پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي جهاد اسلامي فلسطين و حزب الله لبنان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز مسئولان جهاد اسلامي فلسطين را به حضور پذيرفتند و طي سخناني ادامه و شتاب هر چه بيشتر در جهاد اسلامي و اتكال به خداوند متعال را از مسئوليتهاي عمده آنان بر شمردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار ضمن محكوم كردن كنفرانس صلح خاور ميانه كه از سوي استكبار جهاني بويژه آمريكا طراحي شده، آنرا طرحي شيطاني در به سازش كشاندن مردم و مجاهدين فلسطيني و تضمين امنيت رژيم اشغالگر قدس دانستند و خطاب به نيروهاي جهادي فلسطين، فرمودند: راه جهاد با دشمنان اسلام، راه دشواري است ولي بايد اين راه را طي كرد. در شرايط فعلي ما بايد تا آنجا كه مي توانيم با اين كنفرانس منحوس مخالفت كنيم. بيش از هر چيز، بايد با حضور فعال مردم و مجاهدين فلسطين و كار سياسي وتبليغاتي اين توطئه استكباري را به شكست رساند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه دولتها و سران كشورهاي اسلامي بايد مخالفت خود را با اين كنفرانس اعلام نمايند و افزودند: ما هيئتهاي متعددي را در مورد آگاه نمودن سران و دولتهاي كشورهاي اسلامي نسبت به اين توطئه شوم اعزام نموده ايم. ما مخالفت صريح خود با اين كنفرانس را بطور مكرر اعلام كرده ايم.
ولي امر مسلمين در ادامه سخنان خود،فرمودند: تا آنجا كه در توان هر مسلماني هست بايد با اين توطئه مقابله كند. مردم فلسطين و مبارزين مظلوم اين سرزمين مجموعه خود را هر چه قوي تر ، عظيم تر و منسجمتر كنند تا بتوانند در داخل سرزمينهاي اشغالي و در سرنوشت فلسطين، نقش تعيين كننده داشته باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان خطاب به نيروهاي جهادي فلسطين فرمودند: ما در همه مراحل در كنار شما هستيم. ملت و دولت ايران،‌برادر،پشتيبان و خدمتگزار مردم و مجاهدين فلسطين هستند.
بنابر همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري، گزارش مشروحي از چگونگي وضعيت سرزمينهاي اشغالي و تلاشهاو مجاهدتهاي نيروهاي جهاد اسلامي فلسطين به استحضار معظم له رسيد.
بر پايه ي همين گزارش حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار رهبران حزب الله لبنان با ايشان، ضمن اعلام حمايت ملت ايران و ديگر ملل اسلامي از مردم و مبارزين فلسطيني و لبناني،فرمودند: آنچه در پشت سر هياهو و جنجالهاي آمريكا مشاهده مي شود عبارت از پيروزي حق بر باطل است. عظمت ظاهري جبهه ي دشمن به هيچ وجه نميتواند واقعيتهايي را كه ما به آن اعتقاد داشته و آن را تجربه كرده ايم، خدشه دار كند. آمريكا نمي تواند مسأله فلسطين را بنفع خود حل كند. مسأله فلسطين مانند استخواني در گلوي آنها گير خواهد كرد و انشاءالله با محو و نابودي اسرائيل حل خواهد شد.
مقام معظم رهبري كنفرانس صلح خاورميانه را يك خيانت دستجمعي در شرف وقوع دانستند و اعلام داشتند: واردكردن ضربه اي به آرمان فلسطين از طرف دشمنان در حال انجام است ولي آنها بدانند كه اگر كنفرانس هم انجام شود، اوضاع تغييري نخواهد كرد و باز هم مردم معترض و مبارزين فداكار و مؤمن در صحنه حضور دارند و مشكلات استكبار با اين امور، تمام شدني نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان بياناتشان، جوانان حزب الله لبنان و مبارزين فلسطيني را به ادامه ي مبارزه و جهاد ترغيب فرمودند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /