پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار علما و روحانيون استان لرستان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در ادامه ي سفرشان به استان لرستان، در شهر خرم آباد، شب گذشته در جمع علماء و روحانيون اين استان فرمودند:هدف تمامي اديان الهي قيام براي عدل و برپايي قسط و حاكميت الهي بوده است و همه يسختي هايي كه ائمه ما متحمل شده اند نيز براي تشكيل حكومت الهي بوده است و لذا روحانيون بواسطه ي روحاني بودنشان بيش از ديگران وظيفه دارند كه از حكومت اسلامي دفاع كنند و علماء و روحانيون در حقيقت بايد سرباز حكومت اسلامي باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به دوران بسيار حساس كنوني خطاب به كليه روحانيون يادآور شدند: امروز توقع مردم از روحانيون بيش از گذشته است زيرا روحانيون پيشگام پيروزي انقلاب اسلامي به شمار مي روند.بدنبال دعوت روحانيت و مراجع اسلام و در رأس همه امام بزرگوارمان بود كه اسلام در متن جامعه محقق شد و انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد.
رهبر انقلاب اسلامي روحانيون را به آزادمنشي و بي اعتنايي به زخارفدنيا و اتصال و ارتباط با خداوند متعال و ورع و تقوي فرا خواندند و فرمودند: مردم بايد ببينند كه روحانيون خادم مردم هستند. اگر مردم از ما عملي را مشاهده كنند كه متفاوت با تصور آنان از روحاني باشد، اين امر به ايمان آنان لطمه خواهد زد.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه بياناتشان افزودند: ما در زمان حساسي به مردم خدمت مي كنيم و در اين زمان ميدان خدمت به مردم و انقلاب اسلامي بسيار گسترده است و بايد بدانيم خدمت به مردمي اينچنين صميمي و مخلص خدمت به دين است.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن بيان نقش حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه در انقلاب اسلامي، فرمودند:حضرت امام با مجاهدات و تلاشهاي خود به دين و روحانيت آبرو بخشيدند و ما در طول تاريخ هزار ساله علماء دين هيچكس را به برجستگي و برازندگي حضرت امام نيافته ايم.ايشان دريايي عميق و اقيانوسي ناشناخته به شمار مي روند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان توفيق روحانيون را در خدمت هر چه بيشتر به مردم از خداوند متعال خواستار شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /