پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مردم خرم آباد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه بازديد از استان لرستان عصر امروز در اجتماع دهها هزار تن از اهالي خرم آباد و روستاهاي اطراف اين شهر كه در محل ورزشگاه تختي خرم آباد گرد آمده بودند، از « سازندگي » بعنوان جهاد بزرگ ملت ايران در اين دوره ياد كردند و خواستار وحدت و همدلي هرچه بيشتر ميان مردم و مسئولين براي از بين بردن توطئه هاي گوناگون دشمنان شدند.
رهبر انقلاب اسلامي كه مورد استقبال پرشور و احساسات گرم دهها هزار نفر از مردم محروم قرار گرفته بودند يادآور شدند: امروز، ملت ايران. با گذراندن سالهاي سخت جنگ و مشكلات ناشي از آن وارد مبارزه اي جديد به نام مبارزه براي سازندگي كشور شده است و آحاد ملت در اين مبارزه جديد نيز مي بايستي هم چون گذشته با شجاعت و مردانگي و ايمان خود در مقابل انواع خباثتها و توطئه هاي دشمنان اسلام و ايادي استكبار جهاني بايستند و همانند دوران جنگ توانائيها و همت بلند خود را در صحنه سازندگي كشور نشان دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان ساختند: آمريكا و غرب طي 12 سال گذشته بر آن بودند كه ثابت كنند ملت ايران نمي تواند به تنهايي خود را اداره كند. به اعتقاد آنان ملل مسلمان. مردمي عقب افتاده هستند و بدون كمك غرب قادر به ادامه حيات نيستند ولي ملت بزرگ ايران كه قرنها مشعل فرهنگ و تمدن و صنعت و فلسفه و حكمت را در دست داشت نادرستي اين ادعا را ثابت كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه وقتي حكام وابسته اي مانند پادشاهان قاجار و يا پهلوي بر مردم حكومت كنند طبيعي است كه مردم به ضعف دچار مي شوند، فرمودند: طي دهها سال در حكومت خاندان پهلوي چه عمل مثبتي براي بيرون آوردن مردم محروم منطقه از فقر بعمل آمد و با وجود امكانات طبيعي،مراتع و جنگلها و آب و هواي مناسب و با مردمي قدرتمند مي بينيم هنوز اين استان ازمناطق محروم كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: يكي از اهداف تحميل جنگ از سوي آمريكا بر مردم ما اين بود كه مانع سازندگي كشور شوند و آنها نگذاشتند پول بيت المال صرف محروميت زدائي شود و خواستند ما را با حمله خارجي سرگرم نگهدارند و امروز جهاد بزرگ ملت ايران اين است كه با عزت تمام و با استفاده از ذخائر مادي و معنوي اين كشور را آباد ساخته و در خدمت انسانيت قرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامي فرمودند: طي چند سال گذشته دشمنان صدمات و لطمات بسياري براي به زانو در آوردن ما وارد آوردند اما شكست خوردند. اگر مي بينيم در مناطق محروم اين كشور فقر و بيكاري وجود دارد و اگر مي بينيم با تمام تلاشي كه از آغاز انقلاب شده است هنوز مناطق محرومي در كشور وجود دارد، اين بخاطر ضربه هاي آنان است اما ملت ايران كه گذرگاههاي خطرناك را پشت سر گذاشته است در عبور از اين مرحله نيز سرافراز بيرون خواهد آمد و من آينده شيريني را براي ملت ايران مي بينم و دنيا خواهد ديد كه آئين اسلام كاملترين الگو را براي اداره زندگي انسانها ارائه مي دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان بياناتشان فرمودند: بايد تلاش شود تا اين استان طي چند سال آينده از محروميت خارج شود و فقر و بيكاري براي عشاير غيوري كه در جنگ و صلح اخلاص و صميميت خود را نشان داده اند وجود نداشته باشد و مسئولان نيز موظفند به اين ملت صميمي و مخلص و شايسته تا آنجا كه مي توانند خدمت كنند. اميدواريم با وحدت كلمه و تفضلات الهي و عنايات حضرت ولي عصر(عج) بتوانيم اين مرحله حساس از تاريخ اسلام را مانند گذشته با پيروزي پشت سر بگذاريم.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /