرد زيانهاي‌ جبران‌ ناپذيري‌ در برخواهد داشت‌.
3) سرمايه‌ي‌ اصلي‌ هر رسانه‌، اعتماد عمومي‌ است‌ كه‌ از طريق‌اعتنا به‌ ارزشها و اعتقادات‌ اكثريت‌ جامعه‌ يعني‌ اقشار متدين‌ وفادار به‌انقلاب‌ و حفظ كرامت‌ و شرافت‌ نظام‌ و صداقت‌ در بيان‌ به‌ دست‌ مي‌آيد.
4)ضروري‌ است‌ دستگاهها و نهادهاي‌ فرهنگي‌ در جهت‌ بسط و معرفي‌ فرهنگ‌ سرشار اسلامي‌ و ارتقاء‌ سطح‌ افكار عمومي‌ جامعه‌‌ انقلابي‌ با مؤسسه‌ كيهان‌ همكاري‌نمايند تا آن‌ مؤسسه‌ بتواند با تربيت‌ نيروي‌ انساني‌ مسلمان‌ و توانا و كارآمد در انجام‌ رسالت‌ خود موفق‌ باشد.
توفيق‌ جناب‌عالي‌ و ديگر كاركنان‌ محترم‌ آن‌ مؤسسه‌ را از خداوند متعال‌ خواستارم‌.
والسلام‌ عليكم‌
سيد علي‌خامنه‌اي
‌2/7/1370

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /