پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور در ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده‌ي كل قوا صبح امروز در ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران حضور يافتند و طي سخناني كه در جمع فرماندهان عاليرتبه نيروهاي مسلح ايراد كردند، انجام هرگونه مذاكره از سوي اعراب با رژيم غاصب صهيونيستي را موجب متزلزل شدن حكومت هاي عربي و افزايش
بي‌ثباتي در منطقه دانستند. و لزوم ريشه كن شدن اسرائيل بعنوان غده‌ي بدخيم سرطاني منطقه را مورد تأكيد قرار دادند.رهبر معظم انقلاب اسلامي در بياناتشان قبول مذاكره با رژيم صهيونيستي از سوي برخي كشورهاي عربي را ناشي از عدم حضور ملتهاي مسلمان و عرب در صحنه و همراه نبودن آنان با رژيم هاي حاكم ذكر كردند و افزودند:
اگر رژيم هاي عربي ملتهاي خود را وارد صحنه مي‌كردند و به عواطف، اراده و نيروي عظيم آنان احترام مي‌گذاشتند امروز مجبور نمي‌شدند در برابر رژيم غاصب صهيونيستي از خود ضعف و ذلت نشان دهند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأكيد براينكه فلسطين سرزمين اسلامي و متعلق به ملت فلسطين است، فرمودند: موضع ملت بزرگ ما و جمهوري اسلامي ايران همان موضع هميشگي است.ما اسرائيل را يك غده سرطاني در منطقه و يك رژيم جعلي، بي ريشه، تحميلي و غاصب مي‌دانيم و عليرغم پشتيباني ابرقدرت آمريكا از صهيونيستها، بايد اين غده قطع و ريشه كن شود و اين كار امكان پذير عملي است.
مقام معظم رهبري از زوال ابرقدرتها بعنوان يك تجربه‌ي زنده تاريخ نام بردند و با ابراز ترديد نسبت به قبول ذلت مذاكره با رژيم صهيونيستي از سوي برخي دولتهاي غيرتمند عربي فرمودند: ملتها به هيچ وجه اين ذلت را تحمل نخواهند كرد و آمريكائي ها نيز راه اشتباهي را براي حل مسأله خاورميانه طي مي‌كنند.موقعيت هر رژيمي كه پشت ميز مذاكره با صهيونيست هاي غاصب بنشيند در ميان ملتش متزلزل خواهد شد و بي ثباتي در منطقه روز بروز بيشتر مي شود و بدون ترديد رژيم هاي متضاد با ملتها همان سرنوشت مذاكره كنندگان كمپ ديويد را پيش روخواهند داشت.
فرمانده‌ي معظم كل قوا در بخش ديگري از بياناتشان به استحكام روز افزون در بنيان نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اشاره كردند و با تأكيد بر لزوم افزايش توان معنوي و مادي ارتش فرمودند: امروز ارتش و مجموعه‌ي نيروهاي مسلح ما احساس قدرت مي‌كنند. زيرا ملت حامي و پشتيبان آنهاست. موفقيت در جايي است كه ملت پشت سر مسئولين و بازوهاي كار آمد نظام باشد و علت اساسي در وجود ضعف و ذلت در هر نقطه اي از دنيا و ناتواني در مقابله با حوادث دشوار از فاصله‌ي ميان مردم و دستهاي فعال نظام آن كشور ناشي مي شود.
فرمانده‌ي كل قوا اهميت جايگاه و نقش ويژه‌ي ستاد مشترك ارتش در ايجاد هماهنگي و هدايت نيروها را مورد تأكيد قرار دادند و افزوند:عشق به مسئوليت، تلاش فداكارانه و ايثار‌گرانه همراه با برخورداري از پشتيباني ملت، رمز موفقيت نيروهاي مسلح است. ارتش در عرصه‌ي جنگ توانست جوهر اسلامي خود را نشان دهد و امروز در بهترين وضعيت خود قرار دارد. فرمانده‌ي معظم كل قوا لزوم حداكثر استفاده از استعداد‌هاي فراوان موجود در نيروهاي سه گانه ارتش جمهوري اسلامي ايران را مورد تأكيد قرار دادند و در پايان سخنانشان ضمن تجليل از شهداي عاليقدر نيروهاي مسلح ابراز اميدوراي كردند كه ارتش اسلامي و انقلابي ايران با انجام دقيق وظايف خود شايسته ملت پرافتخار ايران باشد.
براساس همين گزارش در مراسم امروز ستاد مشترك ارتش پس از نواخته شدن سرود جمهوري اسلامي ايران، فرمانده‌ي كل قوا يگان تشريفات را مورد بازديد قرار دادند و با حضور در برابر ياد واره‌ي شهدا و قرائت فاتحه نسبت به مقام رفيع شهيدان اداي احترام كردند.
در اين مراسم علاوه بر فرماندهان عاليرتبه‌ي نيروهاي مسلح، نمايندگان ولي فقيه در اين نيروها، خانواده‌هاي معظم شهداي ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران و پرسنل اين ستاد نيز حضور داشتند.
به موجب اين گزارش حضرت آيت الله خامنه‌اي در پايان اين مراسم درجلسه‌ي مشترك فرماندهان نيروهاي سه گانه ارتش شركت كردند كه طي آن تيمسار سر لشگر شهبازي رئيس ستاد مشترك ارتش گزارش كاملي از وضعيت اين نيروها را به استحضار فرمانده‌ي كل قوا رساند و فرمانده كل قوا دستورات لازم را صادر فرمودند.
در اين جلسه رئيس ستاد فرماندهي كل قوا، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، رئيس گروه مشاوران نظامي فرماندهي كل قوا، رئيس،جانشين و معاونين ستاد مشترك ارتش، فرماندهان و معاونين نيروهاي سه گانه ارتش، نمايندگان ولي فقيه و روساي سازمانهاي عقيدتي سياسي و حفاظت و اطلاعات ارتش و ستاد فرماندهي كل قوا و همچنين رئيس دفتر عمومي حفاظت و اطلاعات نيروي‌هاي مسلح و روساي ادارت ستاد مشترك ارتش نيز حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /